28 תשובות
לא הייתי יוצא עם דתייה
כע ברור
כן
כן בטח
כל עוד הבן אדם יהודי אז לא אכפת לי
דתיות זה אחלה.
חילונית לא. אם היא שם פס על אלוקים - אין סיבה שהיא לא תשים פס גם עלי.
להתחתן עם אחת כזאת - לא מקדם את המרטה לש הקמת הבית היהודי.
להתחתן עם אחת כזאת - לא מקדם את המרטה לש הקמת הבית היהודי.
אנונימי
דתי
לא, - כי מאוד קשה לשמור על התורה והמצוות כשהפרטנר שלך לא - שבת - כשרות (מבחנתה - אין אלוקים, אז אי אפשר לסמוך עלייה) - טהרה - צניעות = כמעט בלתי אפשרי
ובחינוך ילדים = בלתי אפשרי כלל
לא, - כי מאוד קשה לשמור על התורה והמצוות כשהפרטנר שלך לא - שבת - כשרות (מבחנתה - אין אלוקים, אז אי אפשר לסמוך עלייה) - טהרה - צניעות = כמעט בלתי אפשרי
ובחינוך ילדים = בלתי אפשרי כלל
מה זה לא?
וואי כאילו אתם חיים בימי הביניים בטח שכן ההורים שלי ככה והם מאוד בסדר ביחד אז כן שיהיה דתי חילוני העיקר שיהיה בנאדם טוב זהו
וואי כאילו אתם חיים בימי הביניים בטח שכן ההורים שלי ככה והם מאוד בסדר ביחד אז כן שיהיה דתי חילוני העיקר שיהיה בנאדם טוב זהו
^= את חילונית
ולא מאמין שאפשר באמת לשמור על דברים בסיסיים - כמו צניעות וטהרה
ולא מאמין שאפשר באמת לשמור על דברים בסיסיים - כמו צניעות וטהרה
אני לא חילונית
תודה על התיוג בלי להכיר אותי בכלל
תודה על התיוג בלי להכיר אותי בכלל
^את שומרת שבת, מתלבשת בצניעות, שומרת נגיעה ?
שומרת שבת
מתלבשת בצניעות בצורה המתאימה לי
ואיני שומרת נגיעה
לגלות לך משהו? להיות דתייה לא נמדד לפי שלושת הדברים שאמרת כרגע אז אל תחרטט(:
מתלבשת בצניעות בצורה המתאימה לי
ואיני שומרת נגיעה
לגלות לך משהו? להיות דתייה לא נמדד לפי שלושת הדברים שאמרת כרגע אז אל תחרטט(:
^בהגדרה, את יותר קרובה לגוייה :)
תשמור על הפה שלך.
^אם אלוקים קיים - למה את מזלזלת בו
אם אתה מאמין בתורה למה אתה לא מתנהג כדרך ארץ?
^שומר, למה את מוציאה עליי לעז
רק אמרתי את ההגדרה שלך
רק אמרתי את ההגדרה שלך
נשמה אתה לא תגדיר אף אחד
תתעסק בעיניינים שלך
תתעסק בעיניינים שלך
^זה בדיוק מה שבאתי להגיד - הכל מתחיל החינוך בבית
קיבלתי חינוך מדהים ממשפחה טובה שפותחת לי דלתות לכל העולמות
אז תהיה בשקט טוב? ואל תזלזל בי או במשפחה שלי.
אז תהיה בשקט טוב? ואל תזלזל בי או במשפחה שלי.
^או - והיום את אפיקורסית
בלי חלק לעולם הבא
אם היית מקבלת חינוך יהודי - אולי זה היה שונה
בלי חלק לעולם הבא
אם היית מקבלת חינוך יהודי - אולי זה היה שונה
^אז איפה אתה..
^תן לי שטות אחת
אפיקורס; הרבה פעמים מתייחסים אליו כמו גוי
ובכל מקרה, להדמות לגויים
ובכל מקרה, להדמות לגויים
^לא שופט
מציג עובדה
מציג עובדה
לחלוטין לא.
כמו ש"החכם באדם" הוכיח (בלי הרבה טאקט), ההגדרה של דתי וחילוניה או חילוני ודתיה בצורה ישירה מוביל כמעט תמיד לביטול, זלזול או שינוי מצוות בגלל חינוך לא יהודי.
אין בי זלזול כלפי מי שגודל ככה, אבל ההגדרה של דתי (מקיים או שואף לקיים את מצוות דתו) לא תתקיים בזה כמעט אף פעם.
זה גם יפגע בזוגיות עצמה כי אני ארצה שהיא תשמור הלכות נידה, צניעות, שבת, כשרות ברמה מספיק טובה שתהיה נאמנה בנושא. אבל חילוניה לא יכולה ולא תרצה לקיים את כל החוקים האלה בלי אמונה בנכונותם... להתפשר זה לעשות רפורמה, לומר שיש איסורי תורה שאפשר לעבור סתם ככה.
כמו ש"החכם באדם" הוכיח (בלי הרבה טאקט), ההגדרה של דתי וחילוניה או חילוני ודתיה בצורה ישירה מוביל כמעט תמיד לביטול, זלזול או שינוי מצוות בגלל חינוך לא יהודי.
אין בי זלזול כלפי מי שגודל ככה, אבל ההגדרה של דתי (מקיים או שואף לקיים את מצוות דתו) לא תתקיים בזה כמעט אף פעם.
זה גם יפגע בזוגיות עצמה כי אני ארצה שהיא תשמור הלכות נידה, צניעות, שבת, כשרות ברמה מספיק טובה שתהיה נאמנה בנושא. אבל חילוניה לא יכולה ולא תרצה לקיים את כל החוקים האלה בלי אמונה בנכונותם... להתפשר זה לעשות רפורמה, לומר שיש איסורי תורה שאפשר לעבור סתם ככה.