4 תשובות
שואל השאלה:
.
אנונימי
מה הספר? והעמוד? לא קשור ל tiktek.
4. תפקידיה העיקריים של מועצת היהודים ( היודנארט ) הן :
א. נציגות וקישור עם הגרמנים - ביצוע קפדני של כל ההוראות שניתנו על ידי המשטר הנאצי ככה ניסו הגרמנים להפוך את היודנראט למשתף פעולה לחסוך להם כוח אדם וגם שכעס היהודים לא יופנה כלפי הנאצים אלא יופנה ליודנראט.
ב. ניהול החיים השוטפים בגטו - היודנראט למעשה פעל כמין שלטון פנים בגטו הוא דאג ואירגן את העבודה , חלוקת מזון , בריאות וחינוך בגטו.
ג. גיוס וארגון כוח אדם - הנאצים דרשו מהיודנראט לארגן ולפקח על משלוחי עובדים לעבודות כפייה מחוץ לגטו.
ד. פיקוח ושיטור - הנאצים הטילו על היודנראט את שמירת הסדר והחוק בגטאות. בגטאות היה גם כוח משטרה יהודי שצוייד במדים ואלות ושמר על הסדר בגטו.

5. הגרמנים היו צריכים את היודנארט בגלל שהם רצו לחסוך בכוח אדם וגם בגלל שהם לא רצו לבוא במגע ישיר עם היהודים ושכל התלונות של היהודים יופנו ליודנארט ולא אליהם.

6. לדעתי הקושי העיקרי שיהיה ליודנראט הוא ההחלטה האם לעשות כל מה שהשלטון הנאצי אומר או לקחת סיכון ולעזור ליהודים דוגמה למקרה שקרה ליודנארט :
השלטון הנצאי דרש מהיודנארט להתחיל את הארגון של המשלוחים להשמדה
בהתחלה היודנארט לא היו בטוחים בשביל מה הרשימות ולאט לאט הבינו שאלה רשימות להשמדה והשמועות על כך הופצו בקרב היהודים בגטו וחלקם הסתתרו
היודנראט עמד בפני החלטה קשה אם לארגן את המשלוחי מוות של בני עמו או לסרב לפקודה של השלטון הנאצי מה שבדרך כלל אומר הוצאתו להורג של היודנראט והחלפתו. בנקודה הזו למשל המשיך חיים רומקובסקי ראש גטו לודג לשתף פעולה עם הנאצים עד לחיסולו הסופי של הגטו לעומת זאת היה את ראש גטו ורשה אדם צארנאקוב שהחליט להתאבד.
אם תרצה שאני אשלח לך סיכומים שלח לי בפרטי את האינסטה או המס שלך אני אשלח לך