141 תשובות
חד משמעית לא.
לא,
גם לא בעד מדינה חילונית
צריך מדינה שמקבלת את הדתות של כולם.
גם לא בעד מדינה חילונית
צריך מדינה שמקבלת את הדתות של כולם.
בתור דתי - לא.
אני נגד כפייה דתית, אם כולם היו רוצים את זה זה היה מצויין, אבל זה לא ככה.
אני נגד כפייה דתית, אם כולם היו רוצים את זה זה היה מצויין, אבל זה לא ככה.
חד משמעית כו
חד משמעית לא. ממש ממש לא. אני גם לא בעד מדינה חילונית - פשוט מדינה שמקבלת את הדתות של כולם, מתחשבת בכולם, ולא עובדת לפי החוקים של דת כזו או אחרת, כי בהרבה דתות יש חוקים *מאוד* בעיתיים, ואין לי בעיה עם היהדות או נצרות או שום דת אחרת, אבל מדינה שמתנהלת ככה לא תהיה מדינה טובה, ואני לא ארצה לחיות בה
לא
לא
אני מאמינה במדינה שכל אחד (כולל כל אחד, לא רק יהודים) יכולים לחיות איך שהם רוצים, עם איזה אמונה, דת, דעה, תפיסה ולאום שבא להם
אני מאמינה במדינה שכל אחד (כולל כל אחד, לא רק יהודים) יכולים לחיות איך שהם רוצים, עם איזה אמונה, דת, דעה, תפיסה ולאום שבא להם
אוי חס ןחלילה
ממש לא
ממש לא
לא, סליחה אבל אין זכות לאף אחד לכפות על בן אדם להיות דתי, אני מאמינה, אני באה ממשפחה מסורתית, וטוב לנו בדרך הזו שבחרנו, ולבוא ולכפות עליי להיות דתייה כדי לגור פה זה לא בסדר.
יש לי את הזכות לבחור את הדרך חיים שלי. למה מדינה דתית? באיזה פרק בתנך כתוב שמדינת ישראל היא מדינה דתית בלבד? אם ככה אז בהולנד רק הולנדים צריכים לגור לא? ובצרפת רק צרפתים לא? לכל אחד יש את הזכות לבחור להיות מה שהוא ירצה ולגור איפה שהוא ירצה. ומדינה דתית זו כפייה וזה מזעזע.
מי שירצה להיות דתי הוא יהיה דתי, ומי שלא ירצה הוא לא יהיה, ואם הוא לא יהיה והוא ירצה לגור פה זה מה שיהיה.
יש לי את הזכות לבחור את הדרך חיים שלי. למה מדינה דתית? באיזה פרק בתנך כתוב שמדינת ישראל היא מדינה דתית בלבד? אם ככה אז בהולנד רק הולנדים צריכים לגור לא? ובצרפת רק צרפתים לא? לכל אחד יש את הזכות לבחור להיות מה שהוא ירצה ולגור איפה שהוא ירצה. ומדינה דתית זו כפייה וזה מזעזע.
מי שירצה להיות דתי הוא יהיה דתי, ומי שלא ירצה הוא לא יהיה, ואם הוא לא יהיה והוא ירצה לגור פה זה מה שיהיה.
שואל השאלה:
בהולנד גרים רק הולנדים ובצרפת גרים רק צרפתים בתכלס
בהולנד גרים רק הולנדים ובצרפת גרים רק צרפתים בתכלס
אנונימי
לא כי אי אפשר להכריח את מי שלא דתי לעשות דבריים דתיים
^^^כל מילה בסלע
hell no
אני לא מאמין שאהיה מסוגל להישאר פה אם זה חלילה יקרה
אני לא מאמין שאהיה מסוגל להישאר פה אם זה חלילה יקרה
לא, זה מוגזם גם כרגע אז מין הסתם שלא
בתור דתיה, כן. לדעתי אם זה יהיה ככה הכל יהיה הרבה יותר טוב.
אבל אני מציאותית וכרגע זה לא יקרה... אי אפשר לכפות על אנשים. זה יגיע מעצמו אם זה מה שצריך לקרות בסופו של דבר.
אבל אני מציאותית וכרגע זה לא יקרה... אי אפשר לכפות על אנשים. זה יגיע מעצמו אם זה מה שצריך לקרות בסופו של דבר.
אנונימית
מה הקשר בין יהודים ודתיים-
ממש לא, זו כפייה
חד משמעית לא.
לא כי זה אומר ש 8 מיליון איש צריכים לציית לחוקים ולשטויות של דתיים
לא אבל אני יודעת שזה יקרה לצערי מתי שהוא
ואני עוזבת את הארץ עוד כמה שנים, לא טוב לי מכל מה שקורה פה:)
ואני עוזבת את הארץ עוד כמה שנים, לא טוב לי מכל מה שקורה פה:)
אנונימית
חד משמעית לא.
אם נגיד הורים מביאים ילד והוא לא רוצה להיות דתי, יכפו את זה עליו, מה הוא יצטרך לעבור מדינה רק בגלל שהוא לא רוצה לחיות כמוהם? שתהיה מדינה מעורבת זה הכל
אם נגיד הורים מביאים ילד והוא לא רוצה להיות דתי, יכפו את זה עליו, מה הוא יצטרך לעבור מדינה רק בגלל שהוא לא רוצה לחיות כמוהם? שתהיה מדינה מעורבת זה הכל
לא.
שואל השאלה:
הלוואי שיקרה ^
הלוואי שיקרה ^
אנונימי
בעיקרון אני מאמין מאוד ושומר תורה ומצוות אבל קשה לי להאמין שיצליחו לנהל ככה מדינה ובעיקר אם זאת תיהיה מדינה חרדית, זה יכול להיות סבבה וזה יכול להיות אסון אז אני פשוט מעדיף לחכות למשיח ואז זה יקרה במילא
שואל השאלה
חחח ממש לא בצרפת בכלל לא גרים רק צרפתים ובהולנד חיים רק הולנדים? על מה אתה מדבר זאת מדינת ההגירה השנייה הכי גדולה באירופה אחרי שוויץ
50% שם לא הולנדים -_-
חחח ממש לא בצרפת בכלל לא גרים רק צרפתים ובהולנד חיים רק הולנדים? על מה אתה מדבר זאת מדינת ההגירה השנייה הכי גדולה באירופה אחרי שוויץ
50% שם לא הולנדים -_-
חדמש לא.
לא, זה עלול להרוס את המדינה שלנו.
גם לא מדינה חילונית.
גם לא מדינה חילונית.
שואל השאלה-
ספאם גרוע אחי, לפרוש בשיא מאוד מומלץ לך, אתה לא יוצא מלך אתה יוצא לא אחר מטיפש.
אז חמוד, בהולנד גרים המון אנשים, צרפתים אמריקאים מי שלא תרצה, עכשיו תחזיר לאמא את הטלפון היא מאוד כועסת❤
אה ואני כמו האנונימית, אני חד משמעית אעוף מפה כי אני יודעת שזה יקרה בסופו של דבר, אנשים אוהבים לכפות על אנשים דברים, ואני מרגישה פה ממש לא בטוחה, ואני מרגישה שזה הולך לקרות בעוד כמה שנים טובות, אני חד משמעית אעוף מפה... מי מצטרף אליי למסע בניו יורק?
ספאם גרוע אחי, לפרוש בשיא מאוד מומלץ לך, אתה לא יוצא מלך אתה יוצא לא אחר מטיפש.
אז חמוד, בהולנד גרים המון אנשים, צרפתים אמריקאים מי שלא תרצה, עכשיו תחזיר לאמא את הטלפון היא מאוד כועסת❤
אה ואני כמו האנונימית, אני חד משמעית אעוף מפה כי אני יודעת שזה יקרה בסופו של דבר, אנשים אוהבים לכפות על אנשים דברים, ואני מרגישה פה ממש לא בטוחה, ואני מרגישה שזה הולך לקרות בעוד כמה שנים טובות, אני חד משמעית אעוף מפה... מי מצטרף אליי למסע בניו יורק?
שכל אחד יעשה מה שבא לטוסיק שלו
העיקר אהבת חינם
העיקר אהבת חינם
שואל השאלה:
למה את חושבת שזה ספאם כי אני בעד מדינה דתית ?
למה את חושבת שזה ספאם כי אני בעד מדינה דתית ?
אנונימי
שואל השאלה:
מאקה פאקה מסכים לגמרי שהמשיח יגיע
אבל דיברתי בצורה היפוטתית יותר
אם היית רוצה שזה יקרה עכשיו
מאקה פאקה מסכים לגמרי שהמשיח יגיע
אבל דיברתי בצורה היפוטתית יותר
אם היית רוצה שזה יקרה עכשיו
אנונימי
^^^^וואלה בשמחה חח
^^^הדיבור שלך בנאדם, ההתנהגות שלך פה בתגובות, קצת להפעיל את השכל לא יזיק ולא יהרוג אותך
אני בעד מדינה דמוקרטית ייאיי
אנונימית
התשובה לשאלה הזאת מורכבת - מצד אחד אני כן רוצה שכל ישראל ישמרו שבת ויאכלו כשר, אבל אם זה בא בכפייה ולא מהלב זה לא טוב, אז לא.
נהיה מדינה דתית כשהמשיח בעזרת השם יגיע (היום בעזרת השם)
נהיה מדינה דתית כשהמשיח בעזרת השם יגיע (היום בעזרת השם)
אתם חיים בסרט שהמדינה תהפוך למדינה דתית
המדינה רק מתרחקת מזה.
ושוב, אני נגד זה, אבל אל תחרטטו ותגידו שהמדינה בדרך להיות ככה.
המדינה רק מתרחקת מזה.
ושוב, אני נגד זה, אבל אל תחרטטו ותגידו שהמדינה בדרך להיות ככה.
בעיקרון,לא
לא וזה בלתי אפשרי לכפות על מדינה שלמה דת שלמה
גם אם הרוב יהיה חרדים אחוז החילונים מאוד גבוה
ומה נהיינו עכשיו איראן ? באמת שטויות
גם אם הרוב יהיה חרדים אחוז החילונים מאוד גבוה
ומה נהיינו עכשיו איראן ? באמת שטויות
אנונימית
שואל השאלה:
שובי דובי אם כך את לא מזהה ספאמים כל כך טןב
- מסכים עם אנשים שבדעה שלי
- נותן פרח לאנשים שבדעה שלי
ספאמר ?
שובי דובי אם כך את לא מזהה ספאמים כל כך טןב
- מסכים עם אנשים שבדעה שלי
- נותן פרח לאנשים שבדעה שלי
ספאמר ?
אנונימי
לא
^^אני פה יותר מידי זמן כדי להבין
אם ככה למה דווקא בחרת להשתמש על אנונימי? לפחות תעמוד מאחורי המילים היפות שלך אתה לא חושב?
אם ככה למה דווקא בחרת להשתמש על אנונימי? לפחות תעמוד מאחורי המילים היפות שלך אתה לא חושב?
חד משמעית לא מאז הקמת המדינה יש לנו הסכם עם הדתיים שיש להם את הערים שלהם ולנו יש את שלנו
^ מה? לא.
אני דתי ואני גר בעיר עם חילונים וטוב לי עם זה מה הקשר
יש כמה ערים בודדות שבאמת ככה
אני דתי ואני גר בעיר עם חילונים וטוב לי עם זה מה הקשר
יש כמה ערים בודדות שבאמת ככה
שואל השאלה:
אני כמעט תמיד מאנונימי מה זה קשור ?
אני כמעט תמיד מאנונימי מה זה קשור ?
אנונימי
יאפ יאפ יאפ כן
לא
התשובה שלי היא לא, כמו שאני לא כופה את דרך החיים שלי על אחרים לא הייתי רוצה שאחרים יכפו עליי את דרך החיים שלהם.
מתוך סקרנות, מי שענה שכן, למה אתם חושבים ככה?
מתוך סקרנות, מי שענה שכן, למה אתם חושבים ככה?
אם זה קורה אני טס מפה
כן
אנונימי
כןן ברור
אנונימי
כע
אנונימי
וואו אין לי דרך להסביר כמה פעמים **לא** רציתי לכתוב
שואל השאלה:
a nice guy
לא מאמין בהרבה דברים כמו תאוריות מדעיות
למה אני לומד את זה ?
a nice guy
לא מאמין בהרבה דברים כמו תאוריות מדעיות
למה אני לומד את זה ?
אנונימי
שואל השאלה:
אין לי עוד מצטער
אין לי עוד מצטער
אנונימי
מדינת ישראל בלי דת זה כמו פרח בלי צוף
לא
ממש ממש לא
ממש ממש לא
לא
ממש לא
לא מה פתאום!
ברור שכן
לא:) בעד מדינה ליברלית שתאפר חופש דת וחופש מדת
מדינה חופשית לכולם שיחיו את חייהם כמן שהם רוצים ובכבוד
מדינה חופשית לכולם שיחיו את חייהם כמן שהם רוצים ובכבוד
ממש אבל ממש לא
רוב הציבור כאן בארץ חילוני מסורתי
מדינה דתית זה פשוט לפסול ביטוי של החלק הזה בעם
רוב הציבור כאן בארץ חילוני מסורתי
מדינה דתית זה פשוט לפסול ביטוי של החלק הזה בעם
נגד!!!!!
שואל השאלה:
מה עקרונות הבודהיזם ?
מה עקרונות הבודהיזם ?
אנונימי
ממש לא
לדעתי לא
פסל נחמד של בודהה אני חושבת זה יותר קשור לנשמה ולרוחניות שבך
לא
לא
לא ממש כי לא כולם רוצים
לא
לא. חד משמעית לא.
אני לא אוהבת שאומרים לי מה לעשות בשבת ושאין לקנות בפסח חמץ ותחבורה ציבורים סגורה בשבת וחגים ועוד ועוד.. שכל אחד יאמין במשהו רוצה
אבל זה שאני יהודיה לא אומר שאני צריכה להיות דתיה.
ולא אומר שצריכים לכפות עלי תנאים מסוימים בגלל הדת.
אני לא אוהבת שאומרים לי מה לעשות בשבת ושאין לקנות בפסח חמץ ותחבורה ציבורים סגורה בשבת וחגים ועוד ועוד.. שכל אחד יאמין במשהו רוצה
אבל זה שאני יהודיה לא אומר שאני צריכה להיות דתיה.
ולא אומר שצריכים לכפות עלי תנאים מסוימים בגלל הדת.
לא חושבת שזה מתאים כרגע וגם במילא שיבוא המשיח זה יקרה בע"ה
עצוב לראות שיש אנשים שמתים לעוף מפה, ואיפה אתם בדיוק רואים שהמדינה נהיית דתית יותר?
להפך כולם פה נהיים חילונים אתאיסטים
להיות חרדי היום זה בושה ולעג בציבור החילוני אל תחרטטו שהמדינה נהיית דתית.
עצוב לראות שיש אנשים שמתים לעוף מפה, ואיפה אתם בדיוק רואים שהמדינה נהיית דתית יותר?
להפך כולם פה נהיים חילונים אתאיסטים
להיות חרדי היום זה בושה ולעג בציבור החילוני אל תחרטטו שהמדינה נהיית דתית.
אנונימית
שובי דובי בואי תסבירי לנו בדיוק איך אתר ואה שהמדינה הופכת לדתית?
את וכל מי שאמר את זה, אשמח לשמוע הסבר.
את וכל מי שאמר את זה, אשמח לשמוע הסבר.
אנונימית
שובי דובי
אני מצטרפת למסע בניו רוק ^~^
אני מצטרפת למסע בניו רוק ^~^
אנונימית^^ שאלת למה המדינה תישאר כופת דת בגלל ש
הרבה ראשי ממשלה ימנים הם תומכים בדתיים. ובגלל שהימין שולט, די כופים פה את הדת. למשל ביבי
שמסכים לזה שאין תחבורה בשבת וחגים וחמץ בפסח וכל זה..
אז לא נראה לי יבטלו את זה בעתיד, כי גם ראש ממשלה ימני מקבל הרבה הצבאות ותמיכה מהדתיים למשל, נגיד ביבי וגנץ.
ברור שרוב הדתיים יצביעו לביבי בגלל שהוא תומך בדעות שלהם
בעיקרון כל ראש ממשלה שיתמוך בשתיים יקבל את ההצבאות והכי קל להשאיר את המצב כמו שהוא הם יתחילו לא לכפות על אנשים דת
הדתיים יכעסו ויצעו להפגנות ויהיה מהפכה
וזאת אחת הסיבות למה אני לא יהיה כאן בעתיד אני לא יחיה במדינה שמכתיבה לי חלק מהחוקים.
הרבה ראשי ממשלה ימנים הם תומכים בדתיים. ובגלל שהימין שולט, די כופים פה את הדת. למשל ביבי
שמסכים לזה שאין תחבורה בשבת וחגים וחמץ בפסח וכל זה..
אז לא נראה לי יבטלו את זה בעתיד, כי גם ראש ממשלה ימני מקבל הרבה הצבאות ותמיכה מהדתיים למשל, נגיד ביבי וגנץ.
ברור שרוב הדתיים יצביעו לביבי בגלל שהוא תומך בדעות שלהם
בעיקרון כל ראש ממשלה שיתמוך בשתיים יקבל את ההצבאות והכי קל להשאיר את המצב כמו שהוא הם יתחילו לא לכפות על אנשים דת
הדתיים יכעסו ויצעו להפגנות ויהיה מהפכה
וזאת אחת הסיבות למה אני לא יהיה כאן בעתיד אני לא יחיה במדינה שמכתיבה לי חלק מהחוקים.
red queen צר לי לבשר לך שמעולם לא הייתה תחבורה ציבורית בשבת ולא מכרו חמץ בפומבי (עזבי שכן עושים את זה היום) אבל מקומות שרוצים תעודת כשרות כדי להגדיל את הלוקחות שלהם הם לא ימכרו חמץ בפסח זכותם נכון?
אז לא, המדינה לא נהיית דתית יותר, זה היה ככה מאז ומעולם וקוראים לזה סטטוס קוו ואופי יהודי למדינת ישראל.
אז לא, המדינה לא נהיית דתית יותר, זה היה ככה מאז ומעולם וקוראים לזה סטטוס קוו ואופי יהודי למדינת ישראל.
אנונימית
^^ זה לא קשור.
א. רוב קולות הימין לא באים מדתיים, זה שרוב הדתיים מצביעים למלגות ימין זה הגיוני כי זו הדעה שלנו וזו דמוקרטיה, אבל זה עדיין אחוז קטן מקולות הימין.
ב. אין כמעט כפייה דתית, רק דברים מאוד קטנים. בערים מסויימות אפילו יש תחבורה ציבורית בשבתות. חמץ בכלל לא קשור, אין איסור על מכירת חמץ פשוט חנויות מעדיפות לא למכור כדי שיבואו אליהם כאלה ששומרים, תמיד את יכולה ללכת לטיב טעם.
ובכלל כל הדוגמאות שנתת הן לא לאיך המדינה מגדילה את הכפייה הדתית
עריכה: אה ושכחתי לומר- רוב הדתיים נגד כפייה דתית.
א. רוב קולות הימין לא באים מדתיים, זה שרוב הדתיים מצביעים למלגות ימין זה הגיוני כי זו הדעה שלנו וזו דמוקרטיה, אבל זה עדיין אחוז קטן מקולות הימין.
ב. אין כמעט כפייה דתית, רק דברים מאוד קטנים. בערים מסויימות אפילו יש תחבורה ציבורית בשבתות. חמץ בכלל לא קשור, אין איסור על מכירת חמץ פשוט חנויות מעדיפות לא למכור כדי שיבואו אליהם כאלה ששומרים, תמיד את יכולה ללכת לטיב טעם.
ובכלל כל הדוגמאות שנתת הן לא לאיך המדינה מגדילה את הכפייה הדתית
עריכה: אה ושכחתי לומר- רוב הדתיים נגד כפייה דתית.
כן כי בתכלס אנחנו יהודים אבל אנשים שלא דתיים קשה הם לא יכולים פתאום להשתנות
לא זה לכפות דת שלא כולם מאמינים בה זה היופי בישראל יש פה הכול מהכול
בעד להקים מדינה דתית בשם יהודה ושכל מי שרוצה מדינת דת יעבור לשם.
לא.
כן
ממש ממש לא
ממש לא.
לא, ולכל אלו שאמרו כן.. אתם יודעים מי עוד מדינה דתית? - איראן.
אני לא הולך להתווכח אבל אם אתם רוצים דת תעשו את זה בבית שלכם או בקהילה שלכם, ולא כל האזרחים צריכים לסבול רק בגלל אותם אנשים (כפייה דתית).
אני לא הולך להתווכח אבל אם אתם רוצים דת תעשו את זה בבית שלכם או בקהילה שלכם, ולא כל האזרחים צריכים לסבול רק בגלל אותם אנשים (כפייה דתית).
כן, באופן הילכתי בלי חובת מנהגים מכל סוג או קידוש של פלג מסוים באופן מוחלט (כמובן רק מתוך האורטודוקסי ולא שום רפורמי או משהו)
כן
חד משמעית כע ואיכס כל השמאלנים צבועים רואים שרושמים שהם בעד נותנים להם מינוסים על ימין ועל שמאל איכנס נמאס כבר
אנונימי
לא... כל איש באמונתו יחיה
אני מסרותית ויותר לכיוון של דתיה
אני מסרותית ויותר לכיוון של דתיה
איך הגעת לזה שמי שנגד מדינת דת הוא שמאל יא נטול תבונה
אני ימני בטחונית אבל נגד מדינת דת
אני ימני בטחונית אבל נגד מדינת דת
אנונימי
ממש לא
וואו ממש ממש עצוב לי לראות את כל התגובות שאומרות כן.
אנשים אתם מבינים שלא כולנו מאמינים נכון? ואפילו אם כן, שדרך החיים הזאת לא מתאימה לכולם. ואתם פשוט בסדר גמור עם להכריח אדם לפי חוק לעשות דברים בהם הוא לא מאמין? לכפות דת?? אתם לא רואים כמה זה שגוי וכמה זה.. זה פשוט לא אנושי. זו כפייה. זה ההפך מדמוקרטיה. אין מדינה דתית דמוקרטית אחת (תקנו אותי אם אני טועה). זה באמת פשוט עצוב.. ממש עצוב. אם אנחנו חילונים או אפילו רק מסורתיים לא אכפת לכם מאיתנו ומדרך החייך שאנחנו רוצים לבחור לעצמנו? שתעשה אותנו מאושרים? לא אכפת לכם מהחופש בחירה ומהאושר שלנו?
בכנות בכנות שפשוט עצוב לי עכשיו. חשבתי שיש יותר אהבה בחברה הזאת.
אנשים אתם מבינים שלא כולנו מאמינים נכון? ואפילו אם כן, שדרך החיים הזאת לא מתאימה לכולם. ואתם פשוט בסדר גמור עם להכריח אדם לפי חוק לעשות דברים בהם הוא לא מאמין? לכפות דת?? אתם לא רואים כמה זה שגוי וכמה זה.. זה פשוט לא אנושי. זו כפייה. זה ההפך מדמוקרטיה. אין מדינה דתית דמוקרטית אחת (תקנו אותי אם אני טועה). זה באמת פשוט עצוב.. ממש עצוב. אם אנחנו חילונים או אפילו רק מסורתיים לא אכפת לכם מאיתנו ומדרך החייך שאנחנו רוצים לבחור לעצמנו? שתעשה אותנו מאושרים? לא אכפת לכם מהחופש בחירה ומהאושר שלנו?
בכנות בכנות שפשוט עצוב לי עכשיו. חשבתי שיש יותר אהבה בחברה הזאת.
אני לא דתי אבל כן
ואנחנו דתיים וכן רוצים מה הבעיה הוא שאל שאלה הדעות חלוקות
עצוב שאת לא יודעת לקבל דעות שונות אולי
עצוב שאת לא יודעת לקבל דעות שונות אולי
לא~
הבעיה היא שלא יהיו זכויות למרבית האוכלוסייה בישראל אם נהפוך למדינת דת. אם אתה רוצה מדינת דת אתה מוזמן להקים לך מדינה משל עצמך במאה שערים שנקראת יהודה ונחיה זה לצד זה, שני מדינות שני עמים.
ממש ממש אבל ממש לא
זה לא עניין של דעות שונות^
זה עניין של יש פה אנשים שחופש הבחירה יילקח מהם. ואתם בסדר עם זה. שיכריחו אותם לעשות משהו שהם לא מאמינים בו.
זה דעה שבעד כפייה - לא דעה כזאת אני לא אקבל.
אם היית אומרת שאת בעד כל עוד אנשים פה יהיו סבבה עם זה זה משהו אחר, אבל אנשים כאן אומרים את זה בידיעה שחצי ארץ תסבול. את חושבת שזה בסדר?
את מבינה שאת אומרת שאת בעד כפייה כן?
זה עניין של יש פה אנשים שחופש הבחירה יילקח מהם. ואתם בסדר עם זה. שיכריחו אותם לעשות משהו שהם לא מאמינים בו.
זה דעה שבעד כפייה - לא דעה כזאת אני לא אקבל.
אם היית אומרת שאת בעד כל עוד אנשים פה יהיו סבבה עם זה זה משהו אחר, אבל אנשים כאן אומרים את זה בידיעה שחצי ארץ תסבול. את חושבת שזה בסדר?
את מבינה שאת אומרת שאת בעד כפייה כן?
אחד אני בן
שתיים מי אמר שזה יהיה סבל?
שתיים מי אמר שזה יהיה סבל?
תשאל כל חילוני פה בתגובות איך הוא ירגיש אם יילקחו ממנו אינסוף זכויות בגלל עקרונות שהוא לא מאמין בהם ותראה בעצמך.
ובכל זאת, זאת כפייה. ליטרלי.
בכנות לא בציניות, אתה מבין את זה נכון?
ובכל זאת, זאת כפייה. ליטרלי.
בכנות לא בציניות, אתה מבין את זה נכון?
מדינה דתית זה כיאלו מדינת הלכה נכון? ^^ אז מה הקשר חופש הבחירה
אה הבנתי לא נכון לא משנה
כפייה בחוק. יהיה אסור לעשות המון דברים. במקרים הגרועים ביותר אפילו לבוש מסויים יהיה אסור.
יהיה אסור לנסוע בשבת למשל גם ברכת פרטי
או לבשל
או מיליון דברים
יהיה אסור לנסוע בשבת למשל גם ברכת פרטי
או לבשל
או מיליון דברים
זה דבר שיש כבר היום אז^
בתור יהודי־דתי, בהנחה שאני מדבר מנקודת מבט ששואפת לאושר ולקידום שלי, מתוך אנוכיות ורצון לקדם את עצמי ואת האידיאולוגיה שלי - ברור שכן, אין פה שאלה.
מדינת הלכה היא השאיפה של כל דתי שקול באשר הוא, אחרת המצב מעורער מעט.
וזה אפילו לא קשור רק לדת; כל אדם, עם אידיאולוגיה מסוימת, שואף לקדם אותה, וירצה להגיע למצב שבו היא (אותה אידיאולוגיה, ואותה דרך חיים) תהיה מקודמת ועילאית.
לכן, בתור יהודי־דתי, ברור שהייתי רוצה שיתקיים מצב נקי שבו הנ''ל חופף את האידיאולוגיה שלי.
עם זאת, במצב הנוכחי - זה לא דבר שיכול להתקיים, ואני לא בעדו במצב הנוכחי, מהסיבות הפשוטות והנראות לעין האלו בדיוק...
אז כן, מתוך אידיאולוגיה,
לא, בהתחשב במצב.
***למי שלא הבין, כדאי שאבהיר את זה:
כרגע, לדוגמה, המצב הנ''ל לא יכול להתקיים, וברור שאני לא שואף לכפות כלום על אף אחד, ופה מתחילה הבעיה, שבגללה המצב לא יכול לקרות, כי הוא לא אידאלי במציאות שלנו במדינה, ובגלל שלא תהיה הכנעה מלאה והכרה ביהדות ובעבודת ה', תיווצר כפייה שלא־לצורך, וזו טעות.
לכן אני בתור יהודי־דתי בהכרח בעד מדינה דתית (/מדינת הלכה | איך שלא תקראו לזה), אבל לא בעד כפייה שתיווצר באופן אוטומטי, ובדיוק מהסיבה הזו המצב הזה לא מתאפשר, ולא אידאלי.
מדינת הלכה היא השאיפה של כל דתי שקול באשר הוא, אחרת המצב מעורער מעט.
וזה אפילו לא קשור רק לדת; כל אדם, עם אידיאולוגיה מסוימת, שואף לקדם אותה, וירצה להגיע למצב שבו היא (אותה אידיאולוגיה, ואותה דרך חיים) תהיה מקודמת ועילאית.
לכן, בתור יהודי־דתי, ברור שהייתי רוצה שיתקיים מצב נקי שבו הנ''ל חופף את האידיאולוגיה שלי.
עם זאת, במצב הנוכחי - זה לא דבר שיכול להתקיים, ואני לא בעדו במצב הנוכחי, מהסיבות הפשוטות והנראות לעין האלו בדיוק...
אז כן, מתוך אידיאולוגיה,
לא, בהתחשב במצב.
***למי שלא הבין, כדאי שאבהיר את זה:
כרגע, לדוגמה, המצב הנ''ל לא יכול להתקיים, וברור שאני לא שואף לכפות כלום על אף אחד, ופה מתחילה הבעיה, שבגללה המצב לא יכול לקרות, כי הוא לא אידאלי במציאות שלנו במדינה, ובגלל שלא תהיה הכנעה מלאה והכרה ביהדות ובעבודת ה', תיווצר כפייה שלא־לצורך, וזו טעות.
לכן אני בתור יהודי־דתי בהכרח בעד מדינה דתית (/מדינת הלכה | איך שלא תקראו לזה), אבל לא בעד כפייה שתיווצר באופן אוטומטי, ובדיוק מהסיבה הזו המצב הזה לא מתאפשר, ולא אידאלי.
הנה התשובה שלו מושלמת ^
ללא כפייה, רק אם אנשים ירצו בכך.
אף אחד אחר לא אמר את זה.
ללא כפייה, רק אם אנשים ירצו בכך.
אף אחד אחר לא אמר את זה.
לא . ואני אסביר , בעולם חיים כל מיני אנשים עם דעות שונות אם המדינה תיהיה רק על פי דעה אחת זה לא יהיה שוויון , אני הייתי רוצה להפוך את המדינה יותר דמוקרטית אבל וואטאבר העיקר שידעו לכבד דעות ואמנות של אחרים , ובלי כפייה דתית , למה שאני לא אוכל לנסוע בשבת ? זה לא פייר , אתה דתי ? לא רוצה לנסוע ? אל תיסע אבל מה אני אשמה
לא ומי שרוצה מדינה דתית מוזמן לעבור לאיראן להקים שם קומונה יהודית פה זה לא המקום
אנונימית
layla אבל שאלו דעה וטכנית בתור אנשים דתיים אנחנו רוצים מדינה דתית יהודית ושואפים לזה לכן חלק מהאנשים ענו ככה אלב כנראה לא הסבירו את עצמם מספיק טוב.
אבל כרגע זה לא מצב שיכול לקרות ולכן אני אישית למשל שואפת לזה רק בביאת המשיח, כי בביאת המשיח זה יכול לקרות בצורה הנכונה ביותר.
אבל כרגע זה לא מצב שיכול לקרות ולכן אני אישית למשל שואפת לזה רק בביאת המשיח, כי בביאת המשיח זה יכול לקרות בצורה הנכונה ביותר.
אנונימית
לא. אבל. צריך לכבד אמונות של אנשים אני לא מבין הקטע שאני אומר שאני מאמין באלוהים ושומר כשרות ואומרים עליי שזה מביך לשמור כשרות
תקשיבי אבל יש הבדל בין לרצות מדינה דתית שכוללת כפייה ומדינה דתית שאנשים בה יהיו מאושרים בצורה הזאת.
זה נתון מאוד רלוונטי.
זה נתון מאוד רלוונטי.
כן.
layla ולכן אמרתי שבתור דתיים תמיד נשאף למדינה דתית וזה חלק מהיותנו דתיים.
אבל לא כרגע, זה לא יקרה עכשיו, בעתיד בביאת המשיח זה יהיה מציאות אחרת ותהיה מדינה דתית עם בית המקדש בעזרת השם.
מה המינוס? אסור לי להביע את האמונה שלי?
אבל לא כרגע, זה לא יקרה עכשיו, בעתיד בביאת המשיח זה יהיה מציאות אחרת ותהיה מדינה דתית עם בית המקדש בעזרת השם.
מה המינוס? אסור לי להביע את האמונה שלי?
אנונימית
ממש לא. ואם אתה בעד למה אתה בסטיפס? אם היית במדינה דתית, היה אסור לך לעשות כזה דבר פחח
כן
ממש לא
לא לא לא
ממש אבל ממש לא!
לא לא ולא!!!!
אין לי שום בעיה בזה שיש דתיים, ואני מכבדת את הדת מאוד, ואפילו שומרת קצת.
אבל מפה ועד להפוך את המדינה לדתית... זה לא משהו שאתמוך בו בחיים.
אין לי שום בעיה בזה שיש דתיים, ואני מכבדת את הדת מאוד, ואפילו שומרת קצת.
אבל מפה ועד להפוך את המדינה לדתית... זה לא משהו שאתמוך בו בחיים.
המינוס לא ממני, אבל בכל מקרה שמים מינוסים אם לא מסכימים עם דעה של מישהו, לא כי לא מקבלים אותה. לא מבינה למה אנשים נעלבים מזה בדיוק.
ובסדר אני מבינה וגם מכבדת את זה שמדינת הלכה תהיה המצב האידיאלי בשבילכם ושבשבילך זה יהיה רק בלי כפייה, אבל הרבה תגובות אחרות לא היו ספציפיות בצורה הזאת ומשתשמע שאם הם היו יכולים לשנות את החוק לכך שיתאים להם בין רגע גם אם זה לא הוגן כלפיי אחרים - הם היו עושים זאת.
אם הם יסכימו לכך רק בתנאי שזה יהיה ללא כפייה וזה משהו שהאזרחים באמת ירצו אין לי שום בעיה או שום טענה נגדם ואני מבינה את זה, אלה האמונות שלהם. יש לי בעיה עם זה רק עם הם סבבה עם לכפות אותן על אחרים.
ובסדר אני מבינה וגם מכבדת את זה שמדינת הלכה תהיה המצב האידיאלי בשבילכם ושבשבילך זה יהיה רק בלי כפייה, אבל הרבה תגובות אחרות לא היו ספציפיות בצורה הזאת ומשתשמע שאם הם היו יכולים לשנות את החוק לכך שיתאים להם בין רגע גם אם זה לא הוגן כלפיי אחרים - הם היו עושים זאת.
אם הם יסכימו לכך רק בתנאי שזה יהיה ללא כפייה וזה משהו שהאזרחים באמת ירצו אין לי שום בעיה או שום טענה נגדם ואני מבינה את זה, אלה האמונות שלהם. יש לי בעיה עם זה רק עם הם סבבה עם לכפות אותן על אחרים.
כן בתנאי שלא יהיה כפיה דתית
המחשבה הראשונית שלי היתה לכתוב כן...ואז חשבתי על זה....מדינה יהודית זה לכפות את האמונה שלך ממש על כולם....זה רק ירחק את העם...ודי נהיה דומים למדינות המוסלמיות שרופות על כל האזרחים את החוקים של הדת שלהם....
אם זה היה מרצון של כולם(וזה לא יקרה בחיים)
אז מדינה יהודית היה אחלה רעיון....לביינתים לא ראלי....זה יקרה בגאולה.....
אה....ואני דתייה....
אם זה היה מרצון של כולם(וזה לא יקרה בחיים)
אז מדינה יהודית היה אחלה רעיון....לביינתים לא ראלי....זה יקרה בגאולה.....
אה....ואני דתייה....
ממש לא.
בתור חילוניה אני לא רוצה מדינה חילונית או מדינה דתית אני רוצה שלכולם יהיה את הזכות לחיות פה
בתור חילוניה אני לא רוצה מדינה חילונית או מדינה דתית אני רוצה שלכולם יהיה את הזכות לחיות פה
בתור דתייה ברור
אבל לא שפתאום ישנו פה הכל ואז תהיה פה כפייה
אלא שכולם יהיו פה דתיים מרצון
ואז יהיה פה הרבה יותר טוב ונהיה עם מאוחד
תחשבו איזה כיף כזה יום שבת כל הכבישים שקטים (בנוסף לזה שלא יהיה זיהום אוויר בשבת) ונפגשים עם חברים וכולם דתיים וכל המסעדות יהיו כשרות בארץ ויהיה כבוד אחד לשני ופחות פילוג בעם וממשלה נורמלית שלא תתפצל בין שמאל לימין
אבל לא שפתאום ישנו פה הכל ואז תהיה פה כפייה
אלא שכולם יהיו פה דתיים מרצון
ואז יהיה פה הרבה יותר טוב ונהיה עם מאוחד
תחשבו איזה כיף כזה יום שבת כל הכבישים שקטים (בנוסף לזה שלא יהיה זיהום אוויר בשבת) ונפגשים עם חברים וכולם דתיים וכל המסעדות יהיו כשרות בארץ ויהיה כבוד אחד לשני ופחות פילוג בעם וממשלה נורמלית שלא תתפצל בין שמאל לימין
לא, טוב לי כמו שאני ואני לא מתכוונת להשתנות בגלל כפייה דתית.
מי שחושב כמוני, סלאמתק. מי שלא שיחיה בדעה שלו ולא ייצא עליי❤
מי שחושב כמוני, סלאמתק. מי שלא שיחיה בדעה שלו ולא ייצא עליי❤
layla הבנתי
רק היה חשוב לי להסביר לך למה בתור דתיים אנחנו שואפים לזה ורוצים את זה.
בזמן המתאים, אבל רוצים.
רק היה חשוב לי להסביר לך למה בתור דתיים אנחנו שואפים לזה ורוצים את זה.
בזמן המתאים, אבל רוצים.
אנונימית
יש פה כל כך הרבה חילוניים שלא יודעים מה זה דת דת זה דבר מדהים . זה שלא חינכו אותכם ככה בלהכיר את הדת ולחוות מה זה אלוקים זה לא אומר שזה דבר רע אין יותר כיף מלהאמין בה ולשמור שבת וחגים זה כל כך כיף אם אתה לא יודעים מה זה אל תשפטו לפי חדשות
יש הרבה סוגים של דתיים /חרדים .
ברור שבחדשות יציגו את החרדים/דתיים בצורה רעה .....
יש הרבה כתות שאפילו. לא מחשיבים אותם כחלק מה והרבה קיצוניים .
קיצוניים יש גם בשמאל וגם בימין
יש הרבה סוגים של דתיים /חרדים .
ברור שבחדשות יציגו את החרדים/דתיים בצורה רעה .....
יש הרבה כתות שאפילו. לא מחשיבים אותם כחלק מה והרבה קיצוניים .
קיצוניים יש גם בשמאל וגם בימין
baby girl ואי זה יכול להיות ממש ממש כיף וסוף סוף שקט ורוגע
אבל רק אם כולם מסכימים כמובן כי אם לא אז יהיו מרידות ויותר באלגן.. בקיצור נחכה לגאולה ועד אז נסתפק ביישובים ושכונות שהן ככה בשבת :)
אבל רק אם כולם מסכימים כמובן כי אם לא אז יהיו מרידות ויותר באלגן.. בקיצור נחכה לגאולה ועד אז נסתפק ביישובים ושכונות שהן ככה בשבת :)
אנונימית
^^ מדוייק
אנונימית אנחנו לא אגואיסטים ואת לא קראת את ההסברים שלנו כנראה
אנונימית
אנונימית אנחנו לא אגואיסטים ואת לא קראת את ההסברים שלנו כנראה
אנונימית