13 תשובות
כן,זה קורה
כן
מסתבר שכן
כן.
שוביניזם זו אפליה כלפי קבוצה מסויימת.. יכול להיות גם כלפי גברים
אבל יש גם כאלה שבאמת חושבות שהן באופן טבעי נחותות
שוביניזם זו אפליה כלפי קבוצה מסויימת.. יכול להיות גם כלפי גברים
אבל יש גם כאלה שבאמת חושבות שהן באופן טבעי נחותות
כן
אבל כנראה הן לא וואו בראש
אבל כנראה הן לא וואו בראש
כל שבוע יש פה שאלה חדשה של אתם פמיניסטיים/שוביניסטיים.
אני רוצה להבהיר משהו - פמיניזם בצורתו המקורית (בשנות ה50 בארה"ב) באמת תמך בשוויון.
שוביניזם הוא המחשבה שקבוצה אחת עליונה מקבוצה אחרת.
פמיניזם היום הוא רצון לעליונות של האישה על הגבר.
לכן - כמעט כל אישה היא שוביניסטית.
פמיניזם הוא גזענות.
פמיניזם הוא טרור.
פמיניזם הוא שנאת הזולת.
אני רוצה להבהיר משהו - פמיניזם בצורתו המקורית (בשנות ה50 בארה"ב) באמת תמך בשוויון.
שוביניזם הוא המחשבה שקבוצה אחת עליונה מקבוצה אחרת.
פמיניזם היום הוא רצון לעליונות של האישה על הגבר.
לכן - כמעט כל אישה היא שוביניסטית.
פמיניזם הוא גזענות.
פמיניזם הוא טרור.
פמיניזם הוא שנאת הזולת.
^אז את חושבת שנשים נעלות יותר מגברים?
שואל השאלה:
"סוואג עליכם" פמיניזם היא שם כולל לאידאולוגיות, תנועות פוליטיות, תנועות חברתיות ותאוריות אשר במרכזן המטרה להשיג ולמסד זכויות לנשים מבחינה פוליטית, חברתית, כלכלית ואישית, ולשפר את מצבן ומעמדן. גישות אלה כלולים המאבק לשוויון על פי חוק, המאבק לשוויון הזדמנויות בחינוך ותעסוקה והמאבק נגד אלימות כלפי נשים.
עכשיו אני רוצה להבהיר לך שאתה לחלוטין טועה לגבי תשובתך, ואני רוצה להבהיר לך שתפיסת העולם הפמיניסטית מפרשת את המציאות החברתית הקשורה לחייהן ומעמדן של נשים בחברה, תוך התמקדות במשמעויות הפוליטיות, החינוכיות, התרבותיות והכלכליות של יחסי גברים-נשים. הפמיניזם תומך בהעצמת נשים בדרכים שונות דוגמת חקיקה, אכיפה, הסברה, עידוד מודעות לנורמות דיבור ושינויין, ייעוץ ומתן פתרונות למצבים שונים, וכל זאת במטרה ליצור שינוי חברתי כולל.
"סוואג עליכם" פמיניזם היא שם כולל לאידאולוגיות, תנועות פוליטיות, תנועות חברתיות ותאוריות אשר במרכזן המטרה להשיג ולמסד זכויות לנשים מבחינה פוליטית, חברתית, כלכלית ואישית, ולשפר את מצבן ומעמדן. גישות אלה כלולים המאבק לשוויון על פי חוק, המאבק לשוויון הזדמנויות בחינוך ותעסוקה והמאבק נגד אלימות כלפי נשים.
עכשיו אני רוצה להבהיר לך שאתה לחלוטין טועה לגבי תשובתך, ואני רוצה להבהיר לך שתפיסת העולם הפמיניסטית מפרשת את המציאות החברתית הקשורה לחייהן ומעמדן של נשים בחברה, תוך התמקדות במשמעויות הפוליטיות, החינוכיות, התרבותיות והכלכליות של יחסי גברים-נשים. הפמיניזם תומך בהעצמת נשים בדרכים שונות דוגמת חקיקה, אכיפה, הסברה, עידוד מודעות לנורמות דיבור ושינויין, ייעוץ ומתן פתרונות למצבים שונים, וכל זאת במטרה ליצור שינוי חברתי כולל.
^eleven❤
העתקה יפה מויקיפדיה. פעם הבאה אולי תצליחי לכתוב משהו לבד (:
ולענייננו - מה שאמרת היה נכון בשנות ה50 וה60 בארה"ב, כשכל מה שאישה עשתה היה לנקות, לבשל ולגדל את הילדים בזמן שהבעל בעבודה ומרוויח כסף. הפמיניזם אז היה מאוד חשוב וגרם לשוויון רב הרבה יותר מול החוק (למשל בארה"ב נשים קיבלו לראשונה זכות בחירה). היום זה כבר לא ככה. הגל הנוכחי של הפמיניזם טוען לעליונות נשית. הוא טוען ש"אם גבר יכול לעשות א, אישה יכולה לעשות א+ב+ג בו זמנית", ובעצם מעצים את אי-השוויון בכך שהוא אומר שנשים הן נעלות יותר. אם תמשיכי לחטט בויקיפדיה אני בטוח שתמצאי את הערך "שוביניזם" ותביני שאם את חושבת שהקבוצה שלך נעלה יותר מקבוצה אחרת (נשים מול גברים) - את שוביניסטית. אם את בעד ביטול זכויות, או לפחות אי-נתינת זכויות לגברים - (חזקת הגיל הרך, חצי נקודת זכות במס הכנסה ואני חושב שגם שירות קצר יותר בצה"ל - מה שנותן לנשים זמן ללמוד באוניברסיטה ולהרוויח כסף כשהגברים משרתים את המדינה) - את שוביניסטית.
הכול ברור?
העתקה יפה מויקיפדיה. פעם הבאה אולי תצליחי לכתוב משהו לבד (:
ולענייננו - מה שאמרת היה נכון בשנות ה50 וה60 בארה"ב, כשכל מה שאישה עשתה היה לנקות, לבשל ולגדל את הילדים בזמן שהבעל בעבודה ומרוויח כסף. הפמיניזם אז היה מאוד חשוב וגרם לשוויון רב הרבה יותר מול החוק (למשל בארה"ב נשים קיבלו לראשונה זכות בחירה). היום זה כבר לא ככה. הגל הנוכחי של הפמיניזם טוען לעליונות נשית. הוא טוען ש"אם גבר יכול לעשות א, אישה יכולה לעשות א+ב+ג בו זמנית", ובעצם מעצים את אי-השוויון בכך שהוא אומר שנשים הן נעלות יותר. אם תמשיכי לחטט בויקיפדיה אני בטוח שתמצאי את הערך "שוביניזם" ותביני שאם את חושבת שהקבוצה שלך נעלה יותר מקבוצה אחרת (נשים מול גברים) - את שוביניסטית. אם את בעד ביטול זכויות, או לפחות אי-נתינת זכויות לגברים - (חזקת הגיל הרך, חצי נקודת זכות במס הכנסה ואני חושב שגם שירות קצר יותר בצה"ל - מה שנותן לנשים זמן ללמוד באוניברסיטה ולהרוויח כסף כשהגברים משרתים את המדינה) - את שוביניסטית.
הכול ברור?
שואל השאלה:
אין לי כוח לסכם למישהו כמוך שמזלזל בתחום האישה והפמניזם, זה למה השתמשתי בוויקיפדיה.
אין לי כוח לסכם למישהו כמוך שמזלזל בתחום האישה והפמניזם, זה למה השתמשתי בוויקיפדיה.
חס וחלילה מזלזל. פשוט אומר שהיום ההגדרה של פמיניזם היא לא נכונה. אני יכול לדבר על זה שעה.
רוצה?
רוצה?
שואל השאלה:
לא עזוב אין לי כוח להתווכח, תודה על התשובה הארוכה אבל לדעתי אתה צריך להעריך יותר. ואל תזלזל בי לול מי לא משתמש בוויקיפדיה?
לא עזוב אין לי כוח להתווכח, תודה על התשובה הארוכה אבל לדעתי אתה צריך להעריך יותר. ואל תזלזל בי לול מי לא משתמש בוויקיפדיה?
כן, וזה עצוב כי הן מתנגדות לאינטרסים של עצמן. (ויש גם נשים שמעודדות שוביניזם נגד גברים)
באותו הנושא: