14 תשובות
אני דתיה וואלה אין לי שמץ
לא חושבת שיש הבדל
אין כל כך הבדל זה פשוט מישהו שלא עושה את כל המצוות עכשיו וזה ופשוט שומר לפי מה שהוא יכול
אין הבדל. כל דתי הוא דתי לאומי
יש חרדי יש דתי (לאומי) יש מסורתי ויש חילוני. זה כל הסוגים
דתי יותר שומר מדתי לאומי
שואל השאלה:
מזתומרת יותר שומר מדתי לאומי ? במה אתה יותר שומר ?
אנונימית
דתי לאומי כיפה קטנה בצבע השיער

דתי כפה סרוגה

חרדי שחור גדול

אני( דתי לאומי) מדברים עם בנות בית ספר מעורב לא שומרים נגיעה פחות תפילות
דתיים לאומיים מאמינים שהתורה והעבודה הם ערך זהה אחד שהוא עליון על כל הערכים ואילו חרדים מאמינים שהתורה ובעבודה אלו שני ערכים נפרדים כאשר התורה היא הערך העליון

דתי זה שם כולל לכל מי שחבר בדת כלשהי, בין אם הוא הינדי, נוצרי קתולי, יהודי קונסרבטיבי או אינדיאני שסוגד לאל הגשם
לא
הלבוש של ליטאי ושל שסניק די שונה וככה ההבדלים בין כל זרם לזרם
אבל מה שמפריד בין החרדלים, הלייט, הליברלים וכל הקבוצת זרמים הזו של המגזר הדתי לאומי לבין הלטאים, השסניקים, הברסלבים וכל הקבוצת זרמים של המגזר החרדי זה מה שאמרתי
וואי סיבכתם
ברור שבכל זרם יש סוגים שונים אבל חוץ מהבדלי הלבוש ההבדל המרכזי הוא בהשקפת העולם.
חרדים מאמינים שרק התורה היא הדרך, הם לא ציונים, לא מאמינים בעבודה וכו'.
דתיים לאומיים הם הרבה יותר פתוחים ומאמינים שהעבודה, ארץ ישראל וציונות הם הדרך הנכונה ודרכה צריך לעבוד את ה'. הם גם הרבה יותר מעורבים בנים ובנות, משתמשים במכשירי אלקטרוניקה , מתגייסים לצבא וכו. יש עוד הרבה הבדלים אבל זה חפירה אז ניסיתי לסכם בקצרה
אדם רעב וסקרן
בכלל בכלל לא, אתה מדבר על אינדיבידואלים ולא על השקפות מגזריות

דתי לאומי שיושב ולומד כל היום תורה-לא מפחית בערך העבודה ועדיין מאמין שהערך הזה שזור יחד עם התורה וההלכה, חרדי שיושב ולומד כל היום תורה מאמין שהלימוד הזה חשוב יותר מהכל והוא נחשב נעלה על "בעלי בתים" שהם לא מקדישים חייהם לתורה

שניהם עושים אותה פעולה אבל ההשקפה על הפעולה הזו שונה לחלוטין
^^סבבה שיש כאלה אבל זה ההגדרות של המגזרים
אדם רעב וסקרן
לא.. אם יש מסורתי שחי אורח חיים דתי עם השקפות של דתי לאומי אז הוא דתי לאומי, לא מסורתי, אם יש דתי לאומי שחי אורח חיים חרדי עם השקפה חרדית אז הוא חרדי, לא דתי לאומי

להגיד שההבדל ביניהם זה מי שם כיפה ומי לא זה טיפשי כי כל המגזרים האלו מתנצחים אחד עם השני באופן תדיר, אם ההבדל הוא היה כזה פעוט אז זה לא היה קורה.. זה כמו שתגיד שכל ההבדל בינינו לנוצרים זה שהם שמים צלב ושכל ההבדל בין נוצרים למוסלמים זה שהמוסלמים שמים כאפייה
הבדלים בעיקר בהשקפה (ניכר בסוג הכיפה, והגודל)
לדתיים לאומיים - יש את אותה תורה כמו חרדים
יש היום אנשים שקוראים לעצמם 'דתיים' ומוותרים על מצוות - אלוקים בהתאמה אישית (אם נוח לו לאכול חזיר/לא לשמור נגיעה, - אין לו בעייה עם זה), ומבזים את תורת הרב קוק זיע"א