80 תשובות
את צודקת לגמרי לדעתי
כי ככה משרד החינוך קבע
אבל כן את די צודקת
אבל כן את די צודקת
לי יש מחר מבדק בתנך בהצלחה לי
אנחנו במדינה יהודית זה לא שכופים עלינו להיות דתיים ולהאמין באלוהים יש סיבה שיש לנו את המדינה שלנו
יש גם אנשים שלא מודעים לדת שלנו ולאלוהים וזה כן חשוב לדעת וללמד את ההיסטוריה של העם שלנו
זה כמן היסטוריה .. אנחנו לא צריכים ללמוד היסטוריה של עמים אחרות ומדינות אחרות אבל זה כן יעשיר. לנו את הידע
אוףףף למה ככה הרבה מינוסים יואוו
יש גם אנשים שלא מודעים לדת שלנו ולאלוהים וזה כן חשוב לדעת וללמד את ההיסטוריה של העם שלנו
זה כמן היסטוריה .. אנחנו לא צריכים ללמוד היסטוריה של עמים אחרות ומדינות אחרות אבל זה כן יעשיר. לנו את הידע
אוףףף למה ככה הרבה מינוסים יואוו
זה לגמרי נכון
שואל השאלה:
$$shutupyoua
תקרא שוב את מה שכתבתי ותבין זה לא שאני אומרת שלא נלמד על זה אבל מצד שני אני לא חושבת שזה אמור להיות מקצוע חובה
$$shutupyoua
תקרא שוב את מה שכתבתי ותבין זה לא שאני אומרת שלא נלמד על זה אבל מצד שני אני לא חושבת שזה אמור להיות מקצוע חובה
אנונימית
גם אני חושבת ככה.
מלמדים אותנו יותר מדי תנך ועוד לא שואלים אותנו אם אנחנו רוצים
זה נכון שזה חשוב
אבל בגרות בתנ"ך?
מלמדים אותנו יותר מדי תנך ועוד לא שואלים אותנו אם אנחנו רוצים
זה נכון שזה חשוב
אבל בגרות בתנ"ך?
^^^אני בת וכבר אמרתי מה שאני חושבת
זה מדינה יהודית וזה חשוב ללמד את ההיסטוריה של העם שלנו לדעתי זה צריך להיות מקצוע חובה ..
ובקשר לנוצרים וערבים הם לא חייבים ללמוד
זה מדינה יהודית וזה חשוב ללמד את ההיסטוריה של העם שלנו לדעתי זה צריך להיות מקצוע חובה ..
ובקשר לנוצרים וערבים הם לא חייבים ללמוד
מה זאת אומרת הם לא חייבים ללמוד
אז למה אנחנו כן ?
אז למה אנחנו כן ?
שואל השאלה:
וזה פשוט דבילי כי עכשיו יש לי עבודה ואני לא מבינה כלום וזה לא שאני לא עשיתי כלום שאלתי בערך את כל העולם ועדיין לא הבנתי!!!
וזה פשוט דבילי כי עכשיו יש לי עבודה ואני לא מבינה כלום וזה לא שאני לא עשיתי כלום שאלתי בערך את כל העולם ועדיין לא הבנתי!!!
אנונימית
כי הם לא יהודים ואנחנו כן כי אנחנו צריכים לדעת את ההיסטוריה של העם שלנו ולהכיר בזה
ושה שלא הבנת זה לא אשמת המקצוע גם אני לא מבינה מדעים וזה לא יעזור לי בעתיד
ושה שלא הבנת זה לא אשמת המקצוע גם אני לא מבינה מדעים וזה לא יעזור לי בעתיד
מדעים זה עובדות ודברים מוכחים
ותנך זה דת
שלא כולם מאמינים בה ורוצים ללמוד עליה
ותנך זה דת
שלא כולם מאמינים בה ורוצים ללמוד עליה
שואל השאלה:
צר לי לבשר לך שאת טועה כי לא יקבלו אותך לשום מקום אם את לא יודעת מדעים לאומת זאת את יכולה להתקבל לכמעט כל מקום אם את לא מבינה כלום בתנ"ך
צר לי לבשר לך שאת טועה כי לא יקבלו אותך לשום מקום אם את לא יודעת מדעים לאומת זאת את יכולה להתקבל לכמעט כל מקום אם את לא מבינה כלום בתנ"ך
אנונימית
מדעים בקושי יעזרו לי בחיים..
וחלק מהתנך כן מוכחת
והנה שוב פעם אמרתי זה לא שמכריחים להאמין ולדעת אבל יש בתים שלא מודעים לזה וכל אנחנו חיים במדינה יהודית אנשים צריכים לדעת את ההיסטוריה של העם שלנו
זה לא כפייה דתית או משהו כזה.
וחלק מהתנך כן מוכחת
והנה שוב פעם אמרתי זה לא שמכריחים להאמין ולדעת אבל יש בתים שלא מודעים לזה וכל אנחנו חיים במדינה יהודית אנשים צריכים לדעת את ההיסטוריה של העם שלנו
זה לא כפייה דתית או משהו כזה.
אבל שוב
זה לא היסטוריה
חלק מהאנשים חושבים שזה היסטוריה
זה לא בהכרח אומר שזה נכון
זה לא היסטוריה
חלק מהאנשים חושבים שזה היסטוריה
זה לא בהכרח אומר שזה נכון
שואל השאלה:
סבבה אין בעיה אבל לא חייב לעשות מהתנך יותר מידי כמו בגרות וכול זה!!!
סבבה אין בעיה אבל לא חייב לעשות מהתנך יותר מידי כמו בגרות וכול זה!!!
אנונימית
אמרתי את דעתי ומה שאני חושבת על זה אתן לא חייבות להאמין ❤
את ממש צודקת
זה לא יעזור בחיים אז ממש לא צריך לעשות בגרות צריך ללמד כי אנחנו בכל זאת מדינה יהודית ולדעת את ההיסטוריה שלנו זה חשוב אבל עד בגרות זה יותר מידי.
זה לא יעזור בחיים אז ממש לא צריך לעשות בגרות צריך ללמד כי אנחנו בכל זאת מדינה יהודית ולדעת את ההיסטוריה שלנו זה חשוב אבל עד בגרות זה יותר מידי.
כל בן אדם חייב ללמוד תנ"ך. כל בן אדם חייב לכבד את אלוהים ולכבד את התנ"ך!.
לא היא לא אל תהפכי את זה לכפייה דתית ואלוהית ^
שואל השאלה:
למה הגעתי לחמים?
למה הגעתי לחמים?
אנונימית
שואל השאלה:
צודקת
צודקת
זה שאנחנו מדינה יהודית לא אומר שאנחנו צריכים להיות מדינת דת.
מסכים איתך
גם ללמוד את זה זה יותר משעמם מללכת 40 שנה במדבר
גם ללמוד את זה זה יותר משעמם מללכת 40 שנה במדבר
דבר ראשון בבתי ספר נוצריים ומוסלמים לא חייבים תנך יש להם תוכנית לימודים אחרת.
נוצרי או מוסלמי שלומד בבית ספר יהודי הוא יצטרך ללכת לפי הבית ספר מן הסתם.
דבר שני המדינה שלנו היא מדינה יהודית ומדינה לעם היהודי
העם היהודי מתבסס על התנך, החגים שאת חוגגת הם מהתנך, התרבות שלך ושל המדינה היא מהתנך, הזכות שלנו לגור בארץ ישראל הגיע מהתנך, השפה שאת מדברת היא שפת התנך.
אז את באמת לא מבינה את החשיבות של למידת תנך?
החומר בתנך כל כך לא קשה ואם את רוצה אני יכולה לעזור לך (תלוי אם למדת אותו חומר כמוני)
ברגע שקוראים סיכומים בתנך מבינים תוך שניה את החומר, ברגע שמתרגלים קצת קריאה בתנך בשפה הזאת מבינים אותה ומה אומרים, זה באמת לא מקצוע קשה.
ואני באמת לא רואה מה יש להתלונן על זה כל הזמן ולהתנגד... אולי אני גם אתלונן על ספרות תאמינו לי שזה מקצוע הרבה יותר מיותר.
ואני אסיים במשפט הכל כך נכון וכל כך קשור לנושא ומסביר הכל באופן מדוייק:
"עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל."
בין אם אתם מאמינים בתנך או לא, כל התרבות שלנו והמשמעות והמהות שלנו בתור "עם ישראל" "יהודים" היא בתנך ובגלל התנך.
נוצרי או מוסלמי שלומד בבית ספר יהודי הוא יצטרך ללכת לפי הבית ספר מן הסתם.
דבר שני המדינה שלנו היא מדינה יהודית ומדינה לעם היהודי
העם היהודי מתבסס על התנך, החגים שאת חוגגת הם מהתנך, התרבות שלך ושל המדינה היא מהתנך, הזכות שלנו לגור בארץ ישראל הגיע מהתנך, השפה שאת מדברת היא שפת התנך.
אז את באמת לא מבינה את החשיבות של למידת תנך?
החומר בתנך כל כך לא קשה ואם את רוצה אני יכולה לעזור לך (תלוי אם למדת אותו חומר כמוני)
ברגע שקוראים סיכומים בתנך מבינים תוך שניה את החומר, ברגע שמתרגלים קצת קריאה בתנך בשפה הזאת מבינים אותה ומה אומרים, זה באמת לא מקצוע קשה.
ואני באמת לא רואה מה יש להתלונן על זה כל הזמן ולהתנגד... אולי אני גם אתלונן על ספרות תאמינו לי שזה מקצוע הרבה יותר מיותר.
ואני אסיים במשפט הכל כך נכון וכל כך קשור לנושא ומסביר הכל באופן מדוייק:
"עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל."
בין אם אתם מאמינים בתנך או לא, כל התרבות שלנו והמשמעות והמהות שלנו בתור "עם ישראל" "יהודים" היא בתנך ובגלל התנך.
כי אנחנו מדינה יהודית וזאת ההיסטוריה שלנו (אם את לא רוצה אל תאמיני למרות שכבר חלק מהתנ"ך הוכח והשאר יוכח בהמשך) וגם אם את לא מאמינה בזה זאת הסיבה שבגללה אנחנו דווקא פה ולא בשאר הארצות שהציעו לנו
שואל השאלה:
כנראה שהידע הכללי שלך לא טוב למוסלמים יש את הקוראן ולנוצרים יש את הברית החדשה והברית הישנה (מה שכן הברית הישנה היא חלק מהתנך)
כנראה שהידע הכללי שלך לא טוב למוסלמים יש את הקוראן ולנוצרים יש את הברית החדשה והברית הישנה (מה שכן הברית הישנה היא חלק מהתנך)
אנונימית
שואלת השאלה
הברית הישנה היא התנך, לא "חלק" מהתנך, זה התנך עצמו.
ומוסלמים מאמינים שמה שרשום בתנך קרה ואמיתי הם פשוט לא מאמינים בו כברית של ה' יותר.
אבל הם כן מאמינים שמה שכתוב שם קרה ובכל הנביאים שאנחנו מאמינים גם הם.
הברית הישנה היא התנך, לא "חלק" מהתנך, זה התנך עצמו.
ומוסלמים מאמינים שמה שרשום בתנך קרה ואמיתי הם פשוט לא מאמינים בו כברית של ה' יותר.
אבל הם כן מאמינים שמה שכתוב שם קרה ובכל הנביאים שאנחנו מאמינים גם הם.
כי זאת ההיסטוריה של היהדות ומדינת ישראל היא מדינה יהודית
איזה קטע!
איזה קטע!
מי שרוצה בגרות מלאה צריך 21יחידות בגרות
את לא חייבת בתנך אבל תצטרכי לעשות בגרות במקצוע אחר..
את לא חייבת בתנך אבל תצטרכי לעשות בגרות במקצוע אחר..
עכשיו קראתי חלק מהתשובות ואני חושב שהבנתי למה שאלת את השאלה (בגלל שיש לך עבודה ואת לא יודעת כלום) אז אם זאת הסיבה מוזמנת לשלוח במה את צריכה עזרה ואני אשמח לעזור
שואל השאלה:
תקשיבו לי כולם אני שאלתי את השאלה לא בשביל לריב שאלתי את השאלה כדאי להגיד את דעתי ולדעת מה דעתכם בנושא הזה
תקשיבו לי כולם אני שאלתי את השאלה לא בשביל לריב שאלתי את השאלה כדאי להגיד את דעתי ולדעת מה דעתכם בנושא הזה
אנונימית
אנחנו חיים במדינה יהודית, התנ"ך הוא העבר, ההווה, והעתיד שלנו. כמובן שזה יהיה חובה גם בבגרות.
גם אם את לא המאמינה הכי גדולה בתנ" ך, המעט שאת יכולה לעשות הוא לכבד את האמונה, ולקחת את המסרים ממה שמסופר לחייך.
יש המון דתות חוץ מהיהדות בארץ, כמובן, אבל תבדילי ידע (על הדתות) מהיסטוריה (של העם שלנו!!)
זה שצריך ללמוד גם את הידע הזה, לא אומר שצריך ללמוד את כל הקוראן או הברית החדשה לדוגמא, ולא אומר ששני המקצועות נמדדים על פי אותו המשקל, תעשי את ההפרדה
גם אם את לא המאמינה הכי גדולה בתנ" ך, המעט שאת יכולה לעשות הוא לכבד את האמונה, ולקחת את המסרים ממה שמסופר לחייך.
יש המון דתות חוץ מהיהדות בארץ, כמובן, אבל תבדילי ידע (על הדתות) מהיסטוריה (של העם שלנו!!)
זה שצריך ללמוד גם את הידע הזה, לא אומר שצריך ללמוד את כל הקוראן או הברית החדשה לדוגמא, ולא אומר ששני המקצועות נמדדים על פי אותו המשקל, תעשי את ההפרדה
שואל השאלה:
איזה שם לא מעניין
חחח זה קצת נכון אבל זה הדעה שלי גם לפני העבודה
איזה שם לא מעניין
חחח זה קצת נכון אבל זה הדעה שלי גם לפני העבודה
אנונימית
שואל השאלה:
אני מציאה לך לקרוא שוב את מה שכתבתי
אני מציאה לך לקרוא שוב את מה שכתבתי
אנונימית
כי זו אמורה להיות מדינה עם אופי יהודי, למרות שהרוב כאן הוא חילוני או ערבי. בכללי, על פי דעתי לא צריך ללמד תנ"ך בבתי ספר ממלכתיים, או לכל הפחות להוציא אותו מהבגרויות.
התנ"ך הוא אחד מהחלקים הכי מהותיים של מדינת ישראל, ואיתו האמונה היהודית דתית. בגלל זה הוא חובה.
המדינה עצמה יהודית רק בלאום לכאורה, אבל מה זה בכלל "יהודי"? זה מהתורה. "ישראל"? זה גם מהתורה. הדגל, סמל המנורה, ההמנון? יהדות *דתית*. אפילו המיקום הגיאוגרפי, מי המשוגעים שבחרו לבוא להקים כאן מדינה? יהודים שומרי מצוות שהכירו בערך התורה.
אז כן, התנ"ך חובה במדינת ישראל, מחייבת ללמוד על המהות שלה.
אתם מאמינים שהמדינה מבוססת על הלאום היהודי, אז כן, זו ההיסטוריה גם שלכם.
החוק והאזרחים? בשבילם לומדים גם אזרחות, זה גם חלק חשוב מהמדינה.
המדינה? היסטוריה.
כל אחד מהחלקים האלו הם חובה מתוך צורך ללמד את המהות של מדינת ישראל והלאום היהודי, שמבוססים גם על הדת היהודית. אדם שלא יודע מה המהות של המדינה שלו, יחשב אזרח עם השכלה נמוכה.
המדינה עצמה יהודית רק בלאום לכאורה, אבל מה זה בכלל "יהודי"? זה מהתורה. "ישראל"? זה גם מהתורה. הדגל, סמל המנורה, ההמנון? יהדות *דתית*. אפילו המיקום הגיאוגרפי, מי המשוגעים שבחרו לבוא להקים כאן מדינה? יהודים שומרי מצוות שהכירו בערך התורה.
אז כן, התנ"ך חובה במדינת ישראל, מחייבת ללמוד על המהות שלה.
אתם מאמינים שהמדינה מבוססת על הלאום היהודי, אז כן, זו ההיסטוריה גם שלכם.
החוק והאזרחים? בשבילם לומדים גם אזרחות, זה גם חלק חשוב מהמדינה.
המדינה? היסטוריה.
כל אחד מהחלקים האלו הם חובה מתוך צורך ללמד את המהות של מדינת ישראל והלאום היהודי, שמבוססים גם על הדת היהודית. אדם שלא יודע מה המהות של המדינה שלו, יחשב אזרח עם השכלה נמוכה.
את צודקת
את טועה בכלכך הרבה דברים
ובגלל שאף אחד לא יעריך את דעתי אז בבקשה לא.
אנחנו בנ"י, זאת אומרת שיש לנו את הערכים של אבותינו, חגים, שבתות, תנ"ך וגו'
ואם החינוך היום רק יכול לנסות להעביר את זה לגיל הרך אז הם ינסו וינסו, גם אם זה לא על דעתך ואת לא מרוצה..
מצטער, זה פשוט מעצבן אותי שאת בכלל לא מנסה ללמוד את זה, כי יש לנו היסטורייה מדהימה!!!.
ובגלל שאף אחד לא יעריך את דעתי אז בבקשה לא.
אנחנו בנ"י, זאת אומרת שיש לנו את הערכים של אבותינו, חגים, שבתות, תנ"ך וגו'
ואם החינוך היום רק יכול לנסות להעביר את זה לגיל הרך אז הם ינסו וינסו, גם אם זה לא על דעתך ואת לא מרוצה..
מצטער, זה פשוט מעצבן אותי שאת בכלל לא מנסה ללמוד את זה, כי יש לנו היסטורייה מדהימה!!!.
לול עלינו מהגולה אל הארץ כדי שנלמד תנ"ך. נלמד את היסטוריית העם שלנו, ונהיה יהודים החופשי.
סבבה שיש לא יהודיים , אבל המדינה היא בגדול של יהודים, כי לשם זה היא ליטרלי נועדה. ישראל, מדינת היהודים.
סליחה באמת שאנחנו לומדים משהו שחלמנו שנלמד כל השנים האלה.
ולמעשה, בארצות אחרות לומדים הברית החדשה, ובארצות ערב הקוראן. אז בואו.. זו הארץ היחידה שאנחנו לומדים תנ"ך.
ואני יודעת לכך שאמרת כלא מקצוע חובה, אבל עדיין, בשביל מדינה שאמורה להיות בה רוב יהודי, זה בדיוק כמו היסטוריה.
(עזבו את זה שבתנך יש אחלה מוסרי השכל ושיעורים לחיים ).
וחוץ מזהה, אצלי בבית ספר לפחות אנחנו למדנו גם על הקוראן ועל הדת המוסלמית הרבה זמן, בשיעורי היסטוריה ובשיעורי ערבית . לא יודעת מה איתכם.
סבבה שיש לא יהודיים , אבל המדינה היא בגדול של יהודים, כי לשם זה היא ליטרלי נועדה. ישראל, מדינת היהודים.
סליחה באמת שאנחנו לומדים משהו שחלמנו שנלמד כל השנים האלה.
ולמעשה, בארצות אחרות לומדים הברית החדשה, ובארצות ערב הקוראן. אז בואו.. זו הארץ היחידה שאנחנו לומדים תנ"ך.
ואני יודעת לכך שאמרת כלא מקצוע חובה, אבל עדיין, בשביל מדינה שאמורה להיות בה רוב יהודי, זה בדיוק כמו היסטוריה.
(עזבו את זה שבתנך יש אחלה מוסרי השכל ושיעורים לחיים ).
וחוץ מזהה, אצלי בבית ספר לפחות אנחנו למדנו גם על הקוראן ועל הדת המוסלמית הרבה זמן, בשיעורי היסטוריה ובשיעורי ערבית . לא יודעת מה איתכם.
כי זאת ארץ דתית
אנונימי
לפי המינוסים פה ובכל שאלה בנושא יש פה פאקינ קהילה ש חרדים או דתיים שפשוט לא מגיבה וכמו בוטים פשוט עושים מינוסים לכל מי שלא מסכים עם ההדתה שלהם. מספיק כבר!
אני מסכים איתך
skyless גם למדינות אירופה אנחנו לא צריכים לרצות להדמות...
ישראל היא מדינה בפני עצמה ואנחנו לא צריכים כל הזמן לנסות לחקות מדינות אחרות.
יש ישראל ויש את גרמניה
זה לא אותו דבר וגם לא יהיה אותו דבר
ישראל היא מדינה בפני עצמה ואנחנו לא צריכים כל הזמן לנסות לחקות מדינות אחרות.
יש ישראל ויש את גרמניה
זה לא אותו דבר וגם לא יהיה אותו דבר
הי יקרה ❤
בגלל שהשאלה שלך היא לא למה ללמוד תנ"ך אלא למה דווקא של הדת היהודית ללמוד כאן אז אסביר לשאלתך לפי דעתי: בישראל אומנם גרים גם נוצרים ומסולמים אך זוהי מדינת היהודים. כלומר, המדינה נחשבת של היהודים וגם רוב האזרחים יהודים. ברוב בתי הספר בישראל בעיקר במרכז, כמעט לא תראי ערבים בבתי הספר. בתי הספר של הערבים הם יותר בנצרת וכו'.. ושם הם לומדים את התורה שלהם.
בגלל שהשאלה שלך היא לא למה ללמוד תנ"ך אלא למה דווקא של הדת היהודית ללמוד כאן אז אסביר לשאלתך לפי דעתי: בישראל אומנם גרים גם נוצרים ומסולמים אך זוהי מדינת היהודים. כלומר, המדינה נחשבת של היהודים וגם רוב האזרחים יהודים. ברוב בתי הספר בישראל בעיקר במרכז, כמעט לא תראי ערבים בבתי הספר. בתי הספר של הערבים הם יותר בנצרת וכו'.. ושם הם לומדים את התורה שלהם.
נשמה טובה, התנ"ך הוא בסוף ספר לימוד על ההיסטוריה היהודית, זה מהמם בעייני ללמוד על זה, לראות כמה שהעם שאת שייכת אליו חזק, כמה שנים הוא כבר מתקיים לעומת ככ הרבה עמים אחרים שכבר נכחדו.
לראות קשר של עם לאלוקיו וניסים ככ גדולים שקרו. זה המהות של העם שלנו, של החגים שאת חוגגת היום.
אז כן, בעיניי זה צריך להיות מקצוע חובה.
זה כמו ללמוד בהיסטוריה, כל השואה למשל או על הקמת המדינה. למה צריך ללמוד אתזה?! כי זה ההיסטוריה שלך. של האבות שלך וזה חלק בלתי נפרד ממך... "עם שלא יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט וערפל".
חוצמיזה, יש ככ הרבנ מה ללמוד מהתנ"ך זה תורת חיים זה דרך חיים, תנסי ללמוד את זנ באהבה, לא כמו מקצוע של מתמטיקנ או אנגלית. יש בזה אור, זה פשוט מדהים אם רק חושבים על זה.
בהצלחה נשמה! שבוע טוב :)
לראות קשר של עם לאלוקיו וניסים ככ גדולים שקרו. זה המהות של העם שלנו, של החגים שאת חוגגת היום.
אז כן, בעיניי זה צריך להיות מקצוע חובה.
זה כמו ללמוד בהיסטוריה, כל השואה למשל או על הקמת המדינה. למה צריך ללמוד אתזה?! כי זה ההיסטוריה שלך. של האבות שלך וזה חלק בלתי נפרד ממך... "עם שלא יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט וערפל".
חוצמיזה, יש ככ הרבנ מה ללמוד מהתנ"ך זה תורת חיים זה דרך חיים, תנסי ללמוד את זנ באהבה, לא כמו מקצוע של מתמטיקנ או אנגלית. יש בזה אור, זה פשוט מדהים אם רק חושבים על זה.
בהצלחה נשמה! שבוע טוב :)
למה לא לשאול למה ללמוד ספרות? למה ללמוד לשון? מה ההבדל? רק תנך כי זה נראה לך שזה נטו של הדתיים.
אנחנו האויב הכי גדול של עצמנו
אנחנו האויב הכי גדול של עצמנו
אנונימי
מסכימה לגמרי
תשאלי תמורה אני סתם ילדה בת 15 ואני לא מסכימה לול
זה גם חשוב לדעת את המורשת שלך. לא מחייבים אותך להאמין, אבל רוצים שתכירי את הסיפור. וגם יש שם דברים שניתן ללמוד מהם ולהפיק לקחים.
הקו מחשבה זה שאנחנו מדינת לאום יהודית, וכמו שלומדים היסטוריה, התנ"ך זה ההיסטוריה של העם היהודי ולא פחות חשוב מההיסטוריה של שאר העולם.
*אני עדיין לא מסכימה עם זה שלומדים תנ"ך*
*אני עדיין לא מסכימה עם זה שלומדים תנ"ך*
היסטוריה בשבילי זה לא איזה ספר שנכתב לפני אלפי שנים שאין למה שקורה בו תיעוד מוכח. היסטוריה בשבילי זאת כבישת ארץ ישראל על ידי אלכסנדר הגדול, מרד המכבים ביוונים, הולדת ישו, מרד בר כוכבא ברומאים, כבישת העיר רומא על ידי ערים ברברים, גילוי אמריקה על ידי קולומבוס, הקמת המדינה על ידי דוד בן גוריון, הנחיתה הראשונה על הירח על ידי ניל ארמסטרונג וכו. המדינה היא מדינה יהודית ולא יהודית דתית. אני מציע ללמוד תנ"ך עד כיתה ט ואז מי שרוצה שימשיך ללמוד ובטח ובטח שלא לעשות על זה בגרות חובה.
צריכים ללמוד תנ"ך כי סה הספר שלנו שה' נתן לנו והוא חשוב ביותר. כולם צריכים ללמוד תנ"ך כי זאת ארץ ישראל ומי שלא רוצה אז שיצא מהמדינה.
אנונימית
להגיד שוב את הקשיים בלעבור מדינה?
בעיה שלהם שעברו לפה מלכתחילה זאת לא בעיה שלנו זאת ארץ יהודית לא של אף דת חוץ מיהודית.
אנונימית
לא עברנו לכאן, נולדנו כאן.
אז לכו תחפשו
אנונימית
בואנה מה זה השטויות האלה רק כשדעו הסטטוס קוו היה חיוני להקמת המדינה לא בגלל טוב ליבו של בן גוריון אין הפרדת דת ומדינה. ותנ"ך לומדים בגלל החשיבות שלו ללא קשר אם את אוהבת את זה ,זה חלק מהיהדות וגם מהנצרות והאסאלם. לא מכריחים אותך ללמוד הלכות שולחן ערוך או 20 דפי גמרא אז די להגזים.
לחפש מה?
אם אני יהודי אני לא יכול ללכת לבית ספר אחר במדינה.
חמודה אני יהודי לא בחרתי אם להיוולד ככה. וזה שאני יהודי לא אומר שאני חייב להאמין באלוהים.
בעיקרון גם נוצרים מוסלמים לומדים תנ"ך כי הם גם מאמינים בזה.....
נכון!!!!!!!!! תנך לא צריך ליהיות מקצוע חובה
תקשיבו, בן גוריון אמר בעצמו שחייבים ללמוד תנך, הוא אמר: "בלי התנך לא היה צריך מדינה," בתור מדינת ישראל, בתור מדינה שהדת שלה יהודית, צריך ללמוד תנך.
ומי שאומר קזה לא נכון שיקרא את מגילת העצמאות שלנו ויחזור אלי
ומי שאומר קזה לא נכון שיקרא את מגילת העצמאות שלנו ויחזור אלי
אני מסכימה לגמרי
תמיד אומרת את זה
אם אני בבית ספר חילוני למה שאני אלמד תנך?
כמו שבארהב לא לומדים תנך, לומדים רק בבתי ספר דתיים..
זה לא לעניין שמכריחים אותנו
מילא אם היינו לומדים קצת ביסודי וזהו, אבל כמקצוע חובה שמוציאים עליו בגרות? למה שתנך ישפיע לי על הממוצע המשוכלל? למה שאני יחרוש שבועות לפני הבגרות בשביל לשכוח הכול יום אחרי? לא אמורים לחייב לעשות בגרות בתנך.
תמיד אומרת את זה
אם אני בבית ספר חילוני למה שאני אלמד תנך?
כמו שבארהב לא לומדים תנך, לומדים רק בבתי ספר דתיים..
זה לא לעניין שמכריחים אותנו
מילא אם היינו לומדים קצת ביסודי וזהו, אבל כמקצוע חובה שמוציאים עליו בגרות? למה שתנך ישפיע לי על הממוצע המשוכלל? למה שאני יחרוש שבועות לפני הבגרות בשביל לשכוח הכול יום אחרי? לא אמורים לחייב לעשות בגרות בתנך.
חמודה את סתם מנסה להוציא אותי רע אני לא אתפלא אם את בת 12.
:)))))))))
ואזהרה! סטוקר לפניך!
שניכם צריכים להבין שאת התנך אתם לומדים כספר מוסר, בשביל המורים שלכם זה משל ונמשל.
אז דיי, עוד מעט גם תגידו שבריאת העולם הייתה באמת שישה ימים
ואזהרה! סטוקר לפניך!
שניכם צריכים להבין שאת התנך אתם לומדים כספר מוסר, בשביל המורים שלכם זה משל ונמשל.
אז דיי, עוד מעט גם תגידו שבריאת העולם הייתה באמת שישה ימים
הזה מעליי אחי אני מכבד אותם אני רק אומר שאני חושב שללמד היסטוריה שאתה לא מאמין בה זו כפייה דתית.
כתוב ואני מצטט: "על אדמת ארץ-ישראל גובש ונכתב "ספר הספרים הנצחי" (כלשון ההכרזה) התנ"ך. לפיכך לעם היהודי קשר הדוק אל כברת ארץ זו". אני לא אמרתי להפסיק ללמוד תנ"ך אני התכוונתי לזה שהוא מקצוע חובה עם בגרות חובה. כמו שהצעתי למעלה יותר פשוט ללמוד את זה עד כיתה ט' ומי שרוצה להמשיך שימשיך אף אחד לא מונע את זה ממנו.
אני לא אתחיל להכריח אותך להאמין, אבל תלמד את מה שצריך, התורה זה גם ספר עם מוסר, ספר של דרך חיים, אין לי כוח להסביר למה חשוב לשמור שבת, אבל תלמד שצריך לכבד את ההורים שלך, לא אתעקש עכשיו שתשמור כשרות, אבל תלמד לא לגנוב לאחר גם אם זה שקל או חצי שקל.
ואתם גם בזה תתלוננו, נותנים אצבע ורוצים את כל היד, ככה זה בני אדם
כל הערכים שיש בתנ"ך הם ערכים בסיסיים. ואני לא שומר שבת, לא שומר כשרות, לא שומר כיפור, ולא עושה קידוש בשבת(אולי לפעמים כי המשפחה שלי מאמינה).
כן כי אין אנשים שמקללים את ההורים שלהם, אין גנבים, אין רוצחים.
:))))
אנחנו לא צריכים לחכות את זה ארצות הברית
פה זה ישראל לא ארצות הברית אז מה שקורה בארצות הברית לא חייב לקרות פה.
דבר שני גם את שאר המקצועות את לומדת מלא לפני ואז שוכחת הכל בואי..
חוץ מזה שיש סיבה שילמדו תנך בבתי ספר חילוניים, כל הפאקינג תרבות שלכם מבוססת על התנך אתם באמת לא רואים את הסיבה ללימודי התנך?
הסיבה שהסכימו לנו להקים דווקא פה מדינה היא כי יש לנו קשר בלתי נמנע עם ארץ ישראל והתנך הוא הוכחה והצדקה לזה ובזכות התנך הקמנו פה מדינה.
בואו גם מי ישמע מה לומדים כבר בבית ספר חילוני נו באמת.. די להתלונן כל היום.
אנחנו לא צריכים לחכות את זה ארצות הברית
פה זה ישראל לא ארצות הברית אז מה שקורה בארצות הברית לא חייב לקרות פה.
דבר שני גם את שאר המקצועות את לומדת מלא לפני ואז שוכחת הכל בואי..
חוץ מזה שיש סיבה שילמדו תנך בבתי ספר חילוניים, כל הפאקינג תרבות שלכם מבוססת על התנך אתם באמת לא רואים את הסיבה ללימודי התנך?
הסיבה שהסכימו לנו להקים דווקא פה מדינה היא כי יש לנו קשר בלתי נמנע עם ארץ ישראל והתנך הוא הוכחה והצדקה לזה ובזכות התנך הקמנו פה מדינה.
בואו גם מי ישמע מה לומדים כבר בבית ספר חילוני נו באמת.. די להתלונן כל היום.
אתם בוכים שאתם צריכים לזכור הכל וזה קשה אז בואו אני אספר לכם משהו אתם לומדים ברמה של כיתה ו בבית ספר דתי
אולי גם היסטוריה לא תעזור לך, תרבות ישראל, חינוך, אזרחות, אבל זה חלק מההיסטןריה שלך, שלנו כעם. חשוב לדעת מאיין הגעת...
אנחנו פה ולא במקום אחר בגלל התנך
skyless ולמה אתה חושב שהקמנו מדינה דווקא פה ולא בכל שטח אחר? ואגב היו גם הצאות לשטחים אחרים..
אבל למה התעקשנו כל כך על הארץ הזאת?
ניחשת נכון, בגלל התנך.
אז לפני שאתה שונא שאומרים דברים נכונים תבדוק בעצמך קודם.
אבל למה התעקשנו כל כך על הארץ הזאת?
ניחשת נכון, בגלל התנך.
אז לפני שאתה שונא שאומרים דברים נכונים תבדוק בעצמך קודם.
שואל השאלה:
אנונימית מי את חושבת שאת שתדברי על ההורים שלי
אנונימית מי את חושבת שאת שתדברי על ההורים שלי
אנונימית
עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל
חשוב לדעת את ההיסטוריה של העם (ועם כמה שאפשר להתווכח על הנכונות של הרבה ממה שכתוב שם - התנ"ך בפני עצמו, כספר, הוא חלק בלתי מפרד מהעם היהודי). אנחנו נמצאים במדינה יהודית ומן הראוי שנלמד לפחות את הבסיס ואת האירועים העיקריים, עד כיתה ו'-ז'. אחרי זה? שזה יהיה מקצוע בחירה. באמת מעמיסים קצת יותר מדי
חשוב לדעת את ההיסטוריה של העם (ועם כמה שאפשר להתווכח על הנכונות של הרבה ממה שכתוב שם - התנ"ך בפני עצמו, כספר, הוא חלק בלתי מפרד מהעם היהודי). אנחנו נמצאים במדינה יהודית ומן הראוי שנלמד לפחות את הבסיס ואת האירועים העיקריים, עד כיתה ו'-ז'. אחרי זה? שזה יהיה מקצוע בחירה. באמת מעמיסים קצת יותר מדי
באותו הנושא: