6 תשובות
מה אם אלוהים הוא הזמן
הכל קורה בזכותו?
אלא אם כן מלכתחילה הוא ברא עולמות והחריבם
ובתור בורא הזנן הוא לא כפוף לו אבל בתור בנאדם לא מצופה ממך להבין את זה
תורת היחסות הכללית של איינשטיין אומרת שהחלל והזמן הם חלק מהיקום הפיזיקלי. סוג הגורמים היחידים שאנחנו יכולים להבין הם גורמים תבוניים, פועלים בזמן. הזמן לא קיים בלי היקום הפיזיקלי, לכן המושג של הסיבתיות לא יכול בכלל להתייחס להיווצרות היקום הזה.
זה סותר מאד
אלוהים לא פועל אלוהים הוא גורם שלא נגרם חסר סיבה ובגלל שהוא מחוץ למימד הזמן מבחינה פילוסופית הוא לא קיים (חומרית) כי קיום הוא דבר חומרי כל שאר הפרשנויות לא רלוונטיות כי כל מה שמתנהל מחוץ למרחב הזמן אינו ניתן להבנה אנושית

אבל שימי לב שהיקום כן קיים, ואת צודקת אינסוף אינו אפשרי לכן ליקום חייבת להיות התחלה מפה אפשר לטעון שכדי שהיקום יווצר חייב להיות לו יוצר שהוא מעל היקום ומעל מימד הזמן והמרחב

כל אלוהים שכפוף למימד הזמן אינו נחשב מבחינה הגדרתית אלוהים
אלוהים הוא "מעל הזמן". זה לא אומר שצריך שיעבור אינסוף זמן כדי שהוא יברא את העולם, זה אומר שזה מעבר ליכולת ההבנה שלנו.

ואני חייב לשאול - איך לעזאזל שואלים שאלה בלי תמונה? זו כבר פעם שנייה שאני רואה דבר כזה היום.
בראשית=ראשית הזמן
פעם לא היה זמן.
"ה' בונה עולמות ומחריבן"
זה לא היה העולם הראשון שהוא יצר כנראה
] [