9 תשובות
מה צריך לעשות?
שואל השאלה:
אה סליחה שכחצי חחח למצוא נושא ונשוא
אנונימית
1. הפועל - נשוא: "חיים". מי חיים? ההולנדים - נשוא.
תנסה/י את השאר, ואם לא ילך - אני אשמח לעזור.
NK1
רגע, ולגבי החלק השני של המשפט. הנשוא: "מצטיינים". נושא: "מה/י מצטיינים?" - "חייהם"
NK1
שואל השאלה:
אוף נו אני לא מצליחה וגם לא מבינה את הנושא הזה..
אנונימית
את רוצה שאני אנסה להסביר?
NK1
באיזה אופן למדתם עד עכשיו? מה לימדו אתכם לגבי הנושא והנשוא? שאני אדע לאן לכוון..
NK1
שואל השאלה:
אז זהו שאני לא הייתי בשיעורים וניסו להסביר לי ולא כזה הלך להם כמו שאת רואה..
אנונימית
אני אסביר לך את זה הכי קל
במשפט יש פועל, ויש בכל משפט גם את מי שביצע את הפועל.
הנשוא במשפט הוא הפועל
והנושא הוא מי שביצע את הפועל

למשל

דנה הלכה לים
הנשוא במשפט הוא הפועל = "הלכה"
הנושא במשפט הוא מי שביצע את הפועל = "דנה"