137 תשובות
אני אישית לא מתחברת להומור שחור בכלל
לא מצחיק וזה משהו שלא צוחקים עליו
אבל כן אפשר כן קצת לצחוק על זה אבל צריך להבין איפה לעצור
אוהבת אבל עד גבול מסויים
מצחיקות
ומי שלא טוב לו עם ההומור השחור הזה שלא יתחיל להתלונן על זה כל עוד לא מגזימים
פשוט תחשבו על הניצולי שואה שצריכים לשמוע את הצעירים מסביבם מספרים בדיחות על דבר כל כך קשה שהם עברו
וואלה אני ממש שונאת אנשים שעושים בדיחות שואה, אני יכולה עכשיו להקריא לך מיליונים של טיקטוקרים שאהבתי אז הם עשו בדיחת שואה ופשוט התאכזבתי, והורדתי עוקב.
אני לא יכולה לסבול אנשים שעושים מזה צחוק.
יאלה תקראו לי סאחית, כי לדעתי זה אפילו לא הומור שחור, לדעתי זה זלזול!
מצחיקות
קורעות, הזאנר הכי מצחיק לדעתי בבדיחות
מצחיק אני ממש אוהבת אבל לא את החרושות
מצחיק רצח
כנות..
לא מצחיק..
מבינה את הרעיון של ההתגברות על הכאב מעריכה אנשים כאלה
אבל אנשים שצוחקים ביום יום שלהם בלי שום קשר זה פשוט נוראי
לצחוק על אנשים שנרצחו נשרפו על 6 מליון יהודים 6 מליון רק בגלל שהם יהודים זה פשוט נוראי..
לא יודעת , לא מצחיק כל כך
קדוש מידי.
הומור שחור פשוט... יש כאלו שמצחיקים רצח ויש כאלו שאומרים שפשוט דיי צריך לעצור זה כבר מגעיל ולא מכבד.
אני לא אוהבת לצחוק מזה
אני פשוט לא צוחקת משום דבר שקשור לתקופה האיומה הזאת
לא מתה על הומור שחור במיוחד.
בדיחות שואה זה גם נושא מאוד רגיש.
אותי אישית זה לא מצחיק, אבל אם חברים מספרים ביניהם אין לי בעיה.
הבעיה שלי מתחילה כשזה נכנס לדברים כמו מימס, ואז זה כבר פחות מכבד בעיניי.
אנונימית
צריך לדעת לצחוק על זה במיוחד שאנחנו היחידים שיכולים אז יש כמה בדיחות שמצחיקות
אבל יש גבול שכבר מוגזם
מצחיקות
הכול תלוי איך מספרים את זה
רוב הבדיחות פוגעות במישהו או במשהו, אם לא נצחק מכלום כי זה פוגע לא נצחק מכלום אז כבר עדיף שלא יהיה הומור
רוב הבדיחות שלי זה בדיחות שואה... אני בקטע של הומור שחור אני צוחקת על כולם יהודים שחורים נשים גייז שואה...על הכל ואני גם יהודיה גם שחורה גם דור שלישי לניצולי שואה ואני לא סטרייטית וגם אישה.... אז זה לא בקטע של גזענות זה הומור פשוט
בשיא הכנות יש כמה שדי טובים

אבל מסכימה שזה לא נושא לצחוק עליו
שהן מצחיקות, בין הסוגים האהובים עלי.
אני באמת לא מבינה את אלה שרושמים שזה מצחיק.
אולי הדור שלנו מפונק מידי והוא לעולם לא יבין את הסבל שהיה בשואה, אבל תנו לי להזכיר לכם שסבא/ סבא רבא/ סבא רבא רבא שלכם וואטאבר, סבל בשואה. אם למישהו מכאן עדיין יש קרוב משפחה שהוא/היא ניצול/ניצולת שואה, תשאלו אותם מה הם עברו בשואה. ואז אני רוצה לראות אתכם צוחקים להם בפרצוף.
זה ממש לא בסדר לעשות בדיחות על השואה. גם אם הבדיחות מצחיקות מאוד. תזכרו את מה שסבא/סבתא שלכם עברו.
מזעזות.
יש דברים שלא צוחקים עליהם.
יש פריקינג אנשים שראו את המשפחה שלהם נרצחת להם מול העיניים ואתם צוחקים על זה?!
זה מצחיק
לדעתי זה בסדר רק כשיהודים הם אלו שצוחקים על זה.
אם זו בדיחה באמת טובה אז אני אצחק, אבל שלא יעבור את הגבול
סטיפס^
ברור תקראי מה שכתבתי למעלה אני לרוב צוחקת על דברים שאני מזדהה איתם ולא על סתם אוכלוסיית וזה
כי אם לא זה יכול צאת גיזעני או אנטישמי
אבל זה תלוי גם
אני חושבת שכל עוד לא היינו שם אין לנו זכות לספר על זה בדיחות
כל מי שאומר שזה מצחיק,
ראיתם פעם מספר על יד של מישהו?!
או מישהו שמתחיל להתפרק לך מול העיניים בגלל שהוא ראה מאות אנשים נרצחים מול העיניים שלו?!
אם זה בסטאנד אפ בחול ודוחפים איזה משהו על השואה וזה מצחיק אז סבבי בל עם זה בקטע יותר מעליב זה כבר אנטישמי וגיזעני
מצחיק אבל זה חוסר טאקט אז אני עוצרת את עצמי מלצחוק (ולא מצליחה.)
זה נורא
האמת המחנך שלי הראה לי פעם סרטון כזה על ילדים שהיו בשואה וילד אחד עשה שם צחוקים וזה וכאילו זה הרגעים הקטנים האלו שמחזיקים אותך ואחרי שסיימתי לראות את הסרטון הוא שאל אותי מה אני חושבת על בדיחות על השואה
אז אני חושבת שזה ממש בריא למצוא הומור בדברים קשים אבל חשוב ממש שזה יהיה במידה במיוחד בנושא כמו השואה אבל אני כן בעד
מזעזע. לא מצחיק בכלל
אם זה בגדר צחוק אז אין עם זה שום בעיה.
סבא שלי היה בשואה והוא צוחק על זה.
תסתכלו על הסרטון הזה הוא מסביר את המטרה של הומור בכללי..
מיותר לגמרי אנשים איבדו תקווה באנושות בתקופה הזו ועושים מזה בדיחה מהלכת ,בסדר צחוקים וזה אבל אין על מה לצחוק עד לכאן להגיע לשואה ? מקום שאנשים איבדו צלם אנוש והתייחסו ליהודים כבהמות נהפוך את זה להומור שחור? באמת
זה כמו שעכשיו אעשה בדיחות על אונס
מה ההבדל בין אונס לשואה בקטע הזה ? אותו זילזול בטרגדיה של האדם
אנונימית
אנשים נוראים קצת כבוד לאנשים שעברו את הדברים הנוראים האלו
אנונימית
אני לא מבין את האנשים שאומרים שזה לא מכבד ואסור.
אני נכד לניצול שואה ונראלי בין הדברים היחידים שעוזרים לסבא שלי להתמודד עם הטראומה זה הומור וגם אם הוא מוגזם לפעמים. לאנשים בכללי ציניות וצחוק(גם הומור שחור) עוזרים להם לעבור משהו רע שקרה להם.
חוסר כבוד לניצולי השואה
אתם צריכים להודות ליקום שנולדתם בזמן הזה ולא שם כשהחיים עצמם היו סימן שאלה
אנונימית
אני מבינה לגמרי אבל אני חושבת שלאנשים שלא חוו את השואה והתמזל מזלם לא מגיע לספר בדיחות על הדבר המזוויע הזה
אנונימית
תקשיבו אם השואה לא הייתה חשובה, זה לא היה מצחיק. או זה לא היה משהו שאפשר לקשר אליו, גם לא היה מצחיק, או משהו שמרגיש לא נוח ולא טוב גם לא היה מצחיק. ההומור הוא דבר יפה הוא מספר לנו דברים חוץ מצחוק, זה מספר כמה זה חשוב לנו כמה זה מזעזע וכמה זה קשור אלינו, חבל שאתם אומרים שזה לא מכבד, אתם כנראה לא מבינים את המשמעות של הומור.
מזעזעות(:
תאכלס זה מצחיק כל עוד זה בגדר הטעם הטוב ולא עוברים את הגבול.
נחמד, אבל צריך לדעת מתי לעצור את הרכבת
פשוט לא. יש דברים שלא צוחקים עליהם ולא מגיעים אליהם בכלל. זה אחד מהם
נראה לי לגיטימי
לנו מותר אנחנו יהודים, זה כמו ששחורים ייצחקו על העבדות
לא לעניין בכלל ובטח שלא מצחיק.
יש בדיחות שואה מצחיקות
אבל לרוב זה לא מצחיק
כולם פה נורמים מגעילים
אנונימית
הומור שחור יכול להיות מצחיק עד נקודה מסויימת.
זה נורא תלוי מה הבדיחה עצמה
לדעתי זה טוב לצחוק על טרגדיות
זאת דרך התמודדות מעולה ואנחנו גם יהודים אז זה עוד יותר בסדר
זה לא מתאים לכל אחד ובגלל זה לא צריך לשפוט אנשים על ליטרלי בדיחה
וסתמי תפה
אנונימית
אני חולה על בדיחות שואה
זה תמיד מצחיק כל פעם מחדש
אנונימי
הנה בדיחה:
עם מה הנאצים התקלחו בשואה?
עם יהודים

-יש לבדיחה כמה משמעויות
אנונימית
כל הקטע של הומור שחור זה שאין לו גבולות למאו
גבול אדום בעייני
ומאוד מיותר.
יש דברים שלא צוחקים עליהם ועושים מהם צחוק
2Eh
היטלר התאבד ברגע שראה את חשבון הגז ח ח ח ח ח ח
מה לעשות שזה מצחיק
אנונימי
את האמת שאני אוהבת בסך הכל בדיחות, אבל לא בדיחות שואה.
זה לא מכבד בשום צורה.
ואולי לאחרים קל לצחוק על זה אבל הם כנראה לא מבין את החומרה של המעשים והדברים הנוראים שהנאצים עשו.
אתם רוצים את מוזמנים לצחוק על 6,000,000 יהודים שנרצחו. ילדים, נערים, מבוגרים, זקנים ואפילו תינוקות. לא מחוברת בשום צורה לבדיחות שואה.
ואם כל הכבוד זה גם לא מצחיק.
WFM
^ מסיכמה, מה מצחיק בזה שאנשים נהרגו מגז רעיל במוות איטי בלי רחמים?
אנונימית
צריך לדעת איפה גבול הטעם הטוב, תלוי בבן אדם כי בכל זאת זו היסטוריה שמנסים להדחיק
הומור שחור שהלך רחוק מדי לדעתי
הדבר היחיד שפשוט אי אפשר לצחוק עליו
לא רואה בזה בעיה. אבל כן צריך לשים גבול ולחשוב פעמיים לפני שמספרים בדיחה כזו או אחרת שקשורה לזה
אנונימית. את נורמית בעצמך.
האשכנזים פה לא יודעים לצחוק
אנונימי
ממש מגעיל.
אנשים שצוחקים על זה וכאלה תחשבו על זה שאתם צוחקים על 6 מיליון אנשים שנרצחו גם אם זה היה קורה במדינה אחרת לא צוחקים על דברים כאלה. זה לא מגניב,לא מצחיק וזה חא משהו שעושים
תקראו לי סאחית,אבל עד השואה
אני נרצחת מזה.

חחח סתם זה מצחיק אבל צוחקים בהרגשה שאסור לצחוק על זה
יש גבול.
יש דברים שלא צוחקים עליהם.
אז אל תצחקי כי אם זה מרגיש לך טיפה אפילו לא נכון כנראה שזה חא אמור לקרות כי זה כן פוגע באנשים שעברו את זה או שאנשים שקרובי משפחה שלהם עברו את זה ונאלצו לחוות את כל החוויות הנוראיות האלא
הרבה מצחיקות אותי
בדיחות שואה זה כמו יהודים,
לא כולם אוהבים אותם
אנונימית
אני אוהבת אבל צריך לדעת איפה וכמה
סבתא שלי ניצולת שואה והיא זורמת איתי על בדיחות שואה
מת מזה
אם להיות כנה וואללה זה מצחיק אותי מחצית מהפעמים אבל רק מי שצוחק במצבים שלא צריך לצחוק יבין אותי

אה וזה גם מביא רגשות אשם אחר כך
לא מכבד, לא הומור שחור ולא נעליים סורי רק מי שעבר את השואה וזאת הדרך שלו להתגבר יכול.
שזה מזעזע וגועל נפש עצוב שזה המצב שצוחקים על הדבר הזה
גם מכחישי שואה מגעילים אותי!!
אנונימית
ממש מצחיק
מצחיקות אותי, התנדבנו פעם אצל ניצול שואה והוא לא הפסיק ךהריץ בדיחות כאלה
אנונימי
לדעתי אם זה בדיחה ממש בקטנה שהיא לא נוגעת בנושאים רגישים מידי זה סבבה, כמו בדיחות על היטלר עצמו ופשוט בדיחות שהן לא על משהו שיכול לפגוע.
אבל בהחלט יש לזה גבול מסוים, יש בדיחות נגיד שהן ממש לא לעניין

גוש אני גאה בך שאת בחמות❤
מזעזע בעייני
לא צוחקים על עבר כזה ועוד שהוא חלק מהעם שלך והשורשים שלך
יש גבול
2Eh
זה מזעזע לדעתי. אתם לא יודעים כמה נוראית הייתה השואה לעומק. אי אפשר להבין רק מסיפורים וזה נוראי ומזעזע, לא נושא לצחוק עליו
לא מצחיק בכלל
יש אפילו ניצולי שואה שזורמים עם הבדיחות, זה פשוט תלוי איזה בדיחות. יש כאלה שזה עוזר להם עם הנושא כי זה נושא כבד ויש כאלה שזה עוזר להם עם הומור, פשוט צריך לדעת מה במקום ומה לא במקום
אנונימית
מזעזע. ילדים ותינוקות נרצחו שם בגלל היותם יהודים , אז ללכת ולעשות מזה צחוק זה לא מצחיק בשום צורה
קורע
אנונימי
אנונימית אל תשווי בין מכחישי שואה להומור שחור
לא נושא לצחוק אליו לדעתי....
מרושע אבל מצחיק
לדעתי כל עוד צוחקים על משהו שלא מעליב ובקטנה כזה אז אחלה
אבל אם זה משהו מעליב ומוגזם, כמו על הרצח וכאלה אז פחות מתאים לפי דעתי
אנונימית
^ אנונימי ספאם כושל תלמד להיות מצחיק לפחות
אני לא מתחברת להומור שחור מכל סוג, אז אני לא אוהבת
לא יודעת
אני מעדיפה להמנע מהומור כזה
אבל אם האדם שמספר את זה מסר את זה עם טאקט אז עוד אפשר


חח כן אני יודעת שהסברתי מוזר אבל אני יכולה לשמוע אותן כל עוד יש טאקט
לרוב לא אוהבת אותם, זה מרגיש לי מבזה מאשר מצחיק...
כמובן שיש דברים חרגים שיכולים להצחיק אבל זה ממש קצת וגם אז יש לי קצת רגשות אשם שנהנתי מהבדיחה...
חוץ מזה שרוב הבדיחות נדושות וחוזרות על עצמם, "סבא של סבון" "אפשר תמספר שלך?"
לא מצחיק אותי סליחה....
הומור שחור, זה בסדר כל עוד יודעים מתי לעצור ובתנאי שזה בא מבן אדם יהודי
מי שרוצה לדבר למה דווקא מבן אדם יהודי יכול לכתוב לי בפרטי כי זה קצת ארוך..
תלוי מתי עושים את זה ובאיזה רמה
לי אישית יש ממש רגישות לנושא הזה אז אני לא סובלת שעושים בדיחות שואה. אבל משהו שממש מעצבן אותי, זה אנשים שהם לא יהודים שעושים בדיחות כאלה. כאילו- מי אתם שתעזו לספר בדיחה על מהשו כל כך נורא שהעם שלי עבר?
אז כפי שביקשת אני כנה איתך, בדיחות שואה זה דבר נורא אשר מבטא חוסר כבוד עצום כלפי קורבנות השואה.
מי שמרשה לעצמו לצחוק על חשבון דבר כזה, גם אם הוא טוען ש"ההומר השחור" נתן לו לגיטמציה לכזה דבר הוא יורד לשפל המדרגה.
יש דברים שלא צוחקים עליהם.
אני אוהב לצחוק על ניצולי שואה ולברביץ לגייז בהפסקות
זה כזה מצחיק אבל זה נושא רציני שגם אם צוחקים צריך לשים סטופ .
משעשע
אנונימית
אני אןהבת הומור ובעיקר הומור שחור, לא קורה מצחוק אבל זה כן מצחיק
מכיוון שבשואה נספו 6 מיליון יהודים יקרים וחשובים לעם היהודי לעולם בכלל ובעיקר למשיח צדקנו, כיוון שכל יהודי הוא בן של הקב''ה ולכן הוא כל אחד ואחד מישראל לא משנה באיזה מעמד ומצב הוא אוחז, הוא נכס חשוב ביותר, ועל כן הבדיחות הללו אין בהם משום טוב.
זוועה
אותי זה מצחיק
זוועה אני בכלל לא אוהבת, אף פעם זה לא הצחיק אותי והרגשתי שאני בוגדת או צוחקת על המשפחה שלי ועל העם שלי...
ואגב אני יודעת שמי שמספר את זה לרוב (יהודים) לא מנסים בכלל לפגוע ויודעים מצויין את חשיבות השואה, כל אחד רואה את זה אחרת.
כל עוד זה בגבול הטעם הטוב אז זה נסבל אבל עדיין אותי אישית זה לא מצחיק.. יש בדיחות שאני אבין את ה"פאנץ" או איך שלא קוראים לזה ואני אבין אותן אבל גם אם אני מבינה אז אני לא צוחקת כי זה פשוט לא מצליח להצחיק אותי.
לא יודעת אם אתם יודעים אבל יש קטע ששמים אצבע מעל הפה (יענו השפם של היטלר) ומצדיעים כמו הנצאים (יש לי חברים שעושים ממש ממש לעיתים רחוקות אבל זה קורה) וכשהם עושים את זה אני פשוט קופאת במקום ולא יודעת איך להגיב... זה ממש מזעזע בעייני הבדיחה זאת ספיצפית ולא מבינה איך יהודים מגיעים למצב כזה.

יש בדיחות אבל שהן נסבלות ואפילו ניצולי שואה זורמים איתם.
תלוי, יש קו.
אפשר להתבדח (אבל רק ליהודים מותר!!! *סמיילי מחייך מוציא לשון*), אבל יש גבול מסוים שאסור לעבור אותו.
לא מצחיק בכלל. משפיל אפילו לעשות את זה
1. ממש מצחיק.
2. גם בשואה היהודים עשו את זה כדי לא להיכנס לדיכאון וכולי, עדיף לצחוק מלכאוב, ולכן זה כן מראה לגיטימציה קטנה, גם אם רובינו לא באמת היו שם.

כמובן שזה הומור שחור, ולכל דבר יש גבול.
לא אוהבת אותם חברים שלי יודעים לא להגיד ליידי אותם
אבל הומור שחור זה סבבה כזה פשוט שואה לא ממש מצחיקונעים לי לצחוק על זה
אכי מצחיק אחרי זה אתה מבין שאתה בן אדם חרא
מצד אחד בדיחות זה שמח
מצד שני שואה זה עצוב
שמשלבים את שתיהם ביחד זה כבר פחות..
כי אחרי הכל שואה זה משהו נוראי ובדיחות מעלה את המצב רוח אבל שזה ככה מוריד זה לא ממש לא
חלקן מצחיקות ורובן לא לפחות אותי אישית.
צריך לדעת מתי לעצור ולא להגזים
אנונימית זה לא לגמרי נכון מה שאת אומרת.. זה עובדה שיש ניצולי שואה שלא אכפת להם מבדיחות שואה ויש כאלה שבעצמם מספרים..
הומור זה לחלוטין דרך התמודדות של חלק מהאנשים, כל אחד ומה שמתאים לו.
וגם תאמיני לי ש99% ממי שמספר את הבדיחות האלה לא מזלזל בכלל בשואה ומבין את החשיבות של זיכרון השואה.. זה פשוט אנשים שזה האופי שלהם ויש בדיחות שואה שהן נסבלות.
אני ואת למשל מהאנשים שזה בכלל לא מצחיק אותם ולא נעים להם לשמוע, אבל זה שיש כאלה שמספרים לא בהכרח אומר שהם מזלזלים ולא מכבדים.
אישית בשבילי הן בסדר בגבול מסויים.
נגיד בדיחות שצוחקות באופן מאוד כללי על השואה הן יחסית בסדר ומצחיקות, אבל לדעתי כשזה מגיע ללצחוק על מישהו ספציפי שנרצח בשואה זה פשוט לא בסדר, נגיד בדיחות על הרצח אנה פרנק זה די דפוק.
כשזה כללי מספיק זה פחות פוגע בנקודות רגישות וזה יותר התגברות על טראומה, אבל כשמדובר באנשים או מקרים מסויימים זה פשוט חסר רגישות וטאקט.
וכמובן לדעת מתי ובאיזה סביבה אפשר לספר אותן.
אנונימית
מזעזע
הומור שחור השואה זה קצת קשה לשמוע את זה
וואלה עדיף לי לצחוק על דבר שאי אפשר לשנות כבר מאשר לבכות עליו
לא מתאים.
לדעתי זה דבר שלא צריך לצחוק עליו, יש אנשים שעברו את זה ואני בטוחה שלא רוצים לדעת שעושים על זה בדיחות מטומטמות.
ובכללי אני לא אוהבת הומור שחור
זה לא נושא לצחוק עליו..
צריך להיות עדין. הומור יכול להיות מחאה אבל לא תמיד זה מתאים.
בכלל לא מצחיק אותי, פשוט תת רמה לדעתי כאילו לאן הגענו למה אי אפשר לכבד? נגמרו הנושאים לצחוק עליהם... תתבגרו
תלוי , אם הבדיחה מצחיקה אני אצחק.
ואיך אתם יכולים להגיד שאתם אוהבים הומור שחור אבל אתם לא צוחקים על השואה כי זה קו אדום או משהו?
זה הומור שחור אין קו אדום בו.
אנונימית
תלוי אם מצחיק או לא , הרוב לא מצחיקות בכלל
פעם אהבתי, אבל שמעתי את כל הבדיחות שואה וזה פשוט הפסיק להצחיק אותי, ואז התבגרתי.
מצחיק רצח
B9
לאלא בלי בדיחות שואה זה עושה לי גזים
אנונימי
שואל השאלה:
תודה לכל מי שענו! אשמח לשמוע עוד תשובות