16 תשובות
אנחנו אמורים לנחש את התרגיל?
שואל השאלה:
הוספתי קישור
הוספתי קישור
אנונימית
בוכה
את צריכה למצוא את שיעור נקודת הקדקוד של הפרבולה
יש נוסחה:
xb = -b/2a אם אני זוכר נכון
את יכולה גם פשוט לעשות לזה נגזרת ולבדוק לבד
xb = -b/2a אם אני זוכר נכון
את יכולה גם פשוט לעשות לזה נגזרת ולבדוק לבד
איזה ייצוג יש לך (סטנדרטי/ קודקודי/ מכפלה)?
שואל השאלה:
אין לי מושג על מה אתן מדברים אבל יש לי מינוס איקס בריבוע מינוס שלוש איקס פלוס ארבע
אין לי מושג על מה אתן מדברים אבל יש לי מינוס איקס בריבוע מינוס שלוש איקס פלוס ארבע
אנונימית
y=-4x^2-3x+4
a = -4
b = -3
c = 4
xb = 6/2*-4
xb = -0.375
ואז פשוט להציב
a = -4
b = -3
c = 4
xb = 6/2*-4
xb = -0.375
ואז פשוט להציב
שואל השאלה:
אה תודה אבל זה היה מינוס איקס בריבוע לא מינוס ארבע איקס בריבוע
אה תודה אבל זה היה מינוס איקס בריבוע לא מינוס ארבע איקס בריבוע
אנונימית
אז יש לך ייצוג סטנדרטי:
y= -x^2-3x+4
במקרה כזה על מנת למצוא את קדקוד הפרבולה יש לך שתי דרכים.
הדרך הראשונה היא למצוא את שיעור הx של הפרבולה על ידי הנוסחה b/2a-
(הa הוא המקדם של x^2
הb הוא המקדם של x
וc הוא המספר החופשי).
ואז הצבת התוצאה בx על מנת למצוא את שיעור הy של הקדקוד.
הדרך השנייה היא לעשות השלמה לריבוע.
y= -x^2-3x+4
במקרה כזה על מנת למצוא את קדקוד הפרבולה יש לך שתי דרכים.
הדרך הראשונה היא למצוא את שיעור הx של הפרבולה על ידי הנוסחה b/2a-
(הa הוא המקדם של x^2
הb הוא המקדם של x
וc הוא המספר החופשי).
ואז הצבת התוצאה בx על מנת למצוא את שיעור הy של הקדקוד.
הדרך השנייה היא לעשות השלמה לריבוע.
אז פשוט תחליפי את ה4 ב1
שואל השאלה:
אבל איך אני מוצאת את הy
אבל איך אני מוצאת את הy
אנונימית
^ תציבי את הx שקיבלת בעזרת הנוסחה במשוואת הפרבולה
שואל השאלה:
זה יצא לי 10 ומשהו ובדקתי בתשובות וy אמור לצאת שש ורבע איך אני מגיעה לזה
זה יצא לי 10 ומשהו ובדקתי בתשובות וy אמור לצאת שש ורבע איך אני מגיעה לזה
אנונימית
^ כנראה פתרת לא נכון.
זה אמור לצאת לך ככה:
שיעור הx:
3 (3-)-
1.5- = ---- = -------- =x
2- 2*(1-)
(אוף זה מבלגן את הסדר. תדמייני שה (3-)- נמצא במונה בשבר הראשון, ש2*(1-) נמצא במכנה של השבר הראשון, שה3 נמצא במונה של השבר השני וש(2-) נמצא במכנה של השבר השני).
שיעור הy:
y= -(-1.5)^2-3*(-1.5)+4
y= -2.25+4.5+4
y= 2.25+4
y= 6.25
או במילים אחרות
6 ורבע= y
זה אמור לצאת לך ככה:
שיעור הx:
3 (3-)-
1.5- = ---- = -------- =x
2- 2*(1-)
(אוף זה מבלגן את הסדר. תדמייני שה (3-)- נמצא במונה בשבר הראשון, ש2*(1-) נמצא במכנה של השבר הראשון, שה3 נמצא במונה של השבר השני וש(2-) נמצא במכנה של השבר השני).
שיעור הy:
y= -(-1.5)^2-3*(-1.5)+4
y= -2.25+4.5+4
y= 2.25+4
y= 6.25
או במילים אחרות
6 ורבע= y
שואל השאלה:
אומיגד את מושלמת הלוואי שהייתי יכולה להביא לך עוד פרח
אומיגד את מושלמת הלוואי שהייתי יכולה להביא לך עוד פרח
אנונימית
באותו הנושא: