5 תשובות
שואל השאלה:
למה אבל הם הולכים לפי התורה שבכתב ולא לפי התורה שבעל פה התורה שבעל פה זאת תורה שאנשים כתבו לעומת זאת התורה שבכתב רשומה בתורה
אנונימית
שואלת השאלה
1."עלה אלי ההרה והיה שם ואתנה לך את לחת האבן והתורה והמצוה אשר כתבתי להורתם" (שמות כד, יב)
המצווה זו תורה שבעל פה כי אחרת אין טעם בכפל הלשון (התורה והמצווה), בנוסף לכתוב "להורתם", כלומר ללמד ולהסביר אותם וזו- תורה שבעל פה

2."ולפרטים אין קץ" (תפארת ישראל, סח)
ברוב המקרים של המשפט זה לא יהיה כלשונו בתורה, אם לדוגמא אדם רצח מישהו שהגיע לו עונש מיתה, האם הוא בגדר רוצח? זו תורה שבעל פה (כמו שלצורך העניין מערכות המשפט המערביות מתבססות בעיקר על תקדימים והשגות של שופטים מן החוקים וכו')

3.חוסר בביאור של מושגים מסויימים, לדוגמא "אל יצא איש ממקמו ביום השביעי" (שמות טז, כט)
מה זה מקומו? ביתו? עירו? ארצו? אולי בכלל חדרו? ואולי גם אסור להתארח בשבת שהרי כתוב ממקמו כלומר מן המקום שלו? זו תורה שבעל פה

4.סתירות בציווים
לדוגמא בספר דברים כתוב "ששת ימים תאכל מצות" (דברים טז, ח) אך בספר שמות רשום "שבעת ימים מצות תאכלו" (שמות יב, טו) וזו תורה שבעל פה

5.סתירות בתורה
"זכר ונקבה ברא אתם" (בראשית א, כז) "אעשה לו עזר כנגדו.. את הצלע אשר לקח מן האדם לאישה" (בראשית ב, יח, כב)
לא מסכים איתם.
שואל השאלה:
מה למה?
אנונימית
טיפשית
אנונימי