20 תשובות
בטח למה לא?
שיזכו גם לשמוע :)
כע ניראלי
בגלל שיש שם נשים ובנות - אז לא.

לא בגלל הפרשת חלה, אאל כי יש שם ריכוז גבוה של נשים ובנות - אז יש פה בעיה של שמירת העיניים והקדושה (גם הם הם לבושות צנוע).

אבל ברור שמותר לאיש להיות בהפרשת חלה שאשתו עושה בבית (או הבנות שלו). בלי נשים זרות...

כמובן שמותר לגברים לעשות הפרשת חלה בעצמם, אלא שמצוה זאת מועילה לאשה יותר מאשר לאיש.
אנונימי
שואל השאלה:
^
אז למה אתם סתם עונים שכן?
למה להטעות סתם?
אנונימי
שואל השאלה:
תודה אנונימי היקר
אנונימי
חשבתי שהתכוונת בתוך המשפחה תרגעי^^
אנונימית
שואל השאלה:
אני מתכוון
בני דודים, בני דודים מדרגה שנייה וכאלה
אנונימי
^ במקרה כזה אני לא בדיוק יודע. זה עריות לכל דבר, אבל שאל רב. הרי במידה מסוימת מותר לך לדבר קצת בם בני דודות שלך.
אנונימי
מסכים עם האנונימי.
בעיקרון זה פחות איסור אלא יותר הרחקה, אז תלוי מי זה ואיפה האירוע, מה עושים בו ומתי.

דרך אגב, גם בנים חייבים בהפרשת חלה, זה רק דבר שנשים יותר מוזהרות עליו כי טכנית הן עושות את זה יותר...
שואל השאלה:
^
זה לא מתאים שבני דודים מדרגה שנייה יתחתנו
אנונימי
זה מותר, אבל עדיף שלא. סיבות גנטיות...

אבל זה כבר לא קשור לשאלה.
אנונימי
שואל השאלה:
^
אם נגיד בני דודים מדרגה שנייה מתחתנים
הילדים יכולים לצאת לא בסדר בכלל ?
אנונימי
זה רק עניין של סיכויים. אחד לארבע.

אם לשניהם יש אותו גן רצסיבי שהוא מבחניה מסוימת "לא טוב", ובעובר בדיוק יפגשו אותם גנים רצסיבים של שני ההורים (ולא הדימינטי) - אז זה מה שעלול להיות.

זה לא אומר שהם לא יהיה בסדר בכלל, סיכוי שאולי (לא עלינו) יהיו לקויים במשהו מסוים.
אנונימי
שואל השאלה:
אמרו לי
שלבני דודים מדרגה שנייה יש קשר דם קרוב
אנונימי
מצרף את תשובת הרב בקישור מצורף. יש שם ציטוט משולחן ערוך - אז הדברים ברורים.
אנונימי
שואל השאלה:
^
אנונימי דחוף
אם בני דודים שניים כאילו מדרגה שנייה
כבר יתחתנו
ויצא להם ילד עם הרבה בעיות
זה בגלל העיריות ??
אנונימי
לא. זה בגלל גנטיקה.
אנונימי
שואל השאלה:
^
כן אני יודע
ותפסיק
יש להם דם קרוב
אנונימי