11 תשובות
אני לא מאמינה בחיים מעבר
אני מאמינה שהנשמה מוצאת שלווה והבן אדם נמחק לגמרי
מאמינה בזה
אני מאמינה שזה כמו שישנים בלי לחלום אבל לא קמים
מאמינה
אנונימית
מאמינה
אז עושים מעשים טובים והולכים לפי תורת היהדות
ואז נגיע בעזרת ה' לגן עדן ;)
לא, אני לא מאמינה, כשמתים, מתים, הופכים לאט לאט לעפר ואוכל לתולעים, עד שנעלמים לגמרי ומשתלבים עם האדמה
מאמין בזה
לא חושבת שיש כלום אחרי המוות. גם לא גן עדן וגיהנום.
בגלל שאין כרגע אף הוכחה לקיומה של נשמה, סביר להניח שהמוות של הגוף הוא סופי ואין משהו מעבר לו. המוח האנושי לא מסוגל לדמיין את זה שהוא לא יהיה קיים ולכן בני אדם המציאו את החיים אחרי המוות (רוחות רפאים, גן עדן וכולי) כדי לא לפחד מהמוות ולהפוך את מותם של קרוביהם לקלים יותר עבורם. מאוחר יותר המציאו את הגיהינום כדי שיהיה קל יותר להפחיד ולהטיף מוסר באנשים.
אנונימי
בטח שמאמין. אז למה נבראנו? בשביל חיות כאן בעולם הזה 10 שנה חיים של יסורים ולמות? אם היינו נבראים בשביל העולם הזה - לא היו בו כל כך הרבה יסורים, במיוחד לצדיקים. הרי הקב"ה הוא רחמן. אין שום הגיון לחשוב ככה. בנסוף לכך, חיים של 70 שנה - אז לא הנאה הכי גדולה שהקב"ה יכול לתת לנו. לפרטים, נא לעיין בספר "מסילת ישרים", פרק א (בקשיור מצורף).