14 תשובות
דבר ראשון כל הכבוד לך ובהצלחה בהמשך!
אני מציע שתשאלי את אמא שלך למה היא חושבת שדת זה רע?
אבל בכבוד גדול, שלא תחשוב שאת מזלזלת בה חס וחלילה וגם ממש תשתדלי שלא יגרר למריבה
ככה תתחילו לדבר על זה ותסבירי לאמא שלך את הצד שלך
לכל דבר אני יכול לעזור בפרטי
אני יודעת בדיוק מה עברת, גם אני ביסודי עברתי בדיוק אותה חוויה של ילד ששיכנע להצטרף ליהדות, הם לעגו לי, צחקו עלי, והרסו את אמונתי. בנוסף, הם טענו שזה רק תקופה ואחזור להיות חילונית. עכשיו, כן אחרי כמה שנים התחרטתי וחזרתי בשאלה אך אני מתחרטת ואני שוקלת לחזור שוב בתשובה (אם צדיק/ה יוכלו לשכנע אותי לחזור בתשובה אשמח). לפי דעתי כשהמשפחה האתאיסטית בכוונה מסיתים נגדך, כדאי שתתעלמי מזה ותעבדי את ה', כי בקב"ה אוהב אותנו
היי כל הכבוד לך גאה בך על ההשתדלות !
אני חושבת שתנסי לדבר עם אמא שלך ולהסביר לה כמה זה עושה לך טוב ומשפר את ההתנהגות שלך לפי דעתך ושתיתן לך את החופש שלך במה להאמין ושאם היא באמת רוצה שיהיה לך טוב שתאפשר לך להאמין ולבצע את מה שאת רוצה
שואל השאלה:
^^מה המשפחה שלך אמרה לך אמרה לך שהם ראו שאת ממשיכה להאמין באלוהים?

ואם תרצי אני יכולה לבקש מהילד הזה לדבר איתך בפרטי בקשר למה שרשמת בסוגריים למרות שאני לא חושבת שזה יעזור כי הוא לא שיכנע אותי להאמין באלוהים הוא עזר לי ללמוד ממש (ולא סתם כמו בבית ספר שהמורה שלי לתנ"ך הייתה אתאיסטית בעצמה וילמדו אותנו את המקצוע הזה רק כי זה מקצוע חובה) ואני התחלתי להאמין לבד
אנונימית
את יכולה לפנות אלי בפרטי דרך הלא אנונימי? אני אשמח שתשכנעי אותי להאמין, אבל בלי שטיפת המוח שהילד הזה עשה לי (החלק הכי גרוע שהוא גם גרם לי להיות הומופובית, כי הוא היה מדבר הרבה על איסור משכב זכר, והיה בעד סקילת הומואים בטבע) בבקשה כל מי שיפנה אלי שלא יגרום לי לטראומה שוב כמו שעברתי מהילד הזה
כל הכבוד על החלטה אמיצה קשה אבל נכונה! תנסי לדבר עם ההורים שלך ולהגיד להם הכל לגבי מה שאת חושבת, ואני מקווה שהם יבינו.
וואו אחותי , אני מעריצה אותך


אני מבינה את הרגשות כי אני גם פעם לא האמנתי , ומאז שהתחלתי לחקור על היהדות באמת החיים שלי התמלאו בטעם טוב

אז אל תוותרי על הדרך שלך שעשית עד עכשיו כי זו באמת מתנה
ואת כן תחווי קשיים , והרבה. אבל אל תוותרי , כל קושי שאת מתגברת עליו -אלוקים פשוט גאה בך וישלם לך על זה לטובה בעתיד בהמון טוב

אז שאפו על אותה שבת , באמת אלופה, ולגביי אותן שבתות שלא הצלחת , הכל טוב בעיקר שתתאמצי ותנסי ולא תוותרי בשמירת השבתות הבאות - כמובן שלאט לאט

בקשר להורים שלך ,יש תיאורייה בפסיכולוגיה שנקראת "רגל בדלת" - זאת אומרת שכל פעם את באה עם בקשה מההורים לגביי דת או אמירה מסויימת לגביי האמונה שלך
והיא אמירה קטנה-
למשל את אומרת שאת מאמינה באלוקים ואז האמונות/בקשות נהפכות גדולות יותר כמו שאת רוצה לשמור שבת וכך את מרגילה את ההורים שלך לקבל את ההתקרבות שלך לדת

בהצלחה אהובה !
וואו ממש כל הכבוד לך(וגם לילד הזה) אני חושב שאולי תנסי להסביר להם למה את החלטת שאת חוזרת בתשובה ותגידי להם שישאלו אותך שאלות לגבי הדת (כאילו שיגידו למה זה לא נכון) ואז את תעני להם (זה יכול להיות מאותו ילד וזה גם יכול להיות מכל מיני אנשים באתר עם תשובות מדהימות) ואז אולי הם ישחררו ממך בקטע הזה ולכי תדעי אולי הם גם ירגישו איזה משהו בקשר לדת


כל הכבוד לך את אלופה!!!
ממליץ לא לשתף את ההורים שלך בזה וללכת מאחוריהם כי הם לא יכולים להרוס לך את החיים משנאה.
רק שתדעי שאני ממש ממש גאה בך ואני חושב שזה מדהים מה שאת עושה ואיך שאת נלחמת ברוע תדעי שכל דבר שאת צריכה אשמח לעזור לך. אני בטוח שאלוקים יודע מה את עוברת ומעריך את זה עוד יותר.
המצווה שהרבה פעמים קשה לבעלי תשובה לקיים זה כיבוד הורים.
את נמצאת בסיטואציה נורא מאתגרת..
מצד אחד המשפחה שלך דוחפת לצד אחד ואת כרגע רוצה ללכת אל הצד השני.
אם הבנתי נכון את גם קטינה וגרה בבית של ההורים כך שזה עוד יותר מסבך את המצב.
מסבך את המצב במובן של מסבך את הסיטואציות הרגשיות שאת נמצאת בהם.
אני ממש שמחה בשבילך שמצאת תשובות לשאלות שלך ועל אחת כמה וכמה שמצאת אותם בתורה
אין לי ספק שאת יכולה להמשיך לאתגר את הרב של אותו ילד ולקבל תשובות עמוקות ורחבות יותר:)
קחי את הדברים לאט. פרה פרה.
ואת המצוות שאת מתחילה לקיים ולקחת על עצמך השתדלי לעשות זאת בצניעות.
לא מתוך מקום של להסתיר מהוריך את התהליך שאת עוברת להיפך מתוך כבוד אליהם.
שאתה אוהב בנאדם בייחוד אם יש לך אחריות כלפיו אתה רוצה את הכי טוב בשבילו.
ההורים שלך מאמינים בדרך אחרת ולכן רוצים שתלכי בה. הם תופסים את דרך היהדות כטעות ולכן מנסים למנוע ממך לצעוד בדרך הזו. זה אומר שהם לא יוותרו בקלות בייחוד אם מעורב בזה אדם שלישי שיתכן שכנוע אותך לחינם לכאורה.
הם לא יודעים אם זה שכנוע זמני או שינוי אמיתי שלך שעברת..
אז הם ימשיכו כנראה להקשות.. לכן לעשות דברים מול העיניים שלהם במופגן יפגע בהם באגו שלהם ובצורך שלהם להגן עליך מצד שני גם להסתיר זה לא הפתרון אלא לפעול בצניעות.
יש להידברות קו-יעוץ למתחזקים בתחילת הדרך 073-2221232 את יכולה לנסות לפנות אליהם אם את מרגישה צורך וכן ל"חברים מקשיבים"
ואולי תצליחי למצוא קצת נחמה בספר "נגד הזרם\רועי אביחי ומשה מעיין"
שאפו ממש על השבת!את תותחית!
שיהיה מלאלא בהצלחה
^
מהממם!!
אנונימית
אם ההורים חולקים על הקב"ה - זה לא אומר שאסור לנו לסתור להם את זה. להפך, אנחנו צריכים להיות בטוחים שזאת דרך אמיתית שהקב"ה נתן לנו, ומי שחולק עליו - הבעיה היא אצלו.

הכי חושב - זה כבוד ה', וזה לפני כל דבר אחר (כיבוד הורים, סביבה וכל דבר אחר).
יש מרחק בין לסתור בשיח ומעשה לבין חוסר כבוד.
ברור שמותר לסתור אבל אין הדבר אומר שזה מבטל את מצוות כיבוד הורים שלנו.
נכון שלא נבטל עצמינו לרצונם (בכל זאת נסמכה שבת לכיבוד הורים..) אך עדיין חובה עלינו לנהוג בהם כבוד גם באותה שעה ממש שאנו חולקים עליהם במעשה\בדיבור.
חלק ממה שאנחנו יכולים לעשות כדי למנוע מחלוקות זה לנהוג בצניעות..
להתפלל בחדר ולא באמצע הסלון לדוג'
^ כנראה שזה באמת עדיף היום.

אבל בגדול, גם לדעת הפוסקים (רמב"ם ושולחן ערוך) שחובה לכבד את ההורים רשעים (בניגוד לדעת הטור, הרמ"א והט"ז) - אז זה כ לעוד עוד רשעים אינם אפיקורסים, אל הם פושט חוטאים לעצמם, אבל הם עדיין בכלל "ישראל"". אפיקורסים, לעומת זה, אינם בכלל "ישראל" - אז אין חובה לכבד הורים כאלה (ככה ראיתי גם ב"ילקוט יוסף"). גם מי שעוין כלפי הבנים שלו בגל שהם חוזרים בתשובה - הוא אפיקורוס, כמו שראיתי שם. הוא נלחם נגד הדת. בכל אופן, אסור לצער אותם פיזית ומילולית, אלא שאין חובה לכבד אותם - הכוונה בלשרת אותם, ולעשות דברים לכבודם. פשוט בן לא יכול להיות שליח בית דין להלקותו, וכל שכן להוציא אותו להורג (סנהדרין פה ע"ב), פרט למסית.

בכל אופן, אחרוני דורנו כתבו שלמעשה יש לשאול חכם, כי יש חוזרים בתשובה שמציגים להורים את הדת בצורה שלילית, וכלן הם מתנגדים לה, ואם הם לא היו מציגים להם את הדת בצורה שלילית - יכול להיות שלא היו מתנגדים לה.