19 תשובות
מה שנכון נכון. אתן רוצות שיוויון תשלמו חצי חצי בדייט. בהצלחה
איך קישרת בין שני הדברים
אינטרסים אחי
כמו שהוא כתב התשובה הראשונה
שואל השאלה:
^^^^כי פמיניזם זה להגיד האישה חזקה ועצמאית ויכולה לעשות הכול בעצמה, וג'נטלמניות זה להגיד האישה חלשה צריך לעשות בשבילה דברים.
^^^^כי פמיניזם זה להגיד האישה חזקה ועצמאית ויכולה לעשות הכול בעצמה, וג'נטלמניות זה להגיד האישה חלשה צריך לעשות בשבילה דברים.
אנונימי
צודק חחח
מה הקשר?
גנטלמן זה נטו כבוד.
אם מישהו יפתח לי את הדלת באוטו כי הוא חושב שזה יותר יכבד אותי או אנא ערף אני לא אצעק עליו "שלא תעז לפתוח לי, אני עכשיו סוגרת ויוצאת בעצמי כי אני חזקה ופמיניסטית!!"
אבל מסכימה שנשים שאומרות שגברים צריכים לשלם בדייט ראשון וקוראות להן פמיניסטיות זה מגוחך.
גנטלמן זה נטו כבוד.
אם מישהו יפתח לי את הדלת באוטו כי הוא חושב שזה יותר יכבד אותי או אנא ערף אני לא אצעק עליו "שלא תעז לפתוח לי, אני עכשיו סוגרת ויוצאת בעצמי כי אני חזקה ופמיניסטית!!"
אבל מסכימה שנשים שאומרות שגברים צריכים לשלם בדייט ראשון וקוראות להן פמיניסטיות זה מגוחך.
הן כנראה לא פמיניסטיות אתה יודע שלא כל בת פמיניסטית כן?
מדוייק^^
אנונימית
צודק
הבעיה היא לא שמישהו יפתח לאחרים את הדלת, יעזור להם עם הכבודה, ישלם להם על הקניות או יתנהג בנימוס - הבעיה היא כשמצפים שזה יהיה בהכרח גבר שנוהג כך כלפי אישה.
תגידי מה שתרצו, אבל המקור של גינוני הג'נטלמן הם מאירופה הוויקטוריאנית שאי אפשר להכחיד שהגברים של התקופה היו סקסיסטים, הם עדיין ראו בנשים חלשות וחסרות יכולת לתמוך בעצמן, פשוט הגישה הייתה לעזור לאותן נשים חסרות ישע.
ועד כמה שאפשר לדבר על ביולוגיה, בסופו של דבר מין זה לא הפקטור היחיד וזה לא מה שיקבע אם את קשה לפתוח דלת בעצמי.
אין לי בעיה עם אנשים מנומסים שעוזרים לזולת, אבל לא על בסיס מין או מגדר.
בקשר לדייטים - לדעתי באמת צריך לשנות קצת דברים, שגם נשים תשאלנה ושפשוט שני המשתתפים בדייט יקבעו ביניהם מי משלם, מה הבעיה בלשאול? למה זה יותר מכובד שאשלוף את הארנק שלי ואשלם על אדם אחר (וכן, יש אנשים שזה מעליב אותם שמשלמים עליהם, בלי קשר רקל דייטים) מאשר אשאל מה הוא מעדיף? אם כבר, תקשורת היא המפתח למערכת יחסים אז זה הצעד הבריא והנכון.
אני לא מתלונן שכל גבר שיפתח לאישה דלת הוא סקסיסט, אני גם נוהג לפתוח לאנשים דלת, אבל לדעתי המודל המסורתי של "הג'נטלמן" צריך להתעדכן קצת.
תגידי מה שתרצו, אבל המקור של גינוני הג'נטלמן הם מאירופה הוויקטוריאנית שאי אפשר להכחיד שהגברים של התקופה היו סקסיסטים, הם עדיין ראו בנשים חלשות וחסרות יכולת לתמוך בעצמן, פשוט הגישה הייתה לעזור לאותן נשים חסרות ישע.
ועד כמה שאפשר לדבר על ביולוגיה, בסופו של דבר מין זה לא הפקטור היחיד וזה לא מה שיקבע אם את קשה לפתוח דלת בעצמי.
אין לי בעיה עם אנשים מנומסים שעוזרים לזולת, אבל לא על בסיס מין או מגדר.
בקשר לדייטים - לדעתי באמת צריך לשנות קצת דברים, שגם נשים תשאלנה ושפשוט שני המשתתפים בדייט יקבעו ביניהם מי משלם, מה הבעיה בלשאול? למה זה יותר מכובד שאשלוף את הארנק שלי ואשלם על אדם אחר (וכן, יש אנשים שזה מעליב אותם שמשלמים עליהם, בלי קשר רקל דייטים) מאשר אשאל מה הוא מעדיף? אם כבר, תקשורת היא המפתח למערכת יחסים אז זה הצעד הבריא והנכון.
אני לא מתלונן שכל גבר שיפתח לאישה דלת הוא סקסיסט, אני גם נוהג לפתוח לאנשים דלת, אבל לדעתי המודל המסורתי של "הג'נטלמן" צריך להתעדכן קצת.
אנונימי
זה שגבר ג'נטלמן תלוי בו ולא באישה
לך תבדוק מה ההגדרה של פמיניזם זה לא שהאישה יכולה לעשות הכל בעצמה וחזקה זה אומר שהיא רוצה שוויון זכויות
שואל השאלה:
chiara
יכול להיות שזה מכבד אבל זה כבוד לאישה רק בהיותה אישה, איך זה תומך בפמיניזם? איך אישה שאומרת שהיא רוצה שוויון יכולה להגיד שצריך שיכבדו אותה יותר?
glimmerfan
אם קיים שוויון זכויות אישה חייבת לעשות את הכול בעצמה..
chiara
יכול להיות שזה מכבד אבל זה כבוד לאישה רק בהיותה אישה, איך זה תומך בפמיניזם? איך אישה שאומרת שהיא רוצה שוויון יכולה להגיד שצריך שיכבדו אותה יותר?
glimmerfan
אם קיים שוויון זכויות אישה חייבת לעשות את הכול בעצמה..
אנונימי
לא נכון אישה לא חייבת לעשות הכל בעצמה, הגבר גם צריך במידה שווה למשל בכמעט כל עבודה אם בן ובת יקבלו את אותה עבוד. ויעשו אותו דבר המשרה של הגבר תהיה גבוה יותר ועוד הרבה דברים
שוויון אומר שאין אפליה לא שנשים צריכות לעשות הכל לבד.
גם גברים לא עושים הכל לבד.
לקבל עזרה זאת לא בושה.
גם גברים לא עושים הכל לבד.
לקבל עזרה זאת לא בושה.
אנונימי
שואל השאלה:
אבל דיברתי על ג'נטלמניות, ואתם מדברים בכלליות. לא אמרתי שנשים צריכות לעשות הכול לבד אתם סתם מעוותים את מה שאני אומר
אבל דיברתי על ג'נטלמניות, ואתם מדברים בכלליות. לא אמרתי שנשים צריכות לעשות הכול לבד אתם סתם מעוותים את מה שאני אומר
אנונימי
אמרת "אישה חייבת לעשות הכל בעצמה" עם זה אני לא מסכים.
אני כן מסכים שגינונים מסויימים של ג'נטלמנים (כמו הנטייה לעזור יותר לנשים) מקומם בעבר.
אני כן מסכים שגינונים מסויימים של ג'נטלמנים (כמו הנטייה לעזור יותר לנשים) מקומם בעבר.
אנונימי
שואל השאלה:
כשאמרתי הכול התכוונתי לדברים "ג'נטלמנים" חשבתי שזה היה דיי ברור כי זה הנושא של השאלה.. אבל כנראה שהייתי צריך להסביר את עצמי
כשאמרתי הכול התכוונתי לדברים "ג'נטלמנים" חשבתי שזה היה דיי ברור כי זה הנושא של השאלה.. אבל כנראה שהייתי צריך להסביר את עצמי
אנונימי
באותו הנושא: