9 תשובות
שואל השאלה:
כן אבל יש אנשים שאומרים יש אבולציה אין ה'
כן אבל יש אנשים שאומרים יש אבולציה אין ה'
אנונימי
וולפ
אולי זו גישה אחת לנסות לגשר על הפער
לי יש גישה קצת אחרת
בעיניי סיפור בריאת העולם התנכי הוא מטפורה למציאות
וסדר הימים מציג את הסדר בו הדברים נוצרו
ולכן האדם הגיע בסוף
כי לקח זמן עד שהאדם התפתח מבחינה אבוליציונית
אולי זו גישה אחת לנסות לגשר על הפער
לי יש גישה קצת אחרת
בעיניי סיפור בריאת העולם התנכי הוא מטפורה למציאות
וסדר הימים מציג את הסדר בו הדברים נוצרו
ולכן האדם הגיע בסוף
כי לקח זמן עד שהאדם התפתח מבחינה אבוליציונית
שואל השאלה:
מכבד את הדעה שלך אולי מסכם בחלקה אבל מכבד
מכבד את הדעה שלך אולי מסכם בחלקה אבל מכבד
אנונימי
תודה, איזה כיף :)
יפה לראות שאתה לא מתכחש לאבולוציה . אני מעריך את זה.
לא - זה סותר את האמונה בהקב"ה "וַיִּיצֶר ה אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם עָפָר מִן הָאֲדָמָה וַיִּפַּח בְּאַפָּיו נִשְׁמַת חַיִּים וַיְהִי הָאָדָם לְנֶפֶשׁ חַיָּה"
- לא מאמין באבולוצייה - זו טעות - יש רבנים המנסים ליישב את האבולוצייה עם התורה
זה נכון שהקוף בא מן האדם, ועל זה הגמרא אומרת : תנו רבנן הרואה פיל קוף וקפוף אומר ברוך משנה את הבריות. "מדוע דוקא עליהם יש לברך?
והטעם שתקנו רבותינו ברכה זו דוקא על בעלי חיים אלו, הוא משום שיש בהתנהגותם שינוי מיוחד משאר בעלי החיים הרגילים. וטעם זה נכון גם לגבי העופות שהזכרנו, שיש לומר שיש בהם שינוי גדול בכך שמבטם דומה למבט בני אדם. והפיל והקוף, צריך לומר שמכיון שהתנהגותם מיוחדת ומראיהם שונה משאר בעלי החיים, תקנו עליהם ברכה זו.
אך עדיין יש להקשות, שכידוע מצויים בעולם עוד מינים רבים של בעלי חיים שיש בהם שינויים מפליגים, ואף על פי כן לא תקנו עליהם רבותינו שום ברכה.
ובספר מלאכת שלמה (להגאון רבי שלמה עדני) על המשניות (כלאים פ"ח מ"ו) כתב: הפיל והקוף, מין חיה, ומברך עליהם ברוך משנה הבריות. שמעתי מפי החכם החסיד המקובל רבי משולם זצ"ל, שלכאורה קשה, מה השינוי בהם? והרי כל בעלי החיים משונה צורתם זו מזו. ותירץ על פי הגמרא (סנהדרין קט.) שבדור הפלגה, נפרע מהם הקדוש ברוך הוא, והפך חלק מן האנשים לקופים ופילים, ולכן הקוף דומה במקצת לאדם, וכן הפיל מבין קצת לשון בני אדם, ולכן מברכין עליהם "ברוך משנה הבריות"."
מתוך אתר הלכה יומית
- לא מאמין באבולוצייה - זו טעות - יש רבנים המנסים ליישב את האבולוצייה עם התורה
זה נכון שהקוף בא מן האדם, ועל זה הגמרא אומרת : תנו רבנן הרואה פיל קוף וקפוף אומר ברוך משנה את הבריות. "מדוע דוקא עליהם יש לברך?
והטעם שתקנו רבותינו ברכה זו דוקא על בעלי חיים אלו, הוא משום שיש בהתנהגותם שינוי מיוחד משאר בעלי החיים הרגילים. וטעם זה נכון גם לגבי העופות שהזכרנו, שיש לומר שיש בהם שינוי גדול בכך שמבטם דומה למבט בני אדם. והפיל והקוף, צריך לומר שמכיון שהתנהגותם מיוחדת ומראיהם שונה משאר בעלי החיים, תקנו עליהם ברכה זו.
אך עדיין יש להקשות, שכידוע מצויים בעולם עוד מינים רבים של בעלי חיים שיש בהם שינויים מפליגים, ואף על פי כן לא תקנו עליהם רבותינו שום ברכה.
ובספר מלאכת שלמה (להגאון רבי שלמה עדני) על המשניות (כלאים פ"ח מ"ו) כתב: הפיל והקוף, מין חיה, ומברך עליהם ברוך משנה הבריות. שמעתי מפי החכם החסיד המקובל רבי משולם זצ"ל, שלכאורה קשה, מה השינוי בהם? והרי כל בעלי החיים משונה צורתם זו מזו. ותירץ על פי הגמרא (סנהדרין קט.) שבדור הפלגה, נפרע מהם הקדוש ברוך הוא, והפך חלק מן האנשים לקופים ופילים, ולכן הקוף דומה במקצת לאדם, וכן הפיל מבין קצת לשון בני אדם, ולכן מברכין עליהם "ברוך משנה הבריות"."
מתוך אתר הלכה יומית
ראיתי שיש להידברות מאמר בנושא - לא קראתי
אנונימי
זה רעיון שיכל להיות, אבל יש בעיה באובולוציה.
אין שום סיכוי שכל ההתפתחות 100% שרדו נכון?
אז למה אין לנו שרידים של היצורים שהיו בתהליך?
זה רעיון שיכל להיות, אבל יש בעיה באובולוציה.
אין שום סיכוי שכל ההתפתחות 100% שרדו נכון?
אז למה אין לנו שרידים של היצורים שהיו בתהליך?
שואל השאלה:
תודה אני חושב אפילו עזרתם לי לחזק את האמונה שלי
תודה אני חושב אפילו עזרתם לי לחזק את האמונה שלי
אנונימי