13 תשובות
איך הם אתאיסטים ודתיים ביחד ?
אם אחת הדתות נכונה, כנראה שכן
^
והיא נכונה
אני לא הולך להיכנס לויכוח על זה
אפיקורסים אמורים להיות בגינהום לדורי דורות (ראש השנה יז ע"א).
בטח שיש, כבר הבאתי מקור אחד (ראש השנה יז ע"א).

יש עוד, למשל עירובין יט ע"א. ומקורות אחרים.
יש כמה דעות.
דעה אחת זה אדם המבזה תלמידי חכמים.ושונא תלמידי חכמים.
דעה שניה זה אדם שלא מאמין שהתורה מן השמיים
ואולי יש עוד דעות שאני לא למדתי ולא יודע
וברור שאתאיסטים בכלל זה... הם מינים (משנה תורה, הלכות תשובה, פרק ג, הלכה ז).
מן הסתם...
דברים יותר גרועים? למשל, כף הקלע.

מינים? "חמישה הן הנקראין מינים: האומר שאין שם אלוה, ואין לעולם מנהיג; והאומר שיש שם מנהיג, אבל הם שניים או יתר; והאומר שיש שם ריבון אחד, אלא שהוא גוף ובעל תמונה; וכן האומר שאינו לבדו ראשון וצור לכול; וכן העובד אלוה זולתו, כדי להיות מליץ בינו ובין ריבון העולמים. כל אחד מחמישה אלו מין" (משנה תורה, הלכות תשובה, פרק ג, הלכה ז).
מה זה דברים גרועים יותר מהגהינום?
ומה זאת אומרת מינים?
מה זה אפיקורס?
אנונימית