12 תשובות
אני די מצטרף לשאלה
אנונימי
אז אל תפספסי תגידי לו שלום בבקרים דברי איתו בוואצפ הוא מתחיל לדבר איתך תזרמי איתו כי בתיכון קשה להתחבר דוגרי עם תהיי ביישנית ותחכי שיפנו אלייך עוד יותר יהיה לך קשה עכשיו הוא מתחיל לדבר איתך תדברי איתו תשאלי אותו מה נשמע כמה אחים יש לו איזה מבחן יהיה שבוע הבא תתחילי להגיד לו עם התכוננת למבחן או אם לא, תפתחי את השיחה יש לך פה הזדמנות מצוינת אני צריכה גם לנסות להתחבר באיזה מקום חדש אני גם בתיכון ואני מבינה כמה זה קשה אבל יש לך פה הזדמנות מצוינת אל תפספסי אותה והלוואי אני יזכה גם להזדמנויות כאלה אבל האמת שאני מקווה שאני יצליח לגשת לאנשים בעצמי ולנסות להתחיל לדבר ולהתחבר לבד
שואל השאלה:
אני לא יכולה פשוט לא להיות ביישנית תאמיני לי אם זה היה עובד ככה לא הייתי ביישנית אבל זה לא בשליטתי אני עושה מה שאני יכולה כתבתי תקראי קשה לי יותר להתחבר כי אני ביישנית ממש
אני לא יכולה פשוט לא להיות ביישנית תאמיני לי אם זה היה עובד ככה לא הייתי ביישנית אבל זה לא בשליטתי אני עושה מה שאני יכולה כתבתי תקראי קשה לי יותר להתחבר כי אני ביישנית ממש
אנונימית
אין דבר כזה לא בשליטתך את מחליטה עם להתבייש או לא אני יודעת כי גם אני הייתי ביישנית והיום אני פחות בזכות אלוהים וגם בזכות עצמי כי העזתי לאגיד דברים שחשבתי ולנהל שיחה עם אנשים על דברים שאני אוהבת אבל עדיין ברור שתתביישי זה מקום חדש ולא אמרתי לך להפסיק להיות ביישנית רק לנהל עם הבן אדם שיחה כי באמת שזאת הזדמנות מדהימה בשבילך ועם תחליטי שיש לך מספיק אומץ לבוא אל הבן אדם ולהתחיל לדבר איתו על משפחה חברים לימודים סדרות וכו' זה יהיה צעד ראשון לצאת מהביישנות תאתגרי את עצמך לעשות דברים שלא היית עושה ביום יום כמו לגשת לקבוצה ולשבת איתם ולהתחיל לדבר עם אנשים או פשוט לאגיד לבן אדם מה קורה זה יהיה צעד ענק וחיוני בשבילך ובשביל ליצור קשרים אני מבינה אותך כי אני במצב כזה אמנם לא בבית ספר אבל כן במקום אחר ולכן אל תגידי לעצמך שזה לוקח זמן כי אחרי זמן מסויים שאת במקום ולא מצליחה להתחבר אנשים יפסיקו לנסות לדבר איתך ויהיה לך קשה אז אל תפספסי את ההזדמנות תחשבי שחיים רק פעם אחת וחבל לפספס הזדמנות להכיר אנשים חדשים
שואל השאלה:
אני לא מתביישת כי אני במקום חדש אני מאז ומתמיד הייתי ביישנית ויש לי ביטחון עצמי מאוד נמוך אז זה לא בשליטתי וכמו שכתבתי אם תקראי אני מנסה לא לתקוע את השיחה ואני נלחמת מבפנים כל כך חזק ואני עדיין לא מסוגלת אם הייתי מסוגלת לא הייתי כותבת פה אני מנסה שנים להפסיק להיות ביישנית ואני מדברת על ביישנית ברמה שלא הייתי מצליחה לדבר עם צד אחד שלם במשפחה עד כיתה זה' ועכשיו זה טיפה יותר טוב אבל עדיין קשה לי לדבר איתה ואני בכיתה יא אני לא יודעת כמה ביישנית היית אבל עם איך שכתבת אני מבינה שלא ברמה שלי
אני לא מתביישת כי אני במקום חדש אני מאז ומתמיד הייתי ביישנית ויש לי ביטחון עצמי מאוד נמוך אז זה לא בשליטתי וכמו שכתבתי אם תקראי אני מנסה לא לתקוע את השיחה ואני נלחמת מבפנים כל כך חזק ואני עדיין לא מסוגלת אם הייתי מסוגלת לא הייתי כותבת פה אני מנסה שנים להפסיק להיות ביישנית ואני מדברת על ביישנית ברמה שלא הייתי מצליחה לדבר עם צד אחד שלם במשפחה עד כיתה זה' ועכשיו זה טיפה יותר טוב אבל עדיין קשה לי לדבר איתה ואני בכיתה יא אני לא יודעת כמה ביישנית היית אבל עם איך שכתבת אני מבינה שלא ברמה שלי
אנונימית
שואל השאלה:
אני לא רוצה לפספס את ההזדמנות הזאת ואני באמת משתדלת כואב לי מרוב שאני משתדלת ואחר כך מציק לי כמה ימים עוברות לי מלא מחשבות עשיתי משהו לא טוב ואני חושבת על זה יותר מידי כי אני גם סובלת מחרדות ולחץ יומיומי
אני לא רוצה לפספס את ההזדמנות הזאת ואני באמת משתדלת כואב לי מרוב שאני משתדלת ואחר כך מציק לי כמה ימים עוברות לי מלא מחשבות עשיתי משהו לא טוב ואני חושבת על זה יותר מידי כי אני גם סובלת מחרדות ולחץ יומיומי
אנונימית
אין לך מושג כמה ביישנית הייתי לא היה לי חברות וגם עם היה לי הם היו לא אמיתיות וצחקו עליי הביטחון שלי היה כל כך ירוש שהייתי מסתובבת עם השיער על הפנים עד איזה כיתה ח מצבי היה גרוע מאוד ובחרתי לעשות את השינוי הזה את מדברת כאילו זה שאת ביישנית זה בגלל שמישהו מכריח אותך להיות ביישנית לא כאילו הכל תלוי בך אחותי את כבר גדולה את צריכה לעשות את השינוי הזה מבטיחה לך שלא תתקעי את השיחה כי עם אנשים קיבלו אותי הם יקבלו אותך בזרועות פתוחות את רק צריכה לתת להם לקבל אותך תתחילי בצעדים קטנים כמו לאגיד להוא שמתחיל לדבר איתך בוקר טוב יום אחרי את יכולה לשאול אותו מה נשמע ולהתחיל לאט לאט אבל את השינוי הזה חייבים לעשות מה שדחף אותי לעשות את השינוי זה שהבנתי שאין לי חברות ושבסופו של דבר אני ימצא את עצמי לבד וזה מה שהכי הפחיד אותי להיות לבד אל תחשבי שאת מקרה גרוע כי כולנו עוברים את הדברים האלה אבל בסופו של דבר צריך לצאת מזה יש לך כל כך הרבה פוטנציאל שחבל שיתבזבז אני מאמינה שעם רק תרצי עד שנה הבאה יהיה לך יותר מעשר חברות בעזרת ה' רק תפסיקי להגביל את עצמך ולאגיד לעצמך שאת ביישנית ולא מסוגלת לדבר עם אנשים כי את כן מסוגלת ועם את צריכה עצות או כל דבר את מוזמנת לדבר איתי בפרטי! אני עברתי את הדברים האלה לבד אבל את לא חייבת לעבור את זה לבד אני כאן בשבילך לכל מה שתרצי לדבר עליו
תקשיבי הייתי בול במקום שלך (עדיין שם) ואני גם ממש מתביישת מאנשים חדשים ובמיוחד מבנים. באמת שתנסי להיות רק את ואז המשפטים יבואו לך יוצר בטבעיות! ברגע שהבנאדם הנכון יבוא לדבר איתך את תרגישי את הכימיה בניכם גם עם בנים וגם בנות. ואת לא חייבת להרגיש בנוח לדבר עם כולם זה בסדר לגמרי!
שואל השאלה:
אני אומרת לך שאין לי את הביטחון לאמר שלום עם לי את האומץ אני אומרת אם אומרים לי אבל אני לא יכולה לאמר ראשונה ואני אומרת לך את זה מניסיון אבל אני לא מצליחה! אני מנסה ולא מצליחה להוציא מילה מהפה גם כשפונים אלי קשה לי בטירוף אני באמת לא מסוגלת
את הביטחון עוזרים לי להעלות אבל זה יקח המון זמן
אני אומרת לך שאין לי את הביטחון לאמר שלום עם לי את האומץ אני אומרת אם אומרים לי אבל אני לא יכולה לאמר ראשונה ואני אומרת לך את זה מניסיון אבל אני לא מצליחה! אני מנסה ולא מצליחה להוציא מילה מהפה גם כשפונים אלי קשה לי בטירוף אני באמת לא מסוגלת
את הביטחון עוזרים לי להעלות אבל זה יקח המון זמן
אנונימית
שואל השאלה:
גם פגעו בי מלא חברים שבסוף גיליתי שהם לא חברים שלי בכלל נפגעתי כל כך שאני פשוט חסומה בקצב הזה אני אשאר לבד כי אני לא מרגישה בנוח לדבר עם אף אחד בהתחלה
מה שהכי מעצבן זה שכל המשפחה כולל המורחבת כולם חברותיים עם ביטחון ואני בלי כלום
גם פגעו בי מלא חברים שבסוף גיליתי שהם לא חברים שלי בכלל נפגעתי כל כך שאני פשוט חסומה בקצב הזה אני אשאר לבד כי אני לא מרגישה בנוח לדבר עם אף אחד בהתחלה
מה שהכי מעצבן זה שכל המשפחה כולל המורחבת כולם חברותיים עם ביטחון ואני בלי כלום
אנונימית
אחותי אני חושבת שקודם את צריכה להעלות לעצמך את הביטחון העצמי כי עם לא תאהבי את עצמך איך תוכלי לאהוב ולהתחבר לאחרים? את בן אדם מדהים ואני מבטיחה לך שעם אני עברתי תדבר הזה והצלחתי לצאת מימנו לך יש פי מיליון סיכוי לצאת מהביישנות והחוסר ביטחון אני מקווה שעזרתי לך אל תדאגי יהיה בסדר אני חושבת שאת לא מאמינה בעצמך מספיק בשביל לחשוב שתוכלי לאגיד שלום למישהו או להתחיל שיחה אבל אני אומרת לך בוודאות שאת מסוגלת!
שואל השאלה:
מסתבר שבנוסף לביישנות יש לי חרדה חברתית די רצינית אני מניחה שזה עושה את התהליך שאני צריכה לעשות יותר מסובך
הילד אבל לא מוותר הוא ממשיך לנסות זה עוד לא קרה לי אני מקווה שהוא לא יוותר עד שאני אצליח להפתח ולנהל שיחה יותר מכמה שניות
מסתבר שבנוסף לביישנות יש לי חרדה חברתית די רצינית אני מניחה שזה עושה את התהליך שאני צריכה לעשות יותר מסובך
הילד אבל לא מוותר הוא ממשיך לנסות זה עוד לא קרה לי אני מקווה שהוא לא יוותר עד שאני אצליח להפתח ולנהל שיחה יותר מכמה שניות
אנונימית