43 תשובות
יש די הרבה סיבות.
בין היתר הן רבות פחות על המשכורת שלהן.
וזה ממש לא חסר בסיס.
בין היתר הן רבות פחות על המשכורת שלהן.
וזה ממש לא חסר בסיס.
שוביניזם
אנונימית
שוביניזם.. אנשים שהראש שלהם תקוע בעבר
וזה ממש לא חסר בסיס.
וזה ממש לא חסר בסיס.
בעיקרון יש לזה לא מעט סיבות וזה לא בהכרח בגלל חוסר שיוויון. גברים עובדים יותר בעבודות מסוכנות ופיזיות, בעוד שנשים פחות. לגבר יש יותר סיכוי לבקש קידום או העלאה במשכורת בעוד שלנשים פחות.
שואל השאלה:
טיפ מחוץ לקופסא
זה קיים וזה עובדתי, מוזמן.ת להסתכל בסטטיסטיקה. השאלה שלי היא למה לדעתכם זה קורה? לא ממקום שוביניסטי
טיפ מחוץ לקופסא
זה קיים וזה עובדתי, מוזמן.ת להסתכל בסטטיסטיקה. השאלה שלי היא למה לדעתכם זה קורה? לא ממקום שוביניסטי
הן לא יש חוק שאומר שמעסיק חייב להביא את אותו שכר בלי הבדלי מין גזע או דת ואם יש מישהו שנותן לאישה פחות רק בגלל שהיא אישה היא יכולה לטבוע את העסק
אנונימי
^ובכל זאת זה קורה
תתפלא אבל כן זה קורה
אם זה עובדתי , למה שלא תביאי הוכחה לכך ?
זה כן קורה והתופעה הזאת קיימת, אם כי לא בקנה מידה כזה גדול כמו שהיא מתוארת. הסיבה העיקרית היא שגברים מוכנים לקחת סיכון ולבקש קידום בעוד שנשים יחששו לעשות זאת יותר (כמובן זה לא תמיד ככה ויש יוצאים מן הכלל)
^לא זאת לא הסיבה העיקרית
אנונימית
שואל השאלה:
תסתכלו בסטטיסטיקות. נשים יכולות לקבל 16-30 אחוזים פחות בשכר מגברים.
חחח רק בדקתי כי הייתי צריכה תשובה לשיעור השכלה כללית ואני ממש שמחה שזה עורר דיון כזה:)
תסתכלו בסטטיסטיקות. נשים יכולות לקבל 16-30 אחוזים פחות בשכר מגברים.
חחח רק בדקתי כי הייתי צריכה תשובה לשיעור השכלה כללית ואני ממש שמחה שזה עורר דיון כזה:)
חוץ מזה צריך להשוות בין מקצועות זהיים ולא בין מקצועות שונים, עם עורך דין מרוויח 10 אלף שקל ומנקה מרוויחה 6 אלף אין פה חוסר שוויון.
phly
מן הסתם
מן הסתם
שואל השאלה:
לאלא אני מדברת על אותן העבודות. אותה עבודה ושכר שונה
לאלא אני מדברת על אותן העבודות. אותה עבודה ושכר שונה
אז תני מקור לזה, סטטיסטיקה, הוכחה כלשהי .
אגב זה שאלו אותן עבודות לא אומר בהכרח שגם הגבר וגם האישה עובדות באותם כמות שעות.
אגב זה שאלו אותן עבודות לא אומר בהכרח שגם הגבר וגם האישה עובדות באותם כמות שעות.
אפשר לשאול איפה מצאת את המידע? הייתי גם רוצה לבדוק
שואל השאלה:
ואו למה את תוקפנית כל כך?? אני רק שאלתי כי הייתי צריכה תשובה לשיעור. תרגיעי את עצמך כי זה לא המקום להתנשא פה על אנשים
ואו למה את תוקפנית כל כך?? אני רק שאלתי כי הייתי צריכה תשובה לשיעור. תרגיעי את עצמך כי זה לא המקום להתנשא פה על אנשים
שואל השאלה:
תחשבי מה שבא לך... את פשוט תוקפנית מידיי. זה שאני צריכה תשובה לשיעור לא אומר שגם לי אין דעה בנושא. סליחה אבל את באה מבחינתי ממקום מאוד סרקסתי
תחשבי מה שבא לך... את פשוט תוקפנית מידיי. זה שאני צריכה תשובה לשיעור לא אומר שגם לי אין דעה בנושא. סליחה אבל את באה מבחינתי ממקום מאוד סרקסתי
איך היא יצאה תוקפנית? שהיא אמרה לך עובדות שאף אחד פה לא אמר לך ב צורה מדוייקת כמוהה?
אף אחד לא אמר שאין לך דעה בנושא , אף אחד גם לא מנע ממך להגיד את דעתך.
היא פשוט גם אומרת את דעתה שמלווה בהרבה עובדות נכונות.
היא פשוט גם אומרת את דעתה שמלווה בהרבה עובדות נכונות.
שואל השאלה:
אין בעיה... וקיבלתי את הדעה שלה אבל יש דרך להביע דעה. להגיד שאני לא מבינה בכסף ולשפוט אותי זה כבר משהו אחר. מודה שאין לי כל כך ידע בזה אבל בכל זאת.
אין בעיה... וקיבלתי את הדעה שלה אבל יש דרך להביע דעה. להגיד שאני לא מבינה בכסף ולשפוט אותי זה כבר משהו אחר. מודה שאין לי כל כך ידע בזה אבל בכל זאת.
כי מן הסתם שאת לא מבינה בכסף בצורה כמו שהיא הסבירה .
שואל השאלה:
א. מאיפה לך לדעת דבר כזה?
ב. אם זה ככה אז למה בשיעורים מציגים את הנושא אחרת? לא אמרתי שאתם טועים אני רק אומרת שלי יש דעה שונה. אגב, לא דיברתי על ישראל אלא על העולם בכלל אז ברןר שהסטטיסטיקה שונה
א. מאיפה לך לדעת דבר כזה?
ב. אם זה ככה אז למה בשיעורים מציגים את הנושא אחרת? לא אמרתי שאתם טועים אני רק אומרת שלי יש דעה שונה. אגב, לא דיברתי על ישראל אלא על העולם בכלל אז ברןר שהסטטיסטיקה שונה
כי שיעורים בבית הספר לא נכנסים לעומק , אולי בשיעורי כלכלה אולי נכנסים לעומק ומסבירים באמת.
" מאיפה לך לדעת דבר כזה" ניא ליטרלי הסבירה . וגם לך אין בכלל שום הוכחה לטענה הלא נכונה שלך
" מאיפה לך לדעת דבר כזה" ניא ליטרלי הסבירה . וגם לך אין בכלל שום הוכחה לטענה הלא נכונה שלך
שואל השאלה:
מצחיק שזה היה שיעור חינוך פיננסי. ועל ה"מאיפה לך לדעת דבר כזה" שאלתי אותך על עצם זה שאמרת שאני לא מבינה בכסף. ברור לי שהיא מבינה ושיש לה יותר ידע משלי. אני שאלתי למה לדעתכם גברים מרוויחים יותר מנשים בעולם, לא בארץ.
מצחיק שזה היה שיעור חינוך פיננסי. ועל ה"מאיפה לך לדעת דבר כזה" שאלתי אותך על עצם זה שאמרת שאני לא מבינה בכסף. ברור לי שהיא מבינה ושיש לה יותר ידע משלי. אני שאלתי למה לדעתכם גברים מרוויחים יותר מנשים בעולם, לא בארץ.
^^^^^^^^האם תוכלי לשלוח לי את ההוכחה? אני מעדיף שפעם הבאה שאני אריב עם פמניסטית תהיה לי דרך לבסס את הטענה שלי יותר לעומק
אנונימי
שואל השאלה:
אני לא פמניסטית...
אני לא פמניסטית...
אוקי אני קראתי פה על אנשים שאומרים שגברים עושים עבודות יותר מסוכנות ופיזיות מנשים? מה זה הפאקינג שטויות האלה נשים יכולות לעשות בידיוק כמו הגברים את העבודות האלה כל זה זה שוביניזם!
שוביניזם אנשים פשוט תקועים בעבר
כי האישה הממוצעת לא עובדת בעבודה של הגבר הממוצע
army foravar
אף אחד לא אמר שלא זה פשוט עובדה
אף אחד לא אמר שלא זה פשוט עובדה
כי ככה
ככ הרבה סיבות מאיפה להתחיל בכלל.
בעיקר בגלל שוביניזם והטענה שנשים חלשות יותר מגברים ולכן הן צריכות לקבל שכר נמוך יותר.
יש ארצות שזה עוד איכשהו מתאזן, אבל יש ארצות רבות כמו ארצות ערב שלנשים אין זכויות בכלל. (לא בכל ארצות ערב אבל ברובן*
בעיקר בגלל שוביניזם והטענה שנשים חלשות יותר מגברים ולכן הן צריכות לקבל שכר נמוך יותר.
יש ארצות שזה עוד איכשהו מתאזן, אבל יש ארצות רבות כמו ארצות ערב שלנשים אין זכויות בכלל. (לא בכל ארצות ערב אבל ברובן*
תפסיקו להגיד שנשים יכולות לעשות כל מה שגברים עושים כי זה לא נכון
כי נשים עובדות פחות מגברים
נשים יכולות לעשות כל מה שגבר יכול לעשות. נכון, יש הבדלים פיזים, אבל אין שום סיבה שעבודה שאישה עושה, תהיה משולמת פחות מאשר בדיוק אותה עבודה שגבר עושה :)
פעם זה היה נכון, כבר שנים שזה לא קים ויש שיוון ברוב הגדול של העבודות. למה נשים עדין מרוויחות פחות? ביגלל הרבה סיבות, לא ביגלל מקום העבודה.
אחת הסיבות זה ילדים, רוב הפעמים האישה תצא שעה לפני שניגמר לה יום העבודה בשביל לאסוף את הילדים, אם הילד חולה בדרך כלל האישה תיקח אותו לרופא/ תישאר בבית, מה שמוביל לפחות שעות עבודה, זאת סיבה גדולה.
שנית תאמינו או לא, לא הרבה נשים מנסות להגיע לטופ של הקריירה שלהם, גברים יותר כן, הם עובדים ומנהלים דו שיח עם המנהל שלהם יותר ממה שאתם יכולים לדמיין, רוב הגברים ידרשו משכורת יותר גבוהה או העלה כאשר האישה יותר תישאר עם המשכורת שלה ולא תנסה להתמקח עם המנהל להעלאה.
אלא לא דעות שלי אלא עובדות של הפרופסור גורדן פיטרסון.
הוא מסביר שיש עדיין אי שיוון במשכורות לא ביגלל מקום העבודה ושוויניזם. אלא ביגלל דפוסי ההתנהגות הטיבעים של הזכר והנקבה
אחת הסיבות זה ילדים, רוב הפעמים האישה תצא שעה לפני שניגמר לה יום העבודה בשביל לאסוף את הילדים, אם הילד חולה בדרך כלל האישה תיקח אותו לרופא/ תישאר בבית, מה שמוביל לפחות שעות עבודה, זאת סיבה גדולה.
שנית תאמינו או לא, לא הרבה נשים מנסות להגיע לטופ של הקריירה שלהם, גברים יותר כן, הם עובדים ומנהלים דו שיח עם המנהל שלהם יותר ממה שאתם יכולים לדמיין, רוב הגברים ידרשו משכורת יותר גבוהה או העלה כאשר האישה יותר תישאר עם המשכורת שלה ולא תנסה להתמקח עם המנהל להעלאה.
אלא לא דעות שלי אלא עובדות של הפרופסור גורדן פיטרסון.
הוא מסביר שיש עדיין אי שיוון במשכורות לא ביגלל מקום העבודה ושוויניזם. אלא ביגלל דפוסי ההתנהגות הטיבעים של הזכר והנקבה
כי ככה
רק מציין. יונית לוי מרוויחה 100k בחודש
לכל אלה שאומרים שזה לא נכון זה כן
שני ההורים שלי עובדים בדיוק באותה עבודה בדיוק באותו סוג תכנות חברותה החברה ואבא שלי מקבל ב-3600 שקלים יותר מאמא שלי.
אמא שלי עובדת כמו חמור היא עובדת כמה וכמה שעות יותר ממה שצריך ועדיין מקבלת פחות
אבא שלי די עצלן ועדיין מקבל יותר.
בנוסף אמא שלי מבוגרת מאבא שלי בשנתיים מה שנותן לה יותר ניסיון...
אני חושבת שזה בגלל חוסר ביטחון שמוחדר לנשים שהן לא טובות כמו גברים לכן הן מבקשות פחות ונותנים להן פחות.
לסיכום זה קיים זה קורה וזה בגלל החברה המטופשת שיש היום.
וזה שנשים יוצאות לחופשת לידה לא אמור למנוע מהן שכר כי לא העבודה משלמת על זה אלא ביטוח לאומי.
ונשים שיוצאות לילדים שלהן כשהם חולים משלימות את השעות שהן צריכות לעבוד בפעם אחרת אז כן.
שני ההורים שלי עובדים בדיוק באותה עבודה בדיוק באותו סוג תכנות חברותה החברה ואבא שלי מקבל ב-3600 שקלים יותר מאמא שלי.
אמא שלי עובדת כמו חמור היא עובדת כמה וכמה שעות יותר ממה שצריך ועדיין מקבלת פחות
אבא שלי די עצלן ועדיין מקבל יותר.
בנוסף אמא שלי מבוגרת מאבא שלי בשנתיים מה שנותן לה יותר ניסיון...
אני חושבת שזה בגלל חוסר ביטחון שמוחדר לנשים שהן לא טובות כמו גברים לכן הן מבקשות פחות ונותנים להן פחות.
לסיכום זה קיים זה קורה וזה בגלל החברה המטופשת שיש היום.
וזה שנשים יוצאות לחופשת לידה לא אמור למנוע מהן שכר כי לא העבודה משלמת על זה אלא ביטוח לאומי.
ונשים שיוצאות לילדים שלהן כשהם חולים משלימות את השעות שהן צריכות לעבוד בפעם אחרת אז כן.
אנונימית
שוביניזם לצערי
אנונימית
אם נשים היו מרוויחות פחות אז היה הרבה יותר נשים בעבודות מאשר גברים כי הם עושים את אותו הרווח ועולה פחות לאישה
וכשזה כן קורה זה בדרך כלל בגלל שהגבר ביקש העלה במשכורת
וכשזה כן קורה זה בדרך כלל בגלל שהגבר ביקש העלה במשכורת