142 תשובות
זה חוקי כי את שלחת את זה לבנים שנמצאים איתך באותה מסגרת, אז המבוגר האחראי באותה מסגרת יכול לדווח
שואל השאלה:
לא שלחתי לבנים בשכבה שלי
אנונימית
בת כמה את?
למי שלחת?
את סומכת על מי ששלחת לו?
כנראה שיש עליו חובת דיווח כי בכל זאת הוא מדריך
אנונימי
שלחי לי שניה הודעה בפרטי
שואל השאלה:
אין פה הטרדה מינית, זה היה בהסכמה פשוט אחרי זה התחרטתי זה כבר בעיה שלי
אנונימית
אה... נראה לי שעדיין יש לו חובת דיווח כי כמו שאמרו פה, הוא המדריך שלך
שואל השאלה:
אני בת 14.
שלחתי לשני בנים מחול ושלוש שלא גרים בעיר שלי.
אני חושבת שאני סומכת, יש לי הרגשה טובה בקשר אליהם.
שלחתי להם בריפלי באינסטגרם אז אם הם היו עושים סקרין שוט הייתי יודעת
אנונימית
שמעי, ההורים שלך צריכים לדעת...
אולי זה יגרום לך להפסיק לעשות שטויות...
מה אתם באים וקובעים ישר שיש לו על זה חובת דיווח? אני באמת לא מבינה אתכם. א כל אתם לא יודעים בת כמה היא היום או בת כמה היא הייתה כשזה קרה. אתם לא יודעים מה היא שיתפה איתו או איך זה התנהל ובאיזה מסגרת היא. זה נשמע כמו משהו שננצא באזור האפור ויש מקרים שבהם דיווח יכול לגרום ליותר נזק מתועלת. לא צריך לקפוץ ולהסיק שזאת חובתו כי הוא אמר או כי זב משתמע, תמיד יש מקום לשיח ולהסתכלות קצת שונה שאולי תשפיע על התוצאה הסופית בצורה יותר חיובית ולא תגרום לה להרגיש מותקפת חשופה וחסרת אונים.
הם יכולים לעשות בלי בעיה, תבקשי מהם למחוק הדבר הכי טוב שאני יכול להציע כרגע.
אנונימי
היא הרגע אמרה שהיא בת 14...
אולי באמת כדאי שההורים שלך ידעו מה את עושה בגיל 14
מהמם jane doe סליחה שלא שמתי לב כשכתבתי את זה עכשיו שעה, תודה שרק לזה בחרת להתייחס מכל התשובה שלי. הפואנטה היא אותה הפואנטה. לדעתי כל עוד לא הופצו סרטונים או תמונות שלה ללא הסכמתה ובאופן שפוגע בה אין צורך להביך אותה מול ההורים שלה או אף אחד אחר. אני לא באה לקדם את ההתנהגות הזאת אבל אני מאמינה בלב שלם שלהתנהל ככה לא יעזור לאף אחד.
יש לי רק להגיד לך שעשית טעות (לא שסיפרת ששלחת) את צריכה ללמוד ממנה
ויש חוות דיווח לחונך
ואני ממליץ לך את לדבר עם הורים שלך קודם כי לשמוע את זה מגורם אחר זה לא נעים
להביך?
היא בת 14 והיא שלחה ניודס לבנים באינסטגרם.
ההורים צריכים לדעת מזה.
אם זאת הייתה הבת שלך לא היית רוצה לדעת שזה מה שהיא עושה?
כן כי היא לא הבינה לבד שהיא עשתה טעות
הילדה אומרת שהיא מתחרטת
אנונימית
אתם יודעים בכלל מה אתם אומרים כשאתם דוחפים את המושג "חובת דיווח" לכל תשובה שלכם?
יש קריטריונים לכל.
אני גם לא בדיוק יודעת, אבל אני חושבת שכל עוד לא מדובר ב*הפצה* או פגיעה ממשית- אין חובת דיווח.
שואלת השאלה-
את יכולה להסביר לנו קצת יותר מה בדיוק היה? כי אם זה נטו החשש שהם יעשו עם זה משהו ולא שהם באמת עשו עם זה משהו- אני לא חושבת שיש למדריך שלך חובת דיווח והוא צריך לדעת את זה.
ולכל החכמולוגים שאומרים שההורים צריכים לדעת כדי שהיא תלמד... אני מאמינה שהיא למדה גם בלי העונש הנוסף הזה. תהיו קצת יותר רגישים ואל תשפטו...
אני מציעה לך לדבר עם אותם הבחורים ולהיות שקופה איתם, ליידע אותם על הפחד הזה שיש לך ולבקש שיהיה בינכם כבוד הדדי כי את מרגישה מאויימת. תנסי לדבר ללב שלהם, כי יכול להיות שהם בכלל לא מתכוונים לעשות משהו שיפגע בך, ותשתדלי לנשום עמוק. בסיטואציות כאלה קל לנו יותר לחזות את התרחיש הגרוע ביותר אבל זה לאו דווקא מוצדק.
היא לא באמת יכולה לדעת אם זה הופץ או לא, לפחות שתתן צאנס למשטרה לנסות לעזור לה לפני שיהיה מאוחר מידי
א כל ברור שהייתי רוצה לדעת אבל לא הייתי רוצה שיאנסו את הילדה שלי לספר לי או לאף אחד אחר. מניין לך מה הקשר שלה עם אמא שלה? מאיפה לך מה היא חוותה או מה עבר לה בראש? מי את שתחליטי בשבילה שזה הדבר הכי טוב לה? ואם אמא שלה תרביץ לה אחכ? אם זה יחרב את היחסים בניהן? אני חושבת שלכל בן אדם מגיעה פרטיות וכל עוד כמו שאמרתי לא נשקפת לה סכנה איו צורך לחלל את הזכות הזו שלה אין לכך הצדקה.
מה את יוצאת עליי?
אני באה לטובתה.
מי אמר שאני מחליטה מה טוב בשבילה?
מצדי שתשלח ניודס למי שהיא רוצה אני לא באמת מכירה אותה, עניתי לה על השאלה בסך הכל. מה את בוכה?
אם הייתי בוכה זה לא היה נראה ככה
אם את מעוניינת לדבר על זה שלחי לי הודעה בפרטי שלא נכבס את הכביסה בחוץ הא?
מה הבעיות שלך
jane doe וואטאבר
יש הרבה היגיון במה שנשיקות וחיבוקים אומרת. תקשיבי ותפסיקי לתקוף, זה בסדר גם להתקפל מהדעה שלך ולהבין שטעית
מה?
היא זו שתוקפת אותי
אני בסך הכל באתי לטובת שואלת השאלה, מי בכלל פנה אליכן מלכתחילה? לא דיברתי איתכן, מה אתן מתערבות
ולא כפרה אני ממש לא אתקפל מהדעה שלי (:
באמת באמת לא הבנתי מתי הרגשת מותקפת? סך הכל הבעתי את הדעה שלי ביתר התלהבות אל תקחי כל דבר אישית
כן?
מתי אני תקפתי אותך בדיוק?
אני בכלל דיברתי לשואלת השאלה. את זו שהתחלת לפנות אליי ולהגיב לי. יכולת גם לשתוק, אז אל תבואי בטענות
את אמרת לשואלת השאלה "היא הרגע אמרה היא בת 14.."?
ולשאלתך, לא טענתי שתקפת אותי
אפשר את התפריט שלכן? חייבת לדעת איך אתן לא מתעייפות מעצמכן
את אחרי שהגבתי לה שאולי זה ילמד אותה להפסיק לעשות שטויות התחלת להגיד לי ולעוד אנשים פה שמה אנחנו קובעים בשבילה מה לעשות וכל זה. תקראי קצת
אתה קראת את מה שפרסמת פה?
"בידי האחראי עליו"
איך זה שהיא שלחה תמונות מרצונה חופשי לילדים בגילה הופך לניצול על ידי אחראי עליה בדיוק?
אתה קראת את מה ששואלת השאלה רשמה?
היא שלחה תמונה למישהו אחר, והיא לא אמרה שהוא עשה עם זה משהו כמו הפצה או משהו בסגנון. בנוסף לכך היא הדגישה שלמרות החרטה שעכשיו היא מרגישה- בזמנו זה היה בהסכמה שלה.
למה זה נחשב כעבירת מין שבוצעה על ידו?
אם כבר אתה הולך לפי החוק הזה אז הוא זה שיכול לטעון שהיא הטרידה אותו כיוון שהיא שלחה לו את התמונה הזאת. אבל מה הקשר הפוך?

תענה לי בבקשה בלי כל מיני ציטוטים, זה לא הופך את התשובה שלך לצודקת או חכמה כי זה לא רלוונטי לעניין
זה לא עובד ככה. הוא לא מחליט להרגיש שיש צורך ועילה לדיווח. זה או שיש צורך או שאין צורך. זה חד משמעי לא לפי תחושת הבטן שלו.
אבל למה שהוא ירגיש שיש עילה לחובת דיווח אם אין עילה לחובת דיווח? תסתכל על העובדות...
חובת דיווח עולה על הזכות לפרטיות, ורק במקרים מסויימים כשיש באמת צורך ממשי לעקוף את הזכות הזאת- עושים את זה. לא סתם כי מישהו מרגיש צורך, אלא כי יש צורך. אחרת פוגעים באחת הזכויות החשובות ביותר.
שוב, הבן אדם היחיד שיכול לטעון שהוא חווה הטרדה או משהו זה אותו אחד שקיבל את התמונה ולא הפוך.
(אלא אם כן- שואלת השאלה תרגיש איום ממשי מכך שהצד השני עלול להפיץ או לסחוט או לאיים עליה עם אותן התמונות)
יש חובת דיווח
ופעם הבאה אל תספרי למדריך של צופים
תספרי למבוגר מהקרובים שלך
עברת על החוק. זאת הפצת פורנוגרפיה של קטינים. זאת עבירה פלילית, גם אם אלה תמונות של עצמך. אבל רוב הסיכויים שלא יעשו לך כלום.
אנונימי
הוא כאילו רוצה לספר להורים שלך? פשוט תספרי למבוגר שאת הכי מרגישה איתו בנוח... זה עדיף מההורים
תגידי לו שאמרת כבר למישהו מבוגר והוא לא היה צריך לעשות עניין מכל הסיפור כי לא הייתה פגיעה בך או עבירה על החוק. (כל עוד מי ששלחת לו היה בין 14 ל17)
בני כמה הבנים ששלחת להם את התמונות ?
ובת כמה היית ששלחת להם את התמונות?
את בת 14, מה שעשית הוא לא חוקי, זאת פורנוגרפיית ילדים... יש לו חובת דיווח
שואל השאלה:
הבנים היו בין 15-17 ואני בת 14 זה חוקי מבחינת החוק.
לא היה סחיטה או איום ולא פגעתי בעצמי אחרי זה.
הכל היה בהסכמה מלאה אמנם התחרטתי על זה אחרי זה אבל זה כבר בעיה שלי
אנונימית
מה זה מה שהיא עשתה לא היה חוקי ?
כל עוד הם בגיל שמתאים מבחינת הפער וזה היה בהסכמת שני הצדדים מה שהיא עשתה זה חוקי. אלא אם יש לך חוק שמראה את זה
לצלם ולהעביר תמונות עירום של קטינה, לא משנה אם מי שמקבל אותן זה קטין ולא משנה אם זה בהסכמה, זה עדיין לא חוקי
אז זה חוקי לגמרי מה אתם רוצים ?
אין לו שום חובת דיווח.
witchy boy ויש לך מקור לחוק הזה ?
שואל השאלה:
זה חוקי, בדקתי את זה לפני ששלחתי.
זה תמונות *שלי* שנשלחו על *ידי* בהסכמה מלאה של שני הצדדים. אין כאן שום דבר לא חוקי
אנונימית
פעם הבאה תספרי לאישה ולא לגבר, לגברים אין רגישות בנושאים כאלה
ו''חובת דיווח'' היא רק במקרה של סיכון שתפגעי בעצמך
זה ממש לא בסדר מצידו
אנונימית
פשוט תגידי לו שסיפרת להורים שלך או לקרוב משפחה
אנונימית
הנה מקור מידע אחד מיני רבים שלי
לדעתי עדיף לך לספר את את המקרה להורים שלך שהם לא היו בהלם אם המדריך יספר..
שואל השאלה:
אבל זה לא פורנו זה רק תמונה של ציצי
אנונימית
תמונה של ציצי זה חומר פורנוגרפי...
כמה זה מצחיק לשלוח מקורות שלא קראת מספיק מהם, קצת ממה שכתוב שם שבאופן מצחיק מאוד סותר את מה שאמרת -
"עבירת ההחזקה הנוכחית כוללת החזקה פיזית של חומרים וכן החזקה של חומרים אלה על המחשב, אך לא ניתן להחילה על צפייה ישירה בחומרים אלו באינטרנט (streaming). זאת, משום שעל אף שנוצרים קבצים זמניים על מחשבו של הצופה, הכוללים את החומרים הנצפים, הרי שעל-פי רוב האדם הצופה אינו מודע לכך, ועל כן לא מתקיימת אצלו מודעות לביצוע העבירה, הנדרשת לצורך הרשעה."

כלומר, שכל עוד שהם לא שמרו את זה בשום מקום, החוק הזה לא רלוונטי ולא תקף
קראתי את זה, אין לה דרך לדעת אם הם שמרו את זה או לא, הם יכלו לקחת טלפון אחר ולצלם את הטלפון שבו היתה התמונה
את שלחץ תמונות לקטינים וגם את קטינה. זה לא חוקי וצריך דיווח.
אין פה שומדבר לא חוקי עד כמה שאני יודעת, וזה גם נשמע מאוד לא סביר.
תדברי עם המדריך שלך, תסבירי לו את המצב ושאין פה פגיעה אמיתית בך ולא דבר שעובר על שום חוק.
אין סיבה שהוא יהיה חייב לדווח, זה פשוט לא הגיוני. מה כבר אפשר לעשות עם זה גם?
פשוט תדברי איתו. תסבירי.

תקשיבי שאל תעשי את הדברים האלה יותר, קודם כל את לא יודעת למי ולאן זה עלול להגיע, וחוץ מזה רק הידיעה של זה תגרום לך חרטה בעתיד. באמת באמת עדיף שלא, בשבילך.
סבבה אז אין דרך לדעת אם זה היה חוקי או לא.
ובסופו של דבר, מה שהיא עשתה היו חוקי.
במידה והם שמרו את זה הם עשו את המעשה הלא חוקי, לא היא.
אני לא אומר שהיא היתה לא בסדר. אני אומר שיש חוות דיווח כי זה משהו שהמשטרה צריכה לטפל בו
זה לא שאני איזה שה תמים שאף פעם לא שלח תמונות שלו
אני פשוט מסביר את ההגיון מאחורי מה שהמדריך אמר
אבל זה לא קשור לזה שהיא הייתה בסדר או לא הייתה בסדר .
מה שהיא עשתה היה חוקי על פי חוק, במידה והם ישמרו/שמרו את זה אז הם אלו שעשו את המעשה הלא חוקי. לא היא.
אין חובת דיווח בכלל.
xoxo_xoxo
א-- מי פגע בך...?
את *כן* תקפת. אני קראתי בדיוק מה שכתבת. את ליטרלי *תקפת* אותה. ועל מה? בגלל שיש לה דעות שונות משלך? (שאגב אני מסכימה עם הדעות שלה.)
איך את יכולה להגיד שלא תקפת? מה שעשית שם זה לא "התלהבות יתר". תקראי שוב איך התנסחת ומה כתבת 3>

לשאלה:
שמעי, את בבעיה לא קטנה..
אוקי אני אתחיל מזה ש*כן יש חובת דיווח*.
xoxo_xoxo ושאר המשתמשים שאמרו שאף אחד כאן לא יודע על מה הוא מדבר ושאין באמת חובת דיווח כזו- אתם טועים :))
אני התנדבתי בתור מדריכה בכמה תנועות נוער יותר מחצי שנה ואני יודעת על מה אני מדברת, אז אל תגידו שלא, תנקס :)
אכן יש חובת דיווח כזו שקובעת כי על המדריכים לדווח על דברים שהחניכים מספרים להם במידה ואותם הדברים כוללים מיניות שמשלבת אנשים אחרים בצורה כזו או אחרת שאינה מתאימה לגילם. (א זוכרת נוסח מדויק, אבל זה הוא הנוסח פלוס מינוס. וכמובן שגם ישנה חובת דיווח גם על הרבה מאוד מיקרים ודברים אחרים שהחניכים מספרים, אבל זה ממש ארוך ולא קריטי לשאלה.)

בכל אופן, כן יש חובת דיווח.
את לא שאלת מה לעשות אבל אני אייעץ לך בכל מקרה :)
תראי, עכשיו את כבר מבינה שלשלוח ניודס (ועוד בגיל 14!!) זה לא בסדר ואני מקווה שכבר למדת מהטעויות שלך ולא תחזרי עליהן יותר.
אבל לגבי מה שקרה, אין לך איך להחזיר את הזמן לאחור ולבטל את שליחת התמונות, לכן מעכשיו תתכונני לרצף אירועים לא כיפי במיוחד..

דבר ראשון. אל תבזבזי זמן, *עכשיו* תבואי להורים שלך (או לאחד מהם, מומלץ לאחד שאת יותר מתחברת אליו) ותגידי להם את זה. אל תפילי את זה בתור פצצה, תבואי ותראי כמה את מצטערת על זה ושאת לעולם לעולם!! לא תחזרי על זה יותר. (כמובן שגם תעמדי בהבטחה שלך).
אותו ההורה כבר יספר להורה השני כנראה
תסמכי עליי שאת *לא* רוצה שזה יתגלה להורים שלך מהמדריכים ומהאנשים שמעלייך בתנועה. אם הם ישמעו את זה ממך, הם יעריכו אותך יותר וטיפ טיפה פחות יכעסו כי הם ישמעו את זה מיד ממך ואפילו יותר יסמכו עלייך כי הם ידעו שאם את מספרת להם דברים כאלה, את תספרי להם כל דבר וככה גם הקשר בינכם (סביר להניח) יתחזק. אבל לגבי החלק האחרון זה כבר תלוי בהורים שלך ועד כמה את מחוברת אליהם ועד כמה הם מבינים.

דבר שני, תבקשי מהבנים ששלחת להם ניודס שימחקו את התמונות. גם אם הם לא יפיצו, ככה תרגישי שהתקופה שבה שלחת ניודס עברה וזה כמעט כאילו שהיא נעלמה כי אין הוכחות. רחוק מהעין רחוק מהלב. (אני לא מאמינה במשפט הזה ב100 אחוז אבל במקרה הזה הוא מוכיח את הנקודה שלי. מה שאני אומרת לך הוא- שזה כן ישאר לך בזכרונות. זה לא יעלם ולא יתפוגג. הכל נשאר בזיכרון. אבל לפחות תדעי שעשית כל דבר כדי שכל מה שעשית כאילו ולא קרה)

קומי מהספה ו*עכשיו* תבואי להורים שלך או לאחד מהם, וספרי לו.
אסור לך לדחות ולבזבז זמן! את לעולם לא תדעי מתי יספרו להם ושוב, כדאי שזה יבוא ממך :)

מאחלת לך שהכל יסתדר בקרוב 3>
צילמת גם את הפנים שלך?
אנונימי
יש חובת דיווח לפי מה שהבנתי מהכתוב
ואם אין? זה רק אומר שדיווחו עליי כשהייתי קטין דיווחי שווא
אל תעשי את זה יותר. זה שהרגשת בנוח איתם לא אומר שהם צריכים לראות את הגוף שלך וזה לא משנה בני 16 או בגיל שלך
לא רואה שום סיבה שתעשי כזה דבר את מבינה שאת בת 14 נכון? לא תגידי בת 17/18..
בגילאים האלה כל דבר כזה הוא קריטי ואת לא רוצה להכנס לתסביכים פשוט אין צורך לעשות דברים כאלה במיוחד לא לסתם אנשים, אם זה היה חבר שלך והיית סומכת עליו בעיניים עצומות אחרי הרבה זמן שאתם ביחד גם אז הייתי אומר לך לא לעשות את זה כי את לא באמת יכולה לדעת מה הוא יעשה עם זה אחר כך. אפשר לצלם מפלפון אחר את המסך לא חייב לעשות סקרין שוט ולא תדעי שהוא צילם. פשוט תחסכי את זה לעצמך אין בזה שום הנאה
אנונימי
אני לא יודעת מה היה לך שהיית קטין לכן פחות שאני יכולה לענות על זה .
ושוב, במה ששלחת מדובר על מקרים של חובת דיווח בעיקר שנעשתה עבירה, היא לא עשתה עבירה או נעשתה עבירה עליה.
תקראי את הסעיף עבירות מין
תפסיקו לשקר לה כבר
איפה? בחוק העונשין?
זה סימן שלם, על איזה סעיף אתה מדבר?
witchyboy
אני חושבת שהמדריך רצה להעביר את זה הלאה לא כי הוא חושב ששואלת השאלה עשתה משהו לא בסדר, אלא כי הוא רוצה להגן עליה מפני אותו הבחור שאליו נשלחה התמונה.
ואם זה באמת המצב-
אז אין לו חובת דיווח. כי היא לא חוותה עבירת מין ולא בוצעה שום הפצה.
שואלת השאלה- בחייאת, תבטלי לך את ההתראות לשאלה הזאת כי אנשים פה מתפזרים.
1. תדברי עם אותם הבנים שקיבלו את התמונה ותסבירי להם את הפחד שלך כדי שיהיו רחמנים יותר ולא יעשו שטויות.
2. דברי עם המדריך ותגידי לו שבדקת ואין פגיעה ממשית או איומים שהרגשת ולכן אין לו חובת דיווח- אחרת הוא יפגע בזכות לפרטיות שלך לחינם.
3. בשנייה שתרגישי מאויימת חלילה תדווחי על כך מהר, לכל מי שצריך, גם אם ההורים שלך יהיו מודעים לכך ויכעסו. אבל כל עוד את מרגישה שהם לא יעשו עם זה כלום- אין לך מה לדאוג
תראי כל עוד לא הפיצו את התמונות\ נעשה לא בהסכמה זו לא נחשבת עבירה פלילית.
בכל מקרה הייתי ממליצה לך לא לשלוח, במיוחד לא לכמה בנים ובמיוחד בגיל 14.
סעיף 368 ד. ח
behappy, זה בדיוק מה שאני אומר אבל, חוץ מזה שאי אפשר לדעת אם התמונות נשמרו או לא
ואחר כך אתן בוכות על שוביניזם... מה שעשית זאת ההגדרה של לשרת את הגבר
אנונימי
הדיון הזה הפך לדיון של מי צודק ולא של מי עוזר לשואלת השאלה, וזה מביך בעיניי.
witchyboy- כל הסעיפים האלה לא באמת משרתים את הטיעונים שטוענים שיש חובת דיווח על הדבר הזה
אנונימי, איפה בדיוק היא שירתה גבר?;-;
הייתי מדריכה בצופים במשך שנתיים ואת כנראה לא תרצי לשמוע ותעדיפי לעצום את העיניים אבל זוהי האמת:
יש חובת דיווח
לפני שנהייתי מדריכה שם עשו לי שיחה שלמה מתי בדיוק צריך לדווח והביאו לי מספר מקרים.
שלא תחשבו לא נכון- השיחה לא הייתה רק על חובת דיווח, היא פשוט הייתה סוג של "הכנה" נקרא לזה ככה (?) כדי שאני אדע מה לעשות במקרה הצורך סו...

אם יהיו פה מינוסים, זה רק לאנשים שלא מבינים. אם אתם לא מבינים- אל תגיבו :)
~חבל שרוב התגובות פה אומרות שהיא צודקת ושאין שום חובת דיווח. אתם סתם מבלבלים לילדה את המוח ובסוף אולי היא אפילו תלך למדריך שלה ותגיד לו שהוא טועה בגלל שאתם מטעים אותה שאין חובה כזאת. ושוב אני אחזור על עצמי: *יש* חובה כזו.~
אנונימית
אנונימי^^
נכון שמה שהיא עשתה היה לא היה חכם במיוחד אבל מה הקשר לשוביניזם\פמיניזם
דיי לדחוף את זה בכל מקום
behappy אין לי איך לעזור לשואלת השאלה, אין לי מכונת זמן, ואם הסעיפים האלה לא מחזקים את מה שכתבתי, אני לא יודע מה כן, אבל בכל מקרה הוא ידווח גם אם יש וגם אם אין חוות דיווח אלא אם כן יקרה משהו קיצוני
אבל שוב, הסעיף הזה בסך הכל מזכיר סעיפים של עבירת מין, ששום דבר מהם לא קשור לנושא של השאלה.
^ *3 מה יוצא לה מזה? לדעתי רק לגבר יוצא מזה משהו. מכאן ההקבלה ללשרת את הגבר
אנונימי
לשנונה הלא מובנת
תודה על הפרשנות קראתי כבר יותר מידי פעמים ולצערכן דעתי עומדת איתנה. לא תקפתי אף אחד, הגנתי על הפואנטה שלי ואעשה זאת שוב. אם אני תקפתי אותה לפי ההיגיון שלך את תוקפת אותי אז אולי כדאי שתעצרי פה. ולשאלה מי פגע בי? לא ברור לי למה או מאילו דברים שלי הסקת שנפגעתי או הרגשתי מותקפת מהדברים שהיא או משתמשים אחרים כתבו פה. לא נפגעתי כי לא לקחתי אישית כמו שאמרתי לאחרים לעשות.
איך היא משרתת את הגבר..............
אם אתה חושב שרק גבר נהנה בסקסטינג אתה הוא השוביניסט פה, צר לי
אנונימית, גם אני אחזור על עצמי כי לא משנה מה שאמרו לכם יש חוקים במדינה ויש חוק גם למה שנקרא חובת דיווח ויש חוק גם לגבי ניודס של קטינים ולפי המקרה שלה, זה חוקי.
יש חוות דיווח גם כשאני סיפרתי לפסיכולוגית שלי שעשיתי משהו כזה היא אמרה שיש לה חוות דיווח והיא גם סיפרה לרווחה
אלת האש, אז זהו, שזה כן קשור...
למה עושים לה מינוסים? זה החיים שלה אם היא בחרה לשלוח נידוס זאת האחריות שלנ כי זה החיים שלה וזה לא שהיא עשתה משהו לא בסדר זאת זכותה כי זה הגוף ש ל ה
אנונימי אתה יודע יש דבר כזה שנקרא הסכמה
היא עשתה את זה מרצונה החופשי, מה קשור שוביניזם
אנונימית
^אז שישלח גם הוא
אנונימי
קודם כל
בואי נירגע...
הכל טוב...
זה לא יהרוס לך את החיים..
הסיכוי שזה ייצא החוצה הוא בסה"כ די אפסי...
את לא הראשונה ולא תהיי האחרונה שעושה את זה...
לגבי המדריך שלך...
עקרונית הוא מחוייב לעשות את זה,זה לא משהו שבשליטתו...
וגם ההורים שלך מצפים ממנו לזה...
וגם את היית מצפה מהמדריך של הילדים שלך שישתף אותך בדבר שכזה...
ולגבי ההורים שלך...
הם ההורים שלך...
זה קצת פדיחות שהם יידעו, אבל בסופו של יום ...
הם מכירים אותך ויודעים מי את
פרט קטן כזה או אחר לא ישנה את התפיסה שלהם לגבייך...

הכל טוב , ואין לך מה לדאוג(:
witchyboy אבל זהו שיש חוקים במדינה ולפי החוקים מה שהיא עשתה זה חוקי ולא משנה כמה דברים שמת אתה לא יכול להוכיח את זה אז אפילו טיעונים נכונים אין לך ואתה חושב שאתה צודק?
עצוב ומצחיק באותו הזמן
אנונימי, איפה היא כתבה שהוא לא שלח?
עקרונית הוא לא מחוייב לעשות את זה לפי המקרה שלך .
witchyboy היא לא רשמה שהוא שלח או לא רשמה שהוא לא שלח .
אלת האש, אני לא מבין למה את כועסת עליי, אני שמתי את מה שאני יודע ואומר את מה שאני יודע במטרה להסביר את הסיטואציה לשואלת השאלה
אני לא כועסת בכלל דווקא, גם אני אמרתי מה שהוא העובדות על פי חוקי המדינה בניגוד אליך.
אם את לא כועסת, למה האמירות שלך, שאת אומרת במטרה לרדת עליי אם הבנתי נכון, היו טובות?
לא לרדת עליך, פשוט להראות את העובדות לשואלת השאלה כי מה שאתה אומר זה לא נכון.
אז למה את אומרת לי דברים כמו מה שאמרת למעלה...?
והרגע הבנתי משהו
לא משנה אם התכוונת לפגוע או לא
כי את פגעת בי בין כה וכה
יאפ יש חובת דיווח :)
goddessoffire, אי פעם הדרכת בצופים?
(תשובה אמיתית בבקשה.)
כי אני כן הדרכתי ועדיין מדריכה (:

יש חובה כזו ואני אגיד לך יותר מזה- אפילו יש איזו שיחה שעושים לפני שרשמית נהיים מדריכים ובה אומרים את זה בדיוק :)
אם את לא הדרכת מעולם (ועוד לא בצופים) אל תשקרי. תפסיקי לכתוב כאן יותר ולשקר במשהו שאת לא יודעת ב*מ א ה* אחוז.
אני מבינה שיש לך אופי עקשן ושאת עומדת על הדעה שלך לא משנה מה, אבל במקרה הזה, זאת לא דעה. זוהי עובדה. יש חובת דיווח, תודה.

יום טוב 3>
אנונימית
אני לא התכוונתי לפגוע בשום צורה, אם נשמעתי תוקפנית איכשהו ואשכרה נפגעת ממה שאמרת ואיך שאמרתי את זה אני מצטערת.
בסך הכל באתי להראות את העובדות לשואלת השאלה שלא יבלבלו וילחיצו אותה שיש חובת דיווח ומה שהיא עשתה זה לא חוקי.
בתור מישהי שהייתה מדריכה אני יכולה להגיד לך בוודאות שיש לו חובת דיווח, דיברו איתנו על זה, זה לא אומר שלא אכפת לו.
אין שום סיבה שתפני למשטרה כי שלחת את זה מרצונך החופשי.
תשמעי עשית משהו מטומטם... כל מה שיש לך לעשות זה לקחת אחריות ולנסות לגרום להורים שלך לשכוח מזה (כמובן אחרי שתיידעי אותם)
אנונימית
אני לא בא במטרה להלחיץ את שואלת השאלה
כל מה שסיפרתי כאן הוא מנסיון חיים אישי בלבד
לא הדרכתי בצופים, אבל כן בדקתי משהו מאוד פשוט בגוגל שנקרא חוק העונשין ובמשהו שם שנקרא חובת דיווח.
ככה שכן, חיפוש בגוגל של חוק העונשין המלא הראה לי יותר עובדות מהשטויות כנראה שמלמדים אותך בצופים.
את אומרת שיש חובת דיווח? מצויין, בואי תוכיחי את זה על פי החוק.
שואלת השאלה, זה לא חוקי.
את קטינה, זה לא משנה אם זאת את או מישהי אחרת.
אנונימית
שנונה יקרה, זה שאת כותבת פתאום מאנונימי לא אומר שלא שמים לב שזאת את- הזלזול שלך נוטף מהניסוחים שלך וההתנשאות שלא לצורך צורחת. אני חלילה לא רוצה להוריד מכבודך, אבל את בת 16, אז גם אם הדרכת משהו והכווינו אותך למשהו מסויים- זה כנראה כדי שהמידע העסיסי יגיע למדריכים בגירים שהם יפעילו שיקול דעת של מה נכון או מה לא ולא כי באמת יש חובת דיווח. בתור נערה בת 16 אין לך באמת יכולת להבין את המושג הזה, וגם לא היו נותנים לך את האחריות הזו כי זה עניין רגיש. אז סליחה, באמת סליחה, אבל זה חיוני- כשתגדלי תביני.
בבקשה אל תחשבי שחווית הכל ושאת יודעת הכל, כי זה לא נכון, וגם אם יש לך דעה מסויימת- שימי לב שאת מביעה אותה עם כבוד ובלי כל מיני דברים מיותרים ומזלזלים ((: 3>.
זה לא משנה שהיא קטינה כי זה חוקי.
goddessoffire
אני לא יודעת אם זה בחוק, לא אמרתי שזה בחוק.
זה מה שאמרו לנו וכנראה גם לו.
אני לא נגדך את לא חייבת להגיב ככה.
אנונימית
הנה עובדה, זה לא בחוק וזה שאמרו לכם שיש חובת דיווח על דבר כזה בזמן שזה בהסכמה ואין הפרש גילאים מוגזם מידי זה ממש לא נכון על פי החוק .
לא היית צריכה לעשות את זה וכן זו חובת דיווח את קטינה
goddessoffire
תבדקי אותי, זה לא חוקי לשלוח תמונות עירום/חושפניות שמדובר בקטינה.
בשביל זה יש את הגוגל היקר שלך.
אנונימית
אני אבדוק אותך, בואי תוכיחי את זה ותני לי מקור.
אני חיפשתי ולא מצאתי כלום ושום דבר .
אני לא מתכוונת להוכיח את זה על ידי שום חוק. בטח לא לך.

אני יודעת מה אמרו לי ולמען האמת אני מסכימה עם חובה זאת לחלוטין. גם אם לא היו אומרים לי שאני צריכה לדווח במקרה כזה בשיחה (וחניך היה בא ואומר לי ששלח ניודס או משהו בסגנון) הייתי מדווחת בכל מקרה. יש לי מצפון משלי ובדיוק כמו שהייתי רוצה שהיו מדווחים לי על הבת שלי על מקרה כזה- כך גם אני הייתי מדווחת להורי החניך.

זה שלך אין מצפון ושום עקרונות משלך ושאת פועלת רק על סמך חוקים, זה לא אומר שכולם כאלה. (אף על פי שמה שקרה במקרה זה הוא אכן חובה גם על פי החוק.) לי יש עקרונות משלי ואני יודעת מה צריך לעשות גם בלי שיגידו לי. יש לי עמוד שדרה ויש לי אופי. אני יודעת מה צריך לעשות. אני לא צריכה חוקים כדי לדעת מה מותר ומה אסור. מה מוסרי ומה לא.

3>
אנונימית
14?? ההורים שלך חייבים לדעת. לא משנה כמה הם יכעסו עלייך את אף פעם לא יכולה לדעת מה האנשים ששלחת להם את התמונות עושים איתם עכשיו
עריכה: קודם כל, לכל האנשים שופטים אותה לפי הגיל שלה: אנחנו דור כזה, זה נראה לגיטימי לדור של היום למרות שזה לא. אם אתם מתכוונים לשפוט אותה במקום לתמוך בה ולהביא אותה לדרך הנכונה.. אני לא יודעת מה להגיד לכם.


היי אני מבינה את התחושה שלך, לפני חצי שנה שלחתי למישהו מפה (סטיפס) ניודס וסיפרתי לו שאני שולחת ניודס להרבה (אבל הרבה) אנשים במשך שנתיים (מגיל 12-14) וסטיפס דיווחו על זה ל105, מפה לשם זה הגיע להורים שלי.
ותקשיבי אהובה, אני מבינה אותך אבל את לא באמת סומכת עליהם, אני לא רוצה לערער לך את הביטחון לגבי זה אבל זה באמת לא ככה
את הכרת אותם מהרשת, את יודעת כמה זה מסוכן? הם יכלו לעשות screenshot ולא היית יודעת מזה (בעיקר בימינו, יש מלא שיטות)
מניסיון, היית מעדיפה שההורים שלך ידעו מזה ויעצרו אותך זמן מה מרשתות חברתיות (כמו שעשו לי) במקום שיפצו תמונות שלך וההורים שלך יגיעו בדקה התשעים ולא יצליחו לעזור לך כל-כך.

אהובה, אני לא באה נגדך אבל אני לא בעדך.
אני מקווה שתלמדי מהלקח הזה ולא תעשי את זה להבא, כי בתור אחת שעשתה את זה.. זה סידר לי את הראש.

מקווה שאת מבינה אותי.
אז היא אומרת לך שהיא בדקה ושזה חוקי אז מה את ממשיכה להתווכח? הבנו שזה מה שאמרו לכם בתור מדריכים קטינים שלא באמת אפשר לצפות מהם להפעיל שיקול דעת בסיטואציה, אבל זאת לא הפואנטה נכון? יש פה ילדה שנמצאת בחרדות שיפתחו וידברו וישתפו נושא רגיש שאמור להיות שלה בלבד כל דיון בנושא הזה ללא הסכמתה היא פגיעה בפני עצמה אז אל תבואו ותתנו לגיטימציה אם את אומרת בעצמך את לא יודעת וזה רק מה שאמרו לך בתור מדריכה בצופים. אחרי שתלמדי משפטים או תעשי התמחות במשטרה דברי איתנו.
אנונימית תכף תגידי שתדווחי על כל מפגש מיני שחניך שלך בטעות יפלוט לידך. אם ככה עובד המוסר שלך כנראה שהוא לקוי.
אנונימית- התגובה שלך מאוד מקסימה בהנחה שמדובר בעולם מקביל ילדותי. מה שעוד לא הבנת כנראה זה שהעולם לא עובד ככה. בלי קשר למצפון או לא, טוב לב או לא, עקרונות או לא או וואטאבר. יש חוקים ועל פיהם צריך להתבסס. הם לא סתם קיימים... אם לא מכבדים אותם- פוגעים בזכויות אחרות, ולך אין את הזכות להחליט מה חשוב יותר או מה פחות כי יש מערכת שלמה של חוקים אוניברסליים ומוסכמות שחכמים ממך קבעו.

דעי את מקומך.
מתוקה, יש לי עמוד שדרה ויש לי אופי ויש לי מצפון ועקרונות.
השאלה הייתה האם יש חובת דיווח.
על פי החוק אין שום חובת דיווח במקרה הזה, האם אין לך או למדריך את הזכות לדווח במקרה? יש לכם את הזכות?
אבל, במקרה שהמדריך או את נגיד לא הייתם מדווחים אז לא היה קורה לכם כלום (בניגוד והאם הייתה חובת דיווח ואל הייתם מדווחים אז הייתם יכולים להיענש מבחינה חוקית .
הוא לא חובה על פי החוק אז אל תגידי שטויות שאת לא יכולה להוכיח אותם כל עוד את לא אשכרה מוכיחה אותם כי אני עברתי על החלקים של מין בחוק העונשין ואין שום אזכור של הנושא של זה.
תעימי עליו שאם הוא יגיד את תתאבדי
אנונימי
למה שתש/לחי להם דבר כזה מהתחלה? מה ציפית שיקרה? אם המדריך לא ידווח אז הילדים ששלחת להם את התמונות ידווחו
מה לא חוקי בזה? תגידי לו שאמרת לבן אדם מבוגר ופתרת את זה עם ההורים שלך ושלא יתערב
מה הם כבר ידווחו? סהכ שלחה תמונות שלה מה הבעיה בזה כל עוד זה בהסכמה שלה והיא רוצה מה הבעיה
לב כחול , סבבה הם לא לוקחים סיכון.
אבל אין חובת דיווח וגם במקרה שזה ייקרה והילדה תיפול להונאה, לא יאשימו את המדריך כי לא הייתה חובת דיווח מההתחלה .
אם אין חובת דיווח זה לא אומר שאי אפשר או אסור אפילו לדווח, זה אומר שלא מחוייבים לכך
שואל השאלה:
תודה לכל העוזרים :)
אנונימית
אין בעיה. נגיד ואת צודקת.
בואי כרגע נחזור לסיפור של שואלת השאלה

את בעצם אומרת (וזה ציטוט) ש"אם הייתה חובת דיווח ואל הייתם מדווחים אז הייתם יכולים להיענש מבחינה חוקית".
כלומר, את אומרת שהמדריך שלה יכול להיענש מבחינה חוקית.
אני יכולה להגיד לך ללא צל של ספק שהוא לא ייענש ושההורים שלה אפילו יגידו תודה. יהיו נבוכים סביר להניח, אבל בסופו של דבר יודו לו על שסיפר.

את אומרת שיש לך עקרונות, מצפון ואופי, אבל. באמת?
כלומר מתוך העקרונות שאת רכשת במשך החיים, את באמת חושבת שלא כדאי לדווח?
בכיית עזבי את החוקים. אני מדברת אלייך בן אדם אל בן אדם. בלי חוקים ובלי משטרה. אני ורצה לראות את האידיאולוגיה שלך. אולי היא מוטעית ואולי היא לא. אולי אצליח לשנות לך אותה יקירתי.
אני מדברת אל הלב שלך.
לא היה לך אכפת אם הבת שלך הייתה שולחת ניודס של עצמה לאנשים שהם לא בן הזוג שלה לאחר שהיו זמן ממושך ביחד? לא היית רוצה לדבר עם הבת שלך ולשאול מדוע היא עשתה זאת ומאיפה זה נובע? ולשאלה המכריעה: לא היית רוצה שידווחו לך על כך? לא היית רוצה לדעת מכך?

אני מתחננת בפנייך. כשאת עונה על השאלות, אל תחשבי על חוקים, עורכי דין ובית משפט. לרגע אחד תחשבי על העקרונות והאופי שאת אומרת שיש לך. את לא חייבת להגיד לי את התשובות לשאלות, אני רק רוצה תעני עליהן לעצמך :)
אני מבינה שמשום מה הרגשת שאני מתקיפה אותך אך אהובה, זאת מעולם לא הייתה הכוונה שלי.
אני ראיתי את השאלה והרגשתי צורך לענות כיוון שראיתי כאן תשובות מוטעות ולא רציתי שהשואלת תגיד למדריך שלה דברים לא נכונים.
אנונימית
אבל מצד שני, כלכך הרבה דברים יכולים להוביל לפגיעה מינית.
גם אם זה משהו נורמטיבי יחסית כמו יחסי מין ין בני זוג ( שנגיד לצורך המקרה ששניהם כבר בוגרים)
זה יכול להוביל לחובת דיווח זה נכון, אבל ככה גם כמעט כל דבר אחר.
יש
פעם דיברתי עם מדריכים על שתכננתי לדפוק תראש ויש לי חומר בתיק והם היו חייבים לדווח להורים




בכל מקרה הכל טוב
זה לא יהרוס לך את החיים
תהיי בטוחה בזה
הכל נראה כל-כך גדול עכשיו
אבל תחשבי על דברים שחשבת עליהם את זה לפני כמה שנים ותראי כמה שטותיים הם היום
אנונימי
אני אמרתי שבמידה והייתה חובת דיווח ( ואין אני אומרת בהנחה) והמדריך *לא* היה מדווח על המקרה לגורמים המתאימים והיו מגלים את זה, הוא היה נענש.
בלי קשר לחובת דיווח ואם יש או אין. יש לו את *הזכות* לדווח, לא את החובה.
ושוב גם, אני לא אמרתי אני לא חושבת אם כדאי או לא כדאי לדווח, השאלה לא הייתה כזאת. השאלה הייתה האם יש חובת דיווח מבחינה חוקית ואני עניתי שמבחינה חוקית אין חובת דיווח.
תקראי את השאלה במקום להגיד שטויות מנסות להתחכם.
איזה תשובות מוטעות יש כאן בזמן אף אחד כאן לא מצליח להוכיח ההפך ממה שאני אומרת על פי החוק ?
אנונימי, ברור במקרה הזה חייבים לדווח, כי לפי מה שאני מבינה (תתקן אותי אם אני טועה) אתה מדבר על סמים/סיגריות.
סיגריות זה לא חוקי במידה ואתה מתחת ל18
סמים זה לא חוקי באופן כללי לא מנה בן כמה אתה.
ככה שמן הסתם שיש חובת דיווח כי זה לא חוקי
morrison אין חובת דיווח .
ברור שזה משנה אם אכפת או לא אכפת לו. גם אם הוא לא יחיד כלום לאף אחד במקרה הזה הוא לא יואשם בכלום.
תשמעי לא קראתי מה שכתבו פה
אבל אני יכול לומר לך בשנות עשו את זה מלפנייך ויעשו גם אחרייך.
זה טעות והכל טוב לומדים מטעויות.
פשוט תעברי הלאה זה לא יהרוס לך את החיים אל תדאגי
מתי נשים ילמדו לא לשלוח תמונות כאלה? לא מבין איך הראש שלכם עובד, רק נזק יוצא מזה.
אנונימי
חכמות גדולות, הפעם היה לה מזל, פעם הבאה היא תשלח את זה למישהו והיא תראה את התמונה שלה בכל האינטרנט. להורים יש את הזכות לדעת מה הילדה שלהם עושה, אתן מסתכלות על זה בתור נערות, בואו תנסו להתסכל על זה בתור אמהות. אני כורת יד אם אתן אומרות לי שכאמהות אתן לא רוצות לדעת את זה.
אנונימי
אני מסתכלת על זה בתור מישהי שיודעת קרוא וכתוב ויודעת איך למצוא את חוק העונשין כדי להבין שאין חובת דיווח אבל זה לא אומר שלא הייתי רוצה שלא ידווחו לי על זה בתור אמא
קודם כל נתחיל מזה שזאת לא אשמתך בשום צורה. חשוב מאוד שתביני את זה. תנסי באמת לדבר על זה עם אימא שלך. לצערי הרב, באמת יש לו חובת דיווח ואין משהו שאת יכולה לעשות לגבי זה חוץ מלקחת את העניינים לידיים שלך. תדברי עם אימא שלך או עם כל אדם מבוגר קרוב שאת יכולה לסמוך עליו במאה אחוז. עדיף שתספרי להם את מאשר המדריך שלך. זה לא יהיה נעים, אני לא יכולה להבטיח לך את זה, וזה כנראה יהיה אפילו קשה מאוד, אבל זה עדיף מזה שההורים שלך ישמעו על זה המדריך שלך.
תקשיבי, אני מדריכה בצופים ואני יודעת מה אמורים לעשות במקרה כזה.
קודם כל, זה שזו לא הטרדה מינית זה דבר אחד אבל זה לא אומר שלא קרה פה משהו רציני.
את שלחת תמונת עירום שלך לאנשים שלא פגשת או שלא קרובים אלייך במיוחד, את קטינה ואת בת 14 וגם אמרת שהתחרטת על זה אחר כך.
ברור שהם (הבנים שלהם שלחת) לא אשמים (כל עוד הם לא מפיצים את התמונות), אבל זה לא אומר שגם מהצד שלך הכל בסדר.

שתביני - את ילדה בת 14 ששלחה תמונות עירום לכמה ילדים.
קודם כל, אם אין הסכמה מצידם זו הטרדה מינית (שאת הטרדת) אבל אני יוצאת מנקודת הנחה שיש הסכמה ושזה היה הכיוון של השיחה.
את אמרת שאת התחרטת על זה אחר כך, המזל זה שסמכת על המדריך קורס שלך וסיפרת לו והוא יכול לטפל במצב.
העובדה ששלחת תמונות עירום והתחרטת יכול ממש להעיק עלייך בעתיד, גם אם עכשיו את לא חושבת ככה, בעוד שנה-שנתיים את עלולה למצוא את עצמך מתחרטת ובוכה על העובדה שעשית את זה (גם כי באופן כללי זה לא משהו שאמורים לעשות בגיל 14 וגם כי את לא יודעת מה עלול לקרות לתמונות האלו ולאן הן עלולות להגיע).
המדריך שלך *צריך* לדווח על זה כדי לידע את ההורים שלך והגורמים הרלוונטים ולוודא שלא תגיעי למצב כזה בעתיד.
הוא צודק את בת 14 למה שתשלחי ניודס.
מקווה לפחות שהם בגילך ולא שלחת ליצורים בני 20..
אני מקווה שתביני שאסור לך לזלזל בגוף שלך, הוא לא משהו ציבורי. לשלוח אותו לאנשים רנדומלים באינטרנט זה פשוט לזלזל בעצמך.
אל תעשי דברים רק כי ביקשו ממך. האנשים הנכונים יעריכו אותך פי אלף יותר אם לא תשלחי תמונות.
בנוסף את מעמידה את עצמך בסיכון מטורף ונותנת לאנשים נצלנים כאלה רק עוד דלק.
אני בטוח שאת הרבה יותר מגוף אז אל תתייחסי לעצמך ככה.
שואל השאלה:
וואו לכל האנשים שיזלזלו בי ושפטו אותי אני רוצה להגיד כמה דברים, אני ילדה 14 שעשתה טעות, הטעות שלי הגיע מזה ששנאתי את הגוף שלי כששלחתי החמיאו לי מלא וזה נתן הרגשה טובה לטווח הקצר.
אמרתי למדריך שלי כי רציתי לדבר על זה עם מישהו, אני מבינה שהוא רק רוצה לעזור אבל הוא לא מבין מה יעשו לי אם ההורים שלי ידעו על זה במקרה הטוב יעיפו אותי מהבית.
יש פעמים שעדיף לא לדווח. זהו
אנונימית
יש הרבה פרטים שלא אמרת
כמו בן כמה המדריך הזה? הוא כבר גדול או שהוא ילד בעצמו בן 17?
אני הולכת לעשות שנת שירות ואמרו לנו שבמקרים כאלה אם הנערים משתפים אותנו בדברים אנחנו ככל הנראה נצטרך לספר למי שמעלינו (מנהל מועדונית, מלוות קומונה, יועצת וכו') והם שהם מבוגרים יותר יפעילו שיקול דעת מה לעשות. לא תמיד נצטרך לדווח להם לפעמים נוכל גם לקבל החלטות לבד תלוי מה חומרת המצב.
חובת דיווח חלה עד כמה שאני יודעת רק אם המצב מסכן אותך
למשל סיפרו לנו שילד אחד אמר שהוא רוצה להתאבד במקרה כזה ברור שחייבים אבל חייבים לדווח לכל מי שרק אפשר!

אבל יש לי עוד שאלה, למי הוא אמר שהוא ידווח? למשטרה? למי שמעליו? להורים?
זה מאוד משנה למי, כי למשטרה אין לו שום חובת דיווח לעשות דבר כזה.
אם הוא ילד בן 17 זה הגיוני שהוא חייב לדווח למי שמעליו (אנשים מבוגרים שמנהלים את התנועה)
להורים? גם תלוי בתור בן נוער הוא לא זה שיספר להורים וגם אם הוא מבוגר אני לא בטוחה בכלל שהוא חייב לספר להורים שלך.
הסיטואציה שסיפרת היא מאוד מורכבת כי כרגע אין שום דבר שפוגע בך אבל אולי בעתיד זה עלול לפגוע בך.

אני זוכרת שבמהלך הכנה לשנת שירות סיפרו לנו שגם הם בתור מבוגרים לא מטפלים בכל דבר עם המשטרה ושאם נער מספר להם שהוא הולך לשתות אלכוהול או לקיים יחסי מין וכל מיני כאלה הם לא ישר פונים למשטרה אם בכלל.

בקיצור תדברי עם המדריך תשאלי אותו למי הוא מתכוון לדווח ואולי תגיעו לפתרון ביחד.
^מדריך קורס זה כמעט תמיד גיל 17-18, כיתה יב
אה אם הוא בן 17-18 אז הוא לא יהיה זה שידבר עם ההורים שלך תהיה בטוחה בזה.
גם לדעתי אין לו שום חובת דיווח אולי גג למי שמעליו אבל לא אמורים לעשות עם זה שום דבר מעבר לדבר איתך על זה וגג אולי לספר להורים (לא חושבת שזה יקרה).
אני זוכרת שסיפרו לנו שמישהי שיתפה מדריכה שהיא שכבה עם סתם מישהו ביומולדת 15 שלה כדי לא להיות בתולה יותר אז המדריכה פשוט דיברה איתה שלא תעשה את זה יותר והסבירה לה את הבעיה וכו'
זה קצת דומה למקרה שלך מבחינה שאין מה לדווח יותר מדי על מה שעשית.

אני חושבת שהכי טוב בשבילך שואלת השאלה זה לדבר עם המדריך הזה.