39 תשובות
כע לפי מה שהבנתי אסור לומר את שמו הזה סתם ככה
אסור להגיד את שם השם לשווא פשוט זה איסור מהתורה
אחת מעשרת הדיברות
אם את רוצה תגידי אלוקים לא עם ה'
אנשים ששומרים על המסורת יעדיפו להימנע מלומר אלוהים, אין ראיות אמיתיות שלומר אלוהים פוגע בך בדרך כלשהי, אבל זה עניין של אמונה ובחירה אישית ולא של הפחדה.
יאפ אומרים אלוקים
אומרים אלוהים וזה בסדר לגמרי.
הרבה אנשים לא יודעים היום ששם ה המפורש שאסור להגיד זה בכלל שם אחר.
אם את רוצה לחקור באמת אל תיבדקי באתרים לנוער. וגם לא אצל רבנים מחמירים כי יש כאלה שיגידו שאסוא לכתוב ה' אלה ד'
מי את שתגידי שלהגיד את השם הזה זה בסדר?
אני כלום. זה פשוט עניין אותי אז בדקתי את זה יותר לעומק
רבנים. אינטרנט. אבא שלי. תראה אני לא יפרט איך הכל הלך אבל בדקתי .
ואני מציעה לכם לבדוק דברים ביהדות לפני שאתם עושים אותם. יש כל כך הרבה החמרות שזה כבר עבר את המצוות
אז חרטא
כי רשום במפורש בתורה שאסור לישוא את שם השם לשווא.
שואל השאלה:
-מה זה משנה מי זה

אבל נכתב גם שהדבר מתקיים
משום כבוד לאלוקים , כנראה זה נכון מה שהוא אמר , בכל מקרה זה יכול לפגוע בפרנסה,
סורי לא רוצה להסתכן מעדיפה לא לומר
אנונימית
אשכרה פרנואידית
מייאו!^
רשום במפורש שאסור את שם ה' אבל איך אתה יודע מה זה שם ה'?
יש כמה שמות, ואם היית חוקרת עוד טיפה לעומק היית יודעת את זה.
יש שם אחד. אסור להגיד שם אחד שהוא שם ה' המפורש
מותר להגיד אלוהים
אסור להגיד את שם ה'
ככה כתוב. שם ה' המורש. כתוב ביחיד. יש שם אחד
אכן, בנדרים ז ע"ב כתוב שזה מביא לעניות.

נ.ב. מצרף סרטון ששם הרב בן ציון מוצפי מסיבר את האיסור.
mean girl, רציני, זה כל כך מרגיז אותי שאני רואה תשובות כאלה, לכי תחקרי טיפה לפני שאת מחליטה שהמציאו דברים סתם, לכל דבר ביהדות יש יותר מקורות מכל דבר שבמדע לידיעתך, ולמקורות יש מקורות וכן הלאה והלאה עד מעמד הר סיני
נשמע לך מופרך? תחשבי על כמה אלפי שנים היהדות כבר קיימת בעולם...
היהדות היא לא כמו אף תרבות שיש בימינו שהתחילה רק ב-100 200 שנים האחרונות, היהדות היא מגדל שנבנה כבר במשך אלפי שנים, אז הגיוני שאדם שסתם ככה נוגע באחד הקומות האחרונות שלו לא יבין כלום, אבל היסודות שלה ברורות מאוד וניתנות להוכחה, אדם צריך להתחיל ביסודות(בשאלה האם יש אלוקים, האם תורה מן השמיים, האם היהדות היא דת האמת) וכך אט אט לטפס
כמו שאת בדרך כלל לא אומרת את השם של אבא שלך נגיד לדוגמא קוראים לאבא שלך "אלון" ולמה את לא אומרת "אלון" ואת אומרת "אבא"? מתוך כבוד לאבא. זה ממש לא כבוד אם תגידי בחוץ לחברה "אלון" אמר לי לחזור עד 9 בערב לבית. את לא תגידי "אלון" את תגידי "אבא"
אז ככה עם אבא בורא עולם. אסור להגיד סתם את שמו לבטלה עם ה'. אל תגידי אלוהים
תגידי אלוקים אבל למשל כשאני קורא בתורה אז כן מותר להגיד אלוהים או כשאת קוראת פסוק במלואו או מברכת ברכת המזון אבל סתם ככה אסור
לא תשא את שם השם לשווא
1 מ-10 הדיברות
אנונימי
נכון אבל לאוו דווקא קשור, פשוט אלוקים זה שם המסמל את מידת הדין בעולם, ואדם שאומר את זה סתם, מחזק על עצמו את מידת הדין, ומפאת מידת הרחמים, במקום לפגוע בו בדברים שהיו מגיעים לו ע"פ הדין, פוגעים לו בממונו, שזה מסביר למה הוא אמר לך שזה יכול להביא לעניות...
מה זה משנה מי זה, ממש לא, יש מלא שמות, וכל אחד מהם הוא פשוט מסמל הנהגה, שהרי שאתה נותן שם למשהו אתה כאילו נותן לו מהות, ובורא עולם אינו מוגבל, זה למה הוא לא יכול להסתכם בשם, אלא יש לכל הנהגה שלו שמות, יש שמות שאנו יודעים ויש שמות מפורשים שרק מי שעוסקים בקבלה עמוקה יודעים
לפחות זה למיטב ידיעתי
זה שם השם
ואסור לומר את שמו
זה כל כך עצוב שיש פה אנשים שקוראים לעצמם דתיים ולא יודעים מה השם של אלוהים
לא קראתם תנך אף פעם? אלוהים זה לא השם של אלוהים.
ואוו בחיי אני לא יודעת מה להגיד על הטיפשות שנגלית לפני
יש שם אחד שאסור להגיד
"...ושמי יהוה לא נודעתי להם"
תנסו להבין בעצמכם מה פה השם אם אתם בכלל יודעים מה השם של אלוהים
שואל השאלה:
mean girl
לאלוקים יש כמה שמות ,כמו שבדקתי והשם הזה הוא חלק מהשמות שלו
אנונימית
mean girl, למדת בשולחן ערוך (יורה דעה, סימן רעו) על שבעה שמות שאינם נמחקים?
טוב אז תהיו ליצנים ותגידו אלוקים אם אתם כל כך רוצים
מה "ליצנות" בזה? זה יראת שמים...
אומרים אלוקים או השם
ולאלוקים יש כמה שמות, הוא לא סתם בנאדם, אני מכיר לפחות כמה
אלוקים אדנות הויה שם מב שם עב וכדומה