5 תשובות
שואל השאלה:
לא יודעת יש לי בוחן עכשיו וזה מה שכתוב
לא יודעת יש לי בוחן עכשיו וזה מה שכתוב
אנונימית
חשוב שהשכר של העובד יהיה משתלם והוגן. מעסיק לא יכול לבחור איזה סכום לשלם כי אז הדבר הזה יכול להיות לא הוגן ובגלל זה נקבע שכר מינימום
לא חשוב בכלל.
שער מינימום פוגע באוכלוסיה החלשה ביותר מכיוון שלא מעסיקים אותם אם הם לא שווים את הכסף. במיוחד אסירים לשעבר, אוכלוסיות מוחלשות וצעירים חסרי ניסיון שנפגעים מכך הכי הרבה.
מכיוון שכדי להעלות את השכר צריך לצבור ניסיון, ואם אין לך ניסיון אתה לרוב עובד בהתחלה תמורת שכר נמוך וככה מרוויח ניסיון שנותן לך כוח לדרוש העלאה בשכר. וכך שכר מינימום גורם לאבטלה ולהורדת שעות תעסוקה ופגיעה בעסקים קטנים שיצטרכו לפטר עובדים. ויותר מחסור כניסה לעובדים חדשים למשק העבודה.
כמו כן זה יוצר פגיעה בעובדים טובים יותר כי הם מקבלים עכשיו אותו סכום כמו העובדים הפחות טובים וככה לא משתלם להם להתאמץ ולמעביד אין אפשרות לתת להם צ'ופר על עבודה טובה יותר.
שער מינימום פוגע באוכלוסיה החלשה ביותר מכיוון שלא מעסיקים אותם אם הם לא שווים את הכסף. במיוחד אסירים לשעבר, אוכלוסיות מוחלשות וצעירים חסרי ניסיון שנפגעים מכך הכי הרבה.
מכיוון שכדי להעלות את השכר צריך לצבור ניסיון, ואם אין לך ניסיון אתה לרוב עובד בהתחלה תמורת שכר נמוך וככה מרוויח ניסיון שנותן לך כוח לדרוש העלאה בשכר. וכך שכר מינימום גורם לאבטלה ולהורדת שעות תעסוקה ופגיעה בעסקים קטנים שיצטרכו לפטר עובדים. ויותר מחסור כניסה לעובדים חדשים למשק העבודה.
כמו כן זה יוצר פגיעה בעובדים טובים יותר כי הם מקבלים עכשיו אותו סכום כמו העובדים הפחות טובים וככה לא משתלם להם להתאמץ ולמעביד אין אפשרות לתת להם צ'ופר על עבודה טובה יותר.
כדאי שיוכל לפרנס
כדי שהשכר יהיה הוגן, והמעסיק לא יוכל לשלם לעובד ממש מעט כסף
אנונימי
באותו הנושא: