12 תשובות
בת כמה?
שואל השאלה:
15
15
זה ממש מפגר חייבת להגיד כאילו אם היית באה אליו וחוזרת בבוקר הם לא היו מביאים עונש? לא הבנתי אותם
לא חושב שמוצדק. כאילו שההורים שלנו שהם היו בגילנו לא עשו דברים כאלה. אין בזה שום דבר רע, הלוואי שהייתי מספיק קרוב לחברה שלי כדי ללכת אליה לא בהסעה של ההורים.
ונחמד שאת זורמת עם השטויות של חבר שלך.
ונחמד שאת זורמת עם השטויות של חבר שלך.
היית צריכה לכתוב הודעה בלילה אם לא כתבת כדי שיראו בבוקר ולא יהיו מודאגים
ואולי גג לכעוס אבל לא לתת עונש
ואולי גג לכעוס אבל לא לתת עונש
שואל השאלה:
כאילו יצאתי באמצע הלילה בלי להגיד ואמרתי להם שיצאתי בבוקר ואנחנו סתם יושבים אצלו אבל הם ממש כועסים
כאילו יצאתי באמצע הלילה בלי להגיד ואמרתי להם שיצאתי בבוקר ואנחנו סתם יושבים אצלו אבל הם ממש כועסים
איך הם גילו?
אה אז לא מוצדק אם כביכול בשבילם יצאת בבוקר
שואל השאלה:
אני לא מדברת איתם בגלל כל העונשים בכלל והם גילו כי הם התקשרו ואמרתי להם
אני לא מדברת איתם בגלל כל העונשים בכלל והם גילו כי הם התקשרו ואמרתי להם
לא נראה לי ככ מוצדק
תסבירי להם שאת מתבגרת ואת רוצה להנות מהחיים עם חבר שלך שאת אוהבת, ושאתם לא עושים שטויות ואת הכי סומכת עליו בעולם.
בתור מישהי בת 21 שכבר אחרי גיל ההתבגרות הזה-
אני חושבת שלפעמים ההורים רואים את התמונה הגדולה, קצת יותר מהכאן ועכשיו ומהנאה הרגעית, משהו שקשה לעשות בגיל 15 כשהרדיפה היא אחריי אותם רגעים של הנאה רגעית שממלאים אותנו.
לפעמים זה יוצא עקום, כי אין מה לעשות- אין ספר הוראות כשמקבלים ילד או מדריך מסויים כשהוא מגיע לגיל ההתבגרות. לפעמים מרגיש שהם חיים בשבילך ולפעמים מרגיש שהם חיים דרכך- שופטים אותך לפי דברים שהם בעצמם עשו, מנסים לכוון אותך לדרך מסויימת כפי שהם רוצים, לא נותנים את מה שלהם לא היה למרות שלא היה להם, ונותנים את מה שלא צריך...
אבל עדיין- צריך להיות יותר סבלניים ולפעמים להוריד את הראש ולהקשיב כי בסופו של דבר כל הדברים האלה שאנחנו מתעצבנים מהם נועדו כדי לשמור עלינו. תופתעי לשמוע גם שלא מעט פעמים הם צודקים. ואלו דברים שאת ואני נבין רק בגיל מאוחר יותר.
אני חושבת שלפעמים ההורים רואים את התמונה הגדולה, קצת יותר מהכאן ועכשיו ומהנאה הרגעית, משהו שקשה לעשות בגיל 15 כשהרדיפה היא אחריי אותם רגעים של הנאה רגעית שממלאים אותנו.
לפעמים זה יוצא עקום, כי אין מה לעשות- אין ספר הוראות כשמקבלים ילד או מדריך מסויים כשהוא מגיע לגיל ההתבגרות. לפעמים מרגיש שהם חיים בשבילך ולפעמים מרגיש שהם חיים דרכך- שופטים אותך לפי דברים שהם בעצמם עשו, מנסים לכוון אותך לדרך מסויימת כפי שהם רוצים, לא נותנים את מה שלהם לא היה למרות שלא היה להם, ונותנים את מה שלא צריך...
אבל עדיין- צריך להיות יותר סבלניים ולפעמים להוריד את הראש ולהקשיב כי בסופו של דבר כל הדברים האלה שאנחנו מתעצבנים מהם נועדו כדי לשמור עלינו. תופתעי לשמוע גם שלא מעט פעמים הם צודקים. ואלו דברים שאת ואני נבין רק בגיל מאוחר יותר.