6 תשובות
כמעט כל הדתיים מתגייסים. די לבלבל בין דתיים לחרדים.

אני רואה שערכת. כן, אני חושב שהם יגדלו.
כן.
ברור שזה יגדל . זה לא שיש עיקרון אצל החרדים (חוץ מנטורי קרתא וחסידי סמטמאר) נגד צבא רק בגלל שהוא צבא. פשוט לא רוצים (ובצדק!) להיכנס למסגרת חילונית ששם רוצים לחלן אותם. אבל במידה והצבא עצמו יהיה חרדי - אין סיבה להיות נגד, אם זה יהיה צבא שלגמרי הולך על פי דעת תורה.

אבל עדיין זה לא אומר שכולם יתגייסו, כי עדיין יהיו אנשים שתורתם אומנותם, וזה בסדר.
לא
כל הסיבה שהם מתנגדים למדינה זה ההתנגדות לציונות
הם לא רוצים מדינה משל עצמם בגלוי
אבל כשיש מדינה יהודית הם כן בנו לעצמם עולם משלהם שלא היה להם בחו''ל
זה שהם מתנגדים לציונות (לא כולם) - זה לא אומר שהם לא ירצו להגן על עצמם...
יגדל מכוח ההכרח.