37 תשובות
זה כאילו נראה ס
שואל השאלה:
אה וואלה לא שמתי לב
אה וואלה לא שמתי לב
אנונימית
שואל השאלה:
אתם כמו ילדים בגן
אתם כמו ילדים בגן
אנונימית
אתם?
שואל השאלה:
מי אמר אני שמאלנית
מי אמר אני שמאלנית
אנונימית
שואל השאלה:
אני ימנית בדעתיי טם זה ממש מפריע לך
אני ימנית בדעתיי טם זה ממש מפריע לך
אנונימית
כי הם טיפשים שחושבים שלהיות שמאלני זה משהו רע.
זה לא רע, אין טוב ורע בדעות, אלה הדעות שלי והן טובות בשבילי, בגלל זה הן דעותיי.
זה לא רע, אין טוב ורע בדעות, אלה הדעות שלי והן טובות בשבילי, בגלל זה הן דעותיי.
כי לדעתם 0מאלנים הם אפסים
שואל השאלה:
^ כמו שאמרתי גן שושנה כי ככ קשה לכם לקבל דעות של אחרים
^ כמו שאמרתי גן שושנה כי ככ קשה לכם לקבל דעות של אחרים
אנונימית
כשכותבים שמאלני עם 0 לא מתכוונים לשמאל הציוני שאוהב את המדינה שלו ומאמין בעקרון המקומם של מדינה יהודית דמוקרטית. כלומר לא מתכוונים לאנשים כמו דוד בן גוריון, גולדה מאיר, בני גנץ, חיים רמון ועוד רבים וטובים.
הכוונה היא לשמאל הרדיקלי, זה שקורא לאימהות שלא לשלוח את ילדיהן לצה"ל (מרב מיכאלי). זה שטוען שהתביעה האנטישמית בהאג נגד חיילי צבא ההגנה לישראל היא מוצדקת ו"אפשר להבין אותה" (ניצן הורוביץ). זה שלא עומד בצפירה ביום השואה ומספר כי "בזמן הצפירה נתתי גז וחלפתי על כולם. אלו היו שתי הדקות הטובות בחיים שלי." (אבתיסאם מראענה) ועל הדרך גם קורא להשמיד את תושבי זכרון יעקב.
עכשיו אתם מבינים את ההבדל בין שמאלני ל0מאלני?
הכוונה היא לשמאל הרדיקלי, זה שקורא לאימהות שלא לשלוח את ילדיהן לצה"ל (מרב מיכאלי). זה שטוען שהתביעה האנטישמית בהאג נגד חיילי צבא ההגנה לישראל היא מוצדקת ו"אפשר להבין אותה" (ניצן הורוביץ). זה שלא עומד בצפירה ביום השואה ומספר כי "בזמן הצפירה נתתי גז וחלפתי על כולם. אלו היו שתי הדקות הטובות בחיים שלי." (אבתיסאם מראענה) ועל הדרך גם קורא להשמיד את תושבי זכרון יעקב.
עכשיו אתם מבינים את ההבדל בין שמאלני ל0מאלני?
greedy capitalist
דף מספרים מביך של הצל...
ולשאלה, 0מאלני זה כינוי גנאי לשמאלנים
דף מספרים מביך של הצל...
ולשאלה, 0מאלני זה כינוי גנאי לשמאלנים
^^ מרב מיכאלי לא קראה לאף איך לא לשלוח את הילדים לצהל. תעשה את המחקר שלך קודם.
היא אמרה שהיא לא מבינה איך הורים לא עושים הכל כדי שהילדים שלהם לא יצאו למלחמה בלי סיבה, שהם יגרמו לממשלה לעשות הכל בשביל להגן על הילדים שלהם.
היא אמרה שהיא לא מבינה איך הורים לא עושים הכל כדי שהילדים שלהם לא יצאו למלחמה בלי סיבה, שהם יגרמו לממשלה לעשות הכל בשביל להגן על הילדים שלהם.
אין לי רעיון לשם תמודדו
מבוסס
מבוסס
לא מבינה את הקטע לצאת על שמאלנים.
שום דבר קיצוני לא טוב ורוב השמאל לא בעד שמאל קיצוני שאומר מדינה ערבית כמו שרוב הימין לא בעד מדינה חרדית.
שום דבר קיצוני לא טוב ורוב השמאל לא בעד שמאל קיצוני שאומר מדינה ערבית כמו שרוב הימין לא בעד מדינה חרדית.
כמו קללה
^^^^ שאני אעשה את החשבון שלי?
מיכאלי אמרה את הדברים שחור על גבי לבן. מה שכתבת עכשיו הוא פרשנות נוספת - לא הדברים עצמם.
מצרף את ההקלטה המקורית בה מיכאלי קוראת לאימהות "לא לשלוח ילדים לצבא הכיבוש".
https://youtu.be/ueawkybe_9w
האזינו להקלטה ותחליטו בעצמכם.
האמת היא שזה אפילו לא מפתיע. זו אותה מיכאלי שסירבה להתנער מאיבתיסאם מראענה, מספר 7 ברשימתה. מי שטענה ששתי הדקות של הצפירה היו שתי הדקות הטובות בחיים שלה. ולמה? משום ששמה גז וחלפה על פני כולם עם הרכב. נוסף על כך שקראה להשמיד את תושבי זכרון יעקב, שאלפים מהם בחרו מסיבה כלשהי שלא ברורה לי, להצביע לה. על דברים כאלה נוצר הביטוי "הלכו כצאן לטבח".
מיכאלי אמרה את הדברים שחור על גבי לבן. מה שכתבת עכשיו הוא פרשנות נוספת - לא הדברים עצמם.
מצרף את ההקלטה המקורית בה מיכאלי קוראת לאימהות "לא לשלוח ילדים לצבא הכיבוש".
https://youtu.be/ueawkybe_9w
האזינו להקלטה ותחליטו בעצמכם.
האמת היא שזה אפילו לא מפתיע. זו אותה מיכאלי שסירבה להתנער מאיבתיסאם מראענה, מספר 7 ברשימתה. מי שטענה ששתי הדקות של הצפירה היו שתי הדקות הטובות בחיים שלה. ולמה? משום ששמה גז וחלפה על פני כולם עם הרכב. נוסף על כך שקראה להשמיד את תושבי זכרון יעקב, שאלפים מהם בחרו מסיבה כלשהי שלא ברורה לי, להצביע לה. על דברים כאלה נוצר הביטוי "הלכו כצאן לטבח".
קודם כל, שלחת סרטון של 17 שניות, זו אמירה בלי קונטקסט ועקרונית אני לא יכול להבין ממנה כלום.
אבל הדבר המצחיק הוא, שגם אם מתייחסים רק ל-17 השניות האלה, מיכאלי מאוד מאוד צודקת.
שים לב, שלא כמו שהצגת את זה, זו לא קריאה שרירותית לא לשלוח את הילדים כל עוד יש כיבוש של אוכלוסייה זרה (למרות, שצריך להיות טיפוס מעניין מאוד בשביל שלא תהיה לך בעיה עם מצב שכזה), אלא זו ביקורת על העובדה שהמדינה שולחת אותנו להילחם בשבילה, ובבירור לא עושה את כל מה שדרוש כדי שלא תצטרך לעשות את זה יותר. יחד עם המוכנות למלחמה ועם הנכונות הבלתי מתפשרת להגן על עצמנו, צריכה לבוא נכונות ושאיפה בלתי מתפשרת לשלום ולהפסקת המלחמה. אתה מוזמן לוותר על השלום אם אתה לא רוצה בו, אבל אתה לא יכול שלא להסכים על העיקרון, שמדינה ששולחת את בניה למות בשבילה צריכה לעשות הכל כדי שלא תצטרך לעשות זאת.
ובנוגע לשאלה, ולתשובה הראשונה שלך:
כמו שכבר אמרו מעליי, מסרים שכאילו נלקחו מהפייסבוק של הצל בדרך כלל לא ישכנעו אנשים עם בגרות, אינטלקט ומוסר בסיסיים. ושימוש במונחים ילדותיים ופתטיים כמו "0מאלנים" ממש ממש לא מוציאים את מי שמשתמש בהם יותר בוגר. עדיף לנסות להרים את הרמה הירודה של השיח סביב הפוליטיקה שלנו, לא צריך להוריד אותה עוד יותר.
אבל הדבר המצחיק הוא, שגם אם מתייחסים רק ל-17 השניות האלה, מיכאלי מאוד מאוד צודקת.
שים לב, שלא כמו שהצגת את זה, זו לא קריאה שרירותית לא לשלוח את הילדים כל עוד יש כיבוש של אוכלוסייה זרה (למרות, שצריך להיות טיפוס מעניין מאוד בשביל שלא תהיה לך בעיה עם מצב שכזה), אלא זו ביקורת על העובדה שהמדינה שולחת אותנו להילחם בשבילה, ובבירור לא עושה את כל מה שדרוש כדי שלא תצטרך לעשות את זה יותר. יחד עם המוכנות למלחמה ועם הנכונות הבלתי מתפשרת להגן על עצמנו, צריכה לבוא נכונות ושאיפה בלתי מתפשרת לשלום ולהפסקת המלחמה. אתה מוזמן לוותר על השלום אם אתה לא רוצה בו, אבל אתה לא יכול שלא להסכים על העיקרון, שמדינה ששולחת את בניה למות בשבילה צריכה לעשות הכל כדי שלא תצטרך לעשות זאת.
ובנוגע לשאלה, ולתשובה הראשונה שלך:
כמו שכבר אמרו מעליי, מסרים שכאילו נלקחו מהפייסבוק של הצל בדרך כלל לא ישכנעו אנשים עם בגרות, אינטלקט ומוסר בסיסיים. ושימוש במונחים ילדותיים ופתטיים כמו "0מאלנים" ממש ממש לא מוציאים את מי שמשתמש בהם יותר בוגר. עדיף לנסות להרים את הרמה הירודה של השיח סביב הפוליטיקה שלנו, לא צריך להוריד אותה עוד יותר.
ימני0 הם כאלה שחושבים שאם מישהו מביע דעה אחרת ממך אז הוא בוגד
סתם אפילו בצחוק אני לא יכולה לכתוב את זה מה זה הטמטום הזה 0מאלנים
סתם אפילו בצחוק אני לא יכולה לכתוב את זה מה זה הטמטום הזה 0מאלנים
הנה תמלול של דבריה של מיכאלי:
"אני חושבת שאימהות, נשים, לא צריכות לשלוח את הילדים שלהם לצבא. אני חושבת שכשיש כיבוש מתמשך למעלה מ-40 שנה והשלטון בישראל לא עושה מאמצים לפתור את זה בדרכים אחרות, אז צריך להפסיק להיות מוכנות לשלוח את הילדים ככה לצבא בלי חשבון".
מקור - http://www.ice.co.il/hotnews/news/article/809893
האם היא צודקת? האם היא טועה?
את זה יכריע הציבור בישראל. אך אנחנו לא יכולים להתכחש לאמירה הזאת. אנחנו גם לא יכולים להתכחש לעובדה שהקריאה לאימהות שלא לשלוח את ילדיהן לצבא, לא משנה איזה תירוץ יבוא אחריה, היא קריאה חסרת אחריות שנוגדת את העקרונות הבסיסיים ביותר של החזון הציוני. איך ייתכן שראש מפלגת העבודה, המפלגה שהקימה את המדינה, קוראת קריאות שכאלה?
מי שמוריד את רמת השיח בישראל הוא לא רבבות של פטריוטים שהחליטו לקרוא תיגר על מי שקורא לבנים שלהם "רוצחים" (חשוב להדגיש - זה ממש לא כל השמאל. תהיו בטוחים שדוד בן גוריון וגולדה מאיר מתהפכים בקברם לנוכח אותו שמאל רדיקלי)
מי שמוריד את רמת השיח בישראל הוא מי שמתעקש לקרוא לאותן קצוות רדיקליות ה"מוסריים" כאילו כל שאר העם הוא "נחות". כלומר כל מי שלא מעיז להתיישר עם ההנחות הללו, כל מי שלא מתבייש במדינה שלו ולא מקניט את חייליה. בעיניי זה מקומם.
"אני חושבת שאימהות, נשים, לא צריכות לשלוח את הילדים שלהם לצבא. אני חושבת שכשיש כיבוש מתמשך למעלה מ-40 שנה והשלטון בישראל לא עושה מאמצים לפתור את זה בדרכים אחרות, אז צריך להפסיק להיות מוכנות לשלוח את הילדים ככה לצבא בלי חשבון".
מקור - http://www.ice.co.il/hotnews/news/article/809893
האם היא צודקת? האם היא טועה?
את זה יכריע הציבור בישראל. אך אנחנו לא יכולים להתכחש לאמירה הזאת. אנחנו גם לא יכולים להתכחש לעובדה שהקריאה לאימהות שלא לשלוח את ילדיהן לצבא, לא משנה איזה תירוץ יבוא אחריה, היא קריאה חסרת אחריות שנוגדת את העקרונות הבסיסיים ביותר של החזון הציוני. איך ייתכן שראש מפלגת העבודה, המפלגה שהקימה את המדינה, קוראת קריאות שכאלה?
מי שמוריד את רמת השיח בישראל הוא לא רבבות של פטריוטים שהחליטו לקרוא תיגר על מי שקורא לבנים שלהם "רוצחים" (חשוב להדגיש - זה ממש לא כל השמאל. תהיו בטוחים שדוד בן גוריון וגולדה מאיר מתהפכים בקברם לנוכח אותו שמאל רדיקלי)
מי שמוריד את רמת השיח בישראל הוא מי שמתעקש לקרוא לאותן קצוות רדיקליות ה"מוסריים" כאילו כל שאר העם הוא "נחות". כלומר כל מי שלא מעיז להתיישר עם ההנחות הללו, כל מי שלא מתבייש במדינה שלו ולא מקניט את חייליה. בעיניי זה מקומם.
האמירה הזו לא היתה באמת להגיד "אל תלכו לצבא"
האמירה היתה כלפי המדינה.
היא אמרה שהיא לא מבינה למה אנחנו עדיין ממשיכים לשלוח ילדים לצבא כשהמדינה לא עושה שום דבר כדי להגן עליהם או לנסות לפתור בעיות בדרך אחרת.
תכלס, לא אומרת שאני לא בעד לשלוח לצבא אבל יש משהו במה שהיא אומרת.
ישראל לא באמת עושה את המאמצים לנסות לפתור את הבעיה הזו בדרכים שהן לא אלימות, היא לא עושה הכל כדי למנוע שליחת ילדים לשדה קרב. וזה למה היא אומרת שאין הגיון בלשלוח ילדים למקום הזה.
אף אחד מהמנהיגים לא שמע על הדבר הזה לדבר חס וחלילה.
האמירה היתה כלפי המדינה.
היא אמרה שהיא לא מבינה למה אנחנו עדיין ממשיכים לשלוח ילדים לצבא כשהמדינה לא עושה שום דבר כדי להגן עליהם או לנסות לפתור בעיות בדרך אחרת.
תכלס, לא אומרת שאני לא בעד לשלוח לצבא אבל יש משהו במה שהיא אומרת.
ישראל לא באמת עושה את המאמצים לנסות לפתור את הבעיה הזו בדרכים שהן לא אלימות, היא לא עושה הכל כדי למנוע שליחת ילדים לשדה קרב. וזה למה היא אומרת שאין הגיון בלשלוח ילדים למקום הזה.
אף אחד מהמנהיגים לא שמע על הדבר הזה לדבר חס וחלילה.
^זה בדיוק מה שאני מדבר עליו.
"צריך להפסיק להיות מוכנות לשלוח את הילדים ככה לצבא בלי חשבון".
האם זו קריאה להפסיק מיידית והרמטית לשלוח את הילדים לצבא?
זה בסך הכל ציון של העובדה הדי פשוטה, שיש צידוק לגיוס החובה רק כל עוד הוא הכרחי לחלוטין לביטחון שלנו. זה לא משהו שצריך להקל בו ראש, וממשלה שיכולה לפעול יותר כדי להביא לסיום המצב הזה ולא פועלת - מועלת בתפקידה, חד וחלק.
הרי הגיוס הוא לא ערך בפני עצמו, והמלחמה היא בטח שלא מטרה בפני עצמה. אלה דברים שיש להימנע מהם כל עוד האפשרות קיימת. וממשלה שלא מנסה להימנע מהם, אין לה מה לצפות שאמהות ימשיכו להסכים לשלוח את בניהן למות בשבילה.
ואני לא מדבר על הרמה של העמדות, אלא על הסגנון. השימוש במונחים מביכים כמו "0מאלנים" פשוט מוריד את הרמה של השיח, ובטח שלא תורם למשהו. לפני שנדבר על עמדות ואידיאולוגיות, לפחות שיהיה סגנון.
"צריך להפסיק להיות מוכנות לשלוח את הילדים ככה לצבא בלי חשבון".
האם זו קריאה להפסיק מיידית והרמטית לשלוח את הילדים לצבא?
זה בסך הכל ציון של העובדה הדי פשוטה, שיש צידוק לגיוס החובה רק כל עוד הוא הכרחי לחלוטין לביטחון שלנו. זה לא משהו שצריך להקל בו ראש, וממשלה שיכולה לפעול יותר כדי להביא לסיום המצב הזה ולא פועלת - מועלת בתפקידה, חד וחלק.
הרי הגיוס הוא לא ערך בפני עצמו, והמלחמה היא בטח שלא מטרה בפני עצמה. אלה דברים שיש להימנע מהם כל עוד האפשרות קיימת. וממשלה שלא מנסה להימנע מהם, אין לה מה לצפות שאמהות ימשיכו להסכים לשלוח את בניהן למות בשבילה.
ואני לא מדבר על הרמה של העמדות, אלא על הסגנון. השימוש במונחים מביכים כמו "0מאלנים" פשוט מוריד את הרמה של השיח, ובטח שלא תורם למשהו. לפני שנדבר על עמדות ואידיאולוגיות, לפחות שיהיה סגנון.
יפה שאתה יודע לצטט חצאי משפטים. מה שציטטת בפני עצמו הוא אכן לא קריאה להפסיק מיידית לשלוח את הילדים לצבא. אבל מה? שכחת לצטט את החלק הראשון של דבריה - "אני חושבת שאימהות, נשים, לא צריכות לשלוח את הילדים שלהם לצבא." - היא הייתה יכולה להיות יותר ברורה בכוונותיה במשפט הזה? אני לא חושב.
אין מה לבור בנושא, העניין מצולם ומתועד. כל מה שבא אחרי לא סותר את מה שנאמר, אלא רק מוסיף ומחזק באמצעות "נימוקים" לטענה הראשונה שעלתה. הטענה לפיה אימהות צריכות להפסיק לשלוח את ילדיהן לצה"ל.
האמת היא שאני נוטה להסכים בנוגע למינוח הספציפי עצמו. אגב, בדיוק באותה מידה כמו שאני מתנגד לשימוש במינוח "ביביסטים" או "ימנואידים". זה לא שהמסר הוא פסול (בעיניי בשני המקרים), זו אכן השפה.
אין מה לבור בנושא, העניין מצולם ומתועד. כל מה שבא אחרי לא סותר את מה שנאמר, אלא רק מוסיף ומחזק באמצעות "נימוקים" לטענה הראשונה שעלתה. הטענה לפיה אימהות צריכות להפסיק לשלוח את ילדיהן לצה"ל.
האמת היא שאני נוטה להסכים בנוגע למינוח הספציפי עצמו. אגב, בדיוק באותה מידה כמו שאני מתנגד לשימוש במינוח "ביביסטים" או "ימנואידים". זה לא שהמסר הוא פסול (בעיניי בשני המקרים), זו אכן השפה.
ברור, המשפט מצולם ומתועד, והכוונה המדויקת הובהרה במשפט שבא מיד אחריו.
כשאתה מסתכל על כל הפסקה, ועל כל הקטע בכלל, אי אפשר להגיע למסקנה שהיא עקרונית נגד גיוס לצבא. במקסימום שהיא חושבת שהמדינה יכולה וצריכה לעשות יותר כדי להבטיח מצב בו אין סיבה להתגייס. סלח לה על הקיצוניות, באמת.
המונח ביביסט בפני עצמו הוא לא בעייתי, כי הוא פשוט מתאר עמדה שאנשים מחזיקים בה (אני אסכים שהשימוש בו לעיתים קרובות הוא בעייתי. ובאמת בגלל זה אני כמעט ולא משתמש בו). כשאתה כותב 0מאלנים, או לצורך העניין ימנואידים יש פה עלבון מכוון שללא ספק מרדד את השיח. בן אדם שתופס מעצמו בוגר ורציני, ולא סתם טרול, לא ישתמש בהם.
כשאתה מסתכל על כל הפסקה, ועל כל הקטע בכלל, אי אפשר להגיע למסקנה שהיא עקרונית נגד גיוס לצבא. במקסימום שהיא חושבת שהמדינה יכולה וצריכה לעשות יותר כדי להבטיח מצב בו אין סיבה להתגייס. סלח לה על הקיצוניות, באמת.
המונח ביביסט בפני עצמו הוא לא בעייתי, כי הוא פשוט מתאר עמדה שאנשים מחזיקים בה (אני אסכים שהשימוש בו לעיתים קרובות הוא בעייתי. ובאמת בגלל זה אני כמעט ולא משתמש בו). כשאתה כותב 0מאלנים, או לצורך העניין ימנואידים יש פה עלבון מכוון שללא ספק מרדד את השיח. בן אדם שתופס מעצמו בוגר ורציני, ולא סתם טרול, לא ישתמש בהם.
המשפט שבא מיד אחרי לא שולל את המשפט הראשון. הוא רק מנסה להצדיק אותו באמצעות תירוצים על "צבא כיבוש" ו"די לכיבוש".
אם זה היה רק "צבא כיבוש" ו"די לכיבוש" מבלי לטעון גם כי "אימהות, נשים, לא צריכות לשלוח את הילדים שלהם לצבא." הטענה שלך היתה קבילה. אך מיכאלי הטיבה להבהיר את כוונותיה בצורה שלא נותנת מקום לספק.
גם "ימנואיד" מתאר על פניו עמדה שאנשים מחזיקים בה (לפחות אמור לתאר, לשיטתם של אלה שמשתמשים בה). המילה "ביביסט" היא ללא ספק עלבון מכוון, משום שמטרתה להעיד על עיוורון. כאילו שאין לך חשיבה חופשית.
אני עצמי זכיתי לממטרי קללות וכינויים בסגנון, על אף שהביקורת שלי כלפי נתניהו היא מכאן ועד הודעה חדשה. זה פשוט הפך לכלי לניגוח בכל מי שמוצא את נתניהו מתאים לתפקיד. גם אם מכורח הנסיבות וגם אם מתוך ראיה ביקורתית.
אם זה היה רק "צבא כיבוש" ו"די לכיבוש" מבלי לטעון גם כי "אימהות, נשים, לא צריכות לשלוח את הילדים שלהם לצבא." הטענה שלך היתה קבילה. אך מיכאלי הטיבה להבהיר את כוונותיה בצורה שלא נותנת מקום לספק.
גם "ימנואיד" מתאר על פניו עמדה שאנשים מחזיקים בה (לפחות אמור לתאר, לשיטתם של אלה שמשתמשים בה). המילה "ביביסט" היא ללא ספק עלבון מכוון, משום שמטרתה להעיד על עיוורון. כאילו שאין לך חשיבה חופשית.
אני עצמי זכיתי לממטרי קללות וכינויים בסגנון, על אף שהביקורת שלי כלפי נתניהו היא מכאן ועד הודעה חדשה. זה פשוט הפך לכלי לניגוח בכל מי שמוצא את נתניהו מתאים לתפקיד. גם אם מכורח הנסיבות וגם אם מתוך ראיה ביקורתית.
התכוונתי למשפט שציטטתי מקודם, אני מדבר על זה שהיא אמרה את אותו הדבר פעמיים, בפרק זמן של כמה שניות, ובפעם השנייה היא הוסיפה פרט חשוב - היא לא מתנגדת לגיוס כעיקרון, אלא חושבת שהאזרחים צריכים להסכים לו רק כל עוד המדינה ממלאת את חלקה ב"דיל" - אנחנו מוכנים ללכת להילחם, והיא מנסה כמה שרק אפשר לנהל את העניינים בצורה בה לא נצטרך להילחם.
לצערי הפוליטיקה הישראלית דחקה את האידיאולוגיה הצידה, ואתה רואה אנשים שה"דעה הפוליטית" שלהם, אם אפשר לקרוא לזה כך, בהחלט מסתכמת ב"רק ביבי" - אלה ביביסטים, בין אם זה גנאי או לא. והביטוי עצמו לא מרמז על גנאי גם אם משתמשים בו כך (אגב, יש גם אנשים שנמצאים בדיוק בצד השני, ואצלם זה מסתכם ב"רק לא ביבי").
אז למרות שיש בעיה גם במילים כמו "ביביסטים", אני מדבר על מילה שבתוכה כוללת קללה, 0מאלנים היא כזאת.
ככה או ככה, הרעיון הוא שהשימוש במילות גנאי כאלה בהקשרים פוליטיים (או בכללי) הוא כל כך מיותר ולא בוגר, שעדיף לוותר עליו ולא לאמץ אותו לשיח.
לצערי הפוליטיקה הישראלית דחקה את האידיאולוגיה הצידה, ואתה רואה אנשים שה"דעה הפוליטית" שלהם, אם אפשר לקרוא לזה כך, בהחלט מסתכמת ב"רק ביבי" - אלה ביביסטים, בין אם זה גנאי או לא. והביטוי עצמו לא מרמז על גנאי גם אם משתמשים בו כך (אגב, יש גם אנשים שנמצאים בדיוק בצד השני, ואצלם זה מסתכם ב"רק לא ביבי").
אז למרות שיש בעיה גם במילים כמו "ביביסטים", אני מדבר על מילה שבתוכה כוללת קללה, 0מאלנים היא כזאת.
ככה או ככה, הרעיון הוא שהשימוש במילות גנאי כאלה בהקשרים פוליטיים (או בכללי) הוא כל כך מיותר ולא בוגר, שעדיף לוותר עליו ולא לאמץ אותו לשיח.
המשפט שציטטת מקודם הוא חצי משפט. לקוח מתוך מסר שלם שניסה להגיד - אימהות "רחומות" לא צריכות לשלוח את ילדיהן לצבא "אכזר".
הטענה שלה הייתה שכל עוד אנחנו לא חותרים לפתרון הומניטרי, זה לא מוסרי לשלוח ילדים לצבא. זה גם היה מה שפתח את דבריה. מובן שהיא גם נימקה את עצמה, אך אני מתקשה להבין איך זה פוסל את הדברים? הנימוקים רק נותנים להם רוח גבית ולגיטימציה. כאילו שלהגיד "אימהות לא צריכות לשלוח את ילדיהן לצבא" זה עניין הומניטרי, רחום והגון.
באשר ל"ביביסטים", הבעיה היא כאמור השימוש האובססיבי במונח. כלומר, העובדה שהוא מופנה כמעט לכל מי שרואה בנתניהו אלטרנטיבה טובה. להסכים עם מישהו לא אומר לסגוד לו, וכאשר נעשה נסיון לעוות את המציאות הזו, אפשר להבין שמישהו כאן מפחד ומדובר בעלבון. נסיון לזלזל באינטיליגנציה של למעלה ממיליון בוחרי "הליכוד בראשות בנימין נתניהו".
הטענה שלה הייתה שכל עוד אנחנו לא חותרים לפתרון הומניטרי, זה לא מוסרי לשלוח ילדים לצבא. זה גם היה מה שפתח את דבריה. מובן שהיא גם נימקה את עצמה, אך אני מתקשה להבין איך זה פוסל את הדברים? הנימוקים רק נותנים להם רוח גבית ולגיטימציה. כאילו שלהגיד "אימהות לא צריכות לשלוח את ילדיהן לצבא" זה עניין הומניטרי, רחום והגון.
באשר ל"ביביסטים", הבעיה היא כאמור השימוש האובססיבי במונח. כלומר, העובדה שהוא מופנה כמעט לכל מי שרואה בנתניהו אלטרנטיבה טובה. להסכים עם מישהו לא אומר לסגוד לו, וכאשר נעשה נסיון לעוות את המציאות הזו, אפשר להבין שמישהו כאן מפחד ומדובר בעלבון. נסיון לזלזל באינטיליגנציה של למעלה ממיליון בוחרי "הליכוד בראשות בנימין נתניהו".
זה לא רק נימוק, היא גם חוזרת ומפרטת על המסקנה היוצאת מההסבר שלה, ושם היא מוסיפה את הפרטים החשובים שגם מבהירים את העובדה שאין פה התנגדות עקרונית לגיוס, ובטח שלא איזושהי התנגדות או שלילה של זכותנו להגנה עצמית.
בכל שידור הרדיו הזה היא לא חזרה בה פעם אחת מדבריה. הדברים היו מאוד ברורים - "אני חושבת שאימהות, נשים, לא צריכות לשלוח את הילדים שלהם לצבא".
היא החליטה לחזור בה מדבריה רק אחרי שנאמר לה שאם לא תעשה זאת היא תפוטר מהתחנה. כלומר, תחת לחץ ולא בזמן השידור.
היא החליטה לחזור בה מדבריה רק אחרי שנאמר לה שאם לא תעשה זאת היא תפוטר מהתחנה. כלומר, תחת לחץ ולא בזמן השידור.
ברור. למה שתחזור בה? היא אמרה את המשפט ישר אחרי זה כהמשך ישיר של המשפט הראשון. מדובר על קונטקסט שניתן באופן מיידי.
ההתנצלות אחר כך לא שווה כלום, ואני לא צריך אותה. אני מסכים לחלוטין עם מה שאמרה, כמו שכבר הסברתי פה.
זה ויכוח מיותר בעיניי, היא כבר הבהירה יותר מדי פעמים מאז (את מה ששוב, בעיניי היה ברור גם מהראיון) - היא לא מתנגדת ברמה העקרונית לצהל ולא לגיוס אליו.
ההתנצלות אחר כך לא שווה כלום, ואני לא צריך אותה. אני מסכים לחלוטין עם מה שאמרה, כמו שכבר הסברתי פה.
זה ויכוח מיותר בעיניי, היא כבר הבהירה יותר מדי פעמים מאז (את מה ששוב, בעיניי היה ברור גם מהראיון) - היא לא מתנגדת ברמה העקרונית לצהל ולא לגיוס אליו.
המשפט ישר אחרי זה לא שולל בשום צורה את המשפט הראשון. זה שקורא לאימהות לא לשלוח את ילדיהן לצה"ל.
הדיון אכן מיותר. זה הציבור הישראלי שיקבע אם לדעתו קריאה לאימהות שלא לשלוח את ילדיהן לצה"ל היא קריאה לגיטימית או לא.
הדיון אכן מיותר. זה הציבור הישראלי שיקבע אם לדעתו קריאה לאימהות שלא לשלוח את ילדיהן לצה"ל היא קריאה לגיטימית או לא.
0מישהי0
אני מסכימה ששוב דבר לא טוב כשהוא קיצוני.
אני רק אחדד ששום חלק בשמאל לא בעד מדינה ערבית. כל הקטע של השמאל בהיבט הביטחוני הוא פתרון שתי מדינות לשני עמים.
לגמרי ההפך ממדינה ערבית
אני מסכימה ששוב דבר לא טוב כשהוא קיצוני.
אני רק אחדד ששום חלק בשמאל לא בעד מדינה ערבית. כל הקטע של השמאל בהיבט הביטחוני הוא פתרון שתי מדינות לשני עמים.
לגמרי ההפך ממדינה ערבית
הפירוש של "שתי מדינות לשני עמים" הוא הקמת מדינה ערבית בשטחי מולדת (שטחי יהודה שומרון). כפי שאת עצמך כתבת - השמאל בעד זה.
אז איך את יכולה מצד אחד לטעון שהוא בעד שתי מדינות לשני עמים ומצד שני לטעון שהוא נגד מדינה ערבית?
נשמע כמו פרדוקס.
אז איך את יכולה מצד אחד לטעון שהוא בעד שתי מדינות לשני עמים ומצד שני לטעון שהוא נגד מדינה ערבית?
נשמע כמו פרדוקס.
כי שמאל זה כמו ידיים שמאליות -הורסים כל מה שהם נוגעים בו
תרתי משמע בגוגל אחשלווווווווו
תרתי משמע בגוגל אחשלווווווווו
אנונימית
^^מניח שהתכוונה לומר שהשמאל לא בעד מדינה ערבית אחת שמשתרעת על פני כל השטח.
אבל זה כמובן לא שולל את העובדה שהוא כן בעד מדינה ערבית, מדינה ערבית בשטחי מולדת (יהודה שומרון).
כאשר על השטח שישאר, מסרב השמאל להחיל את חוק הלאום שמגדיר אותה כמדינה יהודית. הסיבה לכך הוא הנסיון לעשות בדיוק להיפך - להפוך אותה למדינת כל אזרחיה, ובכך להרוג אחת ולתמיד את היסוד המרכזי שבקיומה. בלי יהדות אין הצדקה לנוכחותנו כאן. בלי יהדות אנחנו בגדר אימפריאליסטיים בארץ "לא לנו". אימפריאליסטיים שכאלו לא יצליחו לשרוד זמן רב. אתה לא יכול להתקיים רק באמצעות כוח, אתה חייב הצדקה אידיאולוגית ומוסרית.
אין הבדל בין ת"א שהייתה פעם כפר בשם שייח' מוניס ונמצאת בקווי 48' לאריאל שנמצאת בקווי 67'.
שניהם נמצאים על אדמת ארץ ישראל, על אף שגרו וגרים בהם או בקרבתם ערבים. אם אריאל מבחינתך היא לא חלק מארץ ישראל, כך גם ת"א. כלומר, אם נמסור להם את אריאל אין סיבה שהם לא ילכו על פי אותו הגיון ובמוקדם ובמאוחר ידרשו גם את ת"א. הרי מה בעצם ההבדל בין קווי 48' לקווי 67'?
כאשר על השטח שישאר, מסרב השמאל להחיל את חוק הלאום שמגדיר אותה כמדינה יהודית. הסיבה לכך הוא הנסיון לעשות בדיוק להיפך - להפוך אותה למדינת כל אזרחיה, ובכך להרוג אחת ולתמיד את היסוד המרכזי שבקיומה. בלי יהדות אין הצדקה לנוכחותנו כאן. בלי יהדות אנחנו בגדר אימפריאליסטיים בארץ "לא לנו". אימפריאליסטיים שכאלו לא יצליחו לשרוד זמן רב. אתה לא יכול להתקיים רק באמצעות כוח, אתה חייב הצדקה אידיאולוגית ומוסרית.
אין הבדל בין ת"א שהייתה פעם כפר בשם שייח' מוניס ונמצאת בקווי 48' לאריאל שנמצאת בקווי 67'.
שניהם נמצאים על אדמת ארץ ישראל, על אף שגרו וגרים בהם או בקרבתם ערבים. אם אריאל מבחינתך היא לא חלק מארץ ישראל, כך גם ת"א. כלומר, אם נמסור להם את אריאל אין סיבה שהם לא ילכו על פי אותו הגיון ובמוקדם ובמאוחר ידרשו גם את ת"א. הרי מה בעצם ההבדל בין קווי 48' לקווי 67'?
ברור שהשמאל בעד הקמת מדינה ערבית.
זה לא קשור לעובדה שהשמאל לא בעד מדינה ערבית אחת שמשתרעת על כל השטח.
זה לא קשור לעובדה שהשמאל לא בעד מדינה ערבית אחת שמשתרעת על כל השטח.
נכון, אבל היא טענה כי הטענה לפיה השמאל בעד מדינה ערבית היא שקר מוחלט. בסך הכל העמדתי את הדברים על מקומם - השמאל כן תומך בהקמת מדינה ערבית בשטחי מולדת (שטחי יהודה ושומרון).