6 תשובות
בטח
מקורות זה החדשות
אבל שומדבר רציני ונעלם עד 48 שעות.
נימול בפנים כאבי שרירים תסימיני שפעת.
אם את רוצה לדעת את ההסבר הביולוגי לתסמינים אני יכולה להסביר גם כן
מקורות זה החדשות
אבל שומדבר רציני ונעלם עד 48 שעות.
נימול בפנים כאבי שרירים תסימיני שפעת.
אם את רוצה לדעת את ההסבר הביולוגי לתסמינים אני יכולה להסביר גם כן
שואל השאלה:
אני אשמח.
הדבר היחיד שמעתי זה שהוא משמיד את הנגיף וכשנגמר לו הוא גם מגיע לתא עצמו, די מטריד.
אני אשמח.
הדבר היחיד שמעתי זה שהוא משמיד את הנגיף וכשנגמר לו הוא גם מגיע לתא עצמו, די מטריד.
אנונימית
לא לא זה עובד ככה
אני אנסה לעשות את זה פשוט
תראי, במבנה של וירוס יש את הוירוס עצמו, עטוף בכזה קרום בשם מעטפת, ועל המעטפת יש "רצפטורים" (או קולטנים) בעזרתם הוא חודר לתאים ומקבל מסרים וכזה.
יש רצפטורים לכל תא ותא, גם חיידקים וכל תא שלנו - הכל, אבל רק שהם יחודיים כלומר - קורונה יש רצפטור ספציפי משלה, לתא עור יש רצפטורים ספציפיים משלו וכ'ו.
הקטע הוא שהדרך לחסל את הוירוס היא דרך הרצפטורים שלו (ככה בכל וירוס), מערכת החיסון שלנו לומדת את הצורה של הרצפטורים, ואז יוצרת צורה משל עצמה שתוכל "להתחבר" לרצפטורים של הקורונה (כמו יד וכפפה) וככה היא הורגת את הקורונה.
מה שהחיסון עושה זו החדרה של הרצפטורים של הקורונה לגוף שלנו (בערך, אני לא אכנס לפרטים אבל זה דיי זה) אבל בלי הנגיף עצמו, רק רצפטורים(אז אין סכנה). ואז הגוף שלנו לומד את הצורה שלהם(מערכת החיסון עושה את זה), וזוכר אותה, וזה למה החיסון עובד - פעם הבאה שיגיע קורונה כבר נדע את צורת הרצפטורים ונחסל אותה בקלות, כי אין את הצורך הלמידה של הרצפטורים - שלוקח זמן.
התופעות לוואי זה בעצם התופעות לוואי של המלחמה של מערכת החיסון שלנו עם רצפטורים שנכנסים בחיסון (הגוף תוקף אותם רגיל אפילו שאין וירוס, כי הם עדיין עצם זר). כאילו כל מה שמערכת החיסון שלנו עושה כדי להלחם ברצפטורים גורם לתופעות האלה. זה גם מה שקורה החיסון שפעת ואפילו מה שקורה בשפעת עצמה/קורונה - התסמינים שאנחנו חווים בכמעט כל מחלה (רוב התסמינים לא כולם) אלה דווקא תסמינים שמערכת החיסון שלנו גורמת כדי להרוג את העצם הזר. נגיד חום? הגוף מחמם את עצמו כדי שבעצם הזר (חיידק/וירוס) לא ישרוד את החום (זה למה אני לא לוקחת כדורים להורדת חום אם הוא לא נהיה מסוכן (39.5+ לדעתי, יותר זה כבר מסוכן לנו) כי זה תכלס מפריע למערכת החיסון.
טוב סליחה על החפירה הענקיתת אבל רציתי הסבר מפורט :) מוזמנת להפיץ.
אני אנסה לעשות את זה פשוט
תראי, במבנה של וירוס יש את הוירוס עצמו, עטוף בכזה קרום בשם מעטפת, ועל המעטפת יש "רצפטורים" (או קולטנים) בעזרתם הוא חודר לתאים ומקבל מסרים וכזה.
יש רצפטורים לכל תא ותא, גם חיידקים וכל תא שלנו - הכל, אבל רק שהם יחודיים כלומר - קורונה יש רצפטור ספציפי משלה, לתא עור יש רצפטורים ספציפיים משלו וכ'ו.
הקטע הוא שהדרך לחסל את הוירוס היא דרך הרצפטורים שלו (ככה בכל וירוס), מערכת החיסון שלנו לומדת את הצורה של הרצפטורים, ואז יוצרת צורה משל עצמה שתוכל "להתחבר" לרצפטורים של הקורונה (כמו יד וכפפה) וככה היא הורגת את הקורונה.
מה שהחיסון עושה זו החדרה של הרצפטורים של הקורונה לגוף שלנו (בערך, אני לא אכנס לפרטים אבל זה דיי זה) אבל בלי הנגיף עצמו, רק רצפטורים(אז אין סכנה). ואז הגוף שלנו לומד את הצורה שלהם(מערכת החיסון עושה את זה), וזוכר אותה, וזה למה החיסון עובד - פעם הבאה שיגיע קורונה כבר נדע את צורת הרצפטורים ונחסל אותה בקלות, כי אין את הצורך הלמידה של הרצפטורים - שלוקח זמן.
התופעות לוואי זה בעצם התופעות לוואי של המלחמה של מערכת החיסון שלנו עם רצפטורים שנכנסים בחיסון (הגוף תוקף אותם רגיל אפילו שאין וירוס, כי הם עדיין עצם זר). כאילו כל מה שמערכת החיסון שלנו עושה כדי להלחם ברצפטורים גורם לתופעות האלה. זה גם מה שקורה החיסון שפעת ואפילו מה שקורה בשפעת עצמה/קורונה - התסמינים שאנחנו חווים בכמעט כל מחלה (רוב התסמינים לא כולם) אלה דווקא תסמינים שמערכת החיסון שלנו גורמת כדי להרוג את העצם הזר. נגיד חום? הגוף מחמם את עצמו כדי שבעצם הזר (חיידק/וירוס) לא ישרוד את החום (זה למה אני לא לוקחת כדורים להורדת חום אם הוא לא נהיה מסוכן (39.5+ לדעתי, יותר זה כבר מסוכן לנו) כי זה תכלס מפריע למערכת החיסון.
טוב סליחה על החפירה הענקיתת אבל רציתי הסבר מפורט :) מוזמנת להפיץ.
שואל השאלה:
מה חפירה
תודה רבה!!
איפה שמעת את זה? או ש"סתם" חכמה חחח
מה חפירה
תודה רבה!!
איפה שמעת את זה? או ש"סתם" חכמה חחח
אנונימית
בכיף :)
ופשוט יש לי ידע קודם בביולוגיה.. התקבלתי לאוניברסיטת תל אביב עתודה וכזה. אז חיברתי את הדברים ששומעים בחדשות שהם תכלס לא מסבירים עד הסוף עם הידע שכבר יש לי.
אני בעיקרון כמובן לא הסתכלתי באמת במיקרוסקופ מה יש שם, אבל זו ללא ספק המסקנה המתבקשת.
ופשוט יש לי ידע קודם בביולוגיה.. התקבלתי לאוניברסיטת תל אביב עתודה וכזה. אז חיברתי את הדברים ששומעים בחדשות שהם תכלס לא מסבירים עד הסוף עם הידע שכבר יש לי.
אני בעיקרון כמובן לא הסתכלתי באמת במיקרוסקופ מה יש שם, אבל זו ללא ספק המסקנה המתבקשת.
שואל השאלה:
וואוו
וואוו
אנונימית
באותו הנושא: