13 תשובות
התחום המשותף הוא (x-5)*(x+5)
אז כופלים כל חלק במשוואה לפי זה, כשלבסוף מתקבל :
2x-10+12<x+5
ולכן הפיתרון שהגעתי אליו הוא x<3
אז כופלים כל חלק במשוואה לפי זה, כשלבסוף מתקבל :
2x-10+12<x+5
ולכן הפיתרון שהגעתי אליו הוא x<3
שואל השאלה:
רגע פתרת את זה רגיל או בשיטת הנחש?
רגע פתרת את זה רגיל או בשיטת הנחש?
לא שמעתי על שיטת הנחש
יש לי את הדרך כתובה אבל אני לא יודעת איך להעלות אותה לכאן
שואל השאלה:
אוי הבנתי איך פתרת, בכל מקרה תודה רבה(: את כנראה תלמדי בקרוב את שיטת הנחש (אני בכיתה ט ולמדתי את זה לפני שבוע בערך)
אוי הבנתי איך פתרת, בכל מקרה תודה רבה(: את כנראה תלמדי בקרוב את שיטת הנחש (אני בכיתה ט ולמדתי את זה לפני שבוע בערך)
שואל השאלה:
סליחה אם את מעל לכיתה ט' לא התכוונתי להשתצן או משהו
סליחה אם את מעל לכיתה ט' לא התכוונתי להשתצן או משהו
מעל לכיתה ט' :)
שואל השאלה:
סליחה(: התמזל מזלך לא ללמוד אותה כי זו שיטה מעצבנת חחחחח
סליחה(: התמזל מזלך לא ללמוד אותה כי זו שיטה מעצבנת חחחחח
להלן הפתרון,
ובסוף זה בלי x>7
ובסוף זה בלי x>7
שואל השאלה:
יש לי שתי שאלות: 1.למה פירקת את האי שוויון לשתי מערכות/תרגילים ? 2.זו לא אמורה להיות מערכת וגם? כי יש סימן כזה > ולא כזה <?
יש לי שתי שאלות: 1.למה פירקת את האי שוויון לשתי מערכות/תרגילים ? 2.זו לא אמורה להיות מערכת וגם? כי יש סימן כזה > ולא כזה <?
1. כי הכפלתי בביטוי. יש להבחין בין שני מקרים בקרה זה: א. הביטוי החיובי ואז לא מחליפים סימן לאי שוויון, ב. הביטוי שלילי ואז יש להחליף סימן לאי השוויון.
2. לא, זו לא מערכת וגם כי הביטוי לא יכול להיות גם חיובי וגם שלילי.
2. לא, זו לא מערכת וגם כי הביטוי לא יכול להיות גם חיובי וגם שלילי.
שואל השאלה:
איך אפשר לדעת עם הביטוי חיובי או שלילי?
איך אפשר לדעת עם הביטוי חיובי או שלילי?
אי אפשר, לכן יש להבחין בין שני המקרים כפי שעשיתי בפתרון (*או* שהביטוי חיובי, *או* שהביטוי שלילי. לכן זו מערכת "או" ולא מערכת "וגם").