2 תשובות
המרחקים בין חלקיקי הגז מאוד גדולים. לעומתם, המרחקים בין חלקיקי הנוזל קטנים.
בין אטומי הגז קיים המון ריק שאפשר לדחוס, לעומת החלקיקים במצב צבירה נוזל שביניהם יש פחות ריק ועל כן הנוזל פחות דחיס מגז.