34 תשובות
נראה שהתשובה שרוצים לזה היא תשובה שלילית ומגעילה וזה, וככה זה אין מה לעשות
אבל מעמד האישה ביהדות היא שהיא אישה. זהו. שום דבר לא יותר.
מה שכן, היא פטורה מכמה מצוות כי יש עליה בד"כ תפקידים של טיפול בילדים, וכן כמה הבדלים בהלכות אחרות.
אבל מעמד האישה ביהדות היא שהיא אישה. זהו. שום דבר לא יותר.
מה שכן, היא פטורה מכמה מצוות כי יש עליה בד"כ תפקידים של טיפול בילדים, וכן כמה הבדלים בהלכות אחרות.
כיום יותר טוב מעבר אבל זה תלוי בזרמים.
הזרם החרדי האורתודוקסי נגיד (הזרם הרישמי והראשי בישראל) הוא זרם מאוד שוביניסט לעומת הרפורמי
הזרם החרדי האורתודוקסי נגיד (הזרם הרישמי והראשי בישראל) הוא זרם מאוד שוביניסט לעומת הרפורמי
היהדות רוכשת המון כבוד כלפי האישה.
יש אנשים שלא מבינים את ההלכה על בוריה ועלולים לחשוב אחרת.
יש אנשים שלא מבינים את ההלכה על בוריה ועלולים לחשוב אחרת.
אמרו שצריך לכבד את האישה, ובלי שום קשר אני חושבת שמעמד האישה הוא כמו המעמד של הגבר, לכל אחד יש את היתרונות והחסרונות שלו.
מכובד❤
יש המון המון כבוד כלפי האישה *ביהדות* בדגש על היהדות איך שאנשים בפועל מתנהגים כלפי נשים זה משהו אחר וזה לא משקף בשום צורה את דעת היהדות
ביקשת תשובה? הנה קיבלת
הכי מפורט שיכול להיות
ממליצה לקרוא הכל!
בתנ"ך ובדברי חז"ל יש יחס של כבוד והערכה רבה לאישה. אפשר לראות את הנשים המופיעות בתנ"ך ובחז"ל, ולגלות את הערך הגדול של הנשים בעיני התורה: מבואר בתורה ובחז"ל ששרה אימנו הייתה גדולה מאברהם אבינו ברוח הקודש. וכן רבקה ראתה אל נכון יותר מיצחק במעשי יעקב ועשו. ולעתיד לבא הקב"ה לא ייעתר לתפילת האבות בבקשה לגאול את עם ישראל מלבד לתפילת רחל. ישראל נגאלו ממצרים בזכות נשים צדקניות. והנשים היו אלו שסירבו להשתתף בחטא העגל ובחטא המרגלים. ויש לנו גם את השופטת דבורה הנביאה, רות המואבייה, ואסתר המלכה. בתלמוד מסופר על גדלותה בתורה של ברוריה אשת רבי מאיר בעל הנס, ועל שניצחה את תלמידי בית המדרש בויכוחים תורניים.
חז"ל מרבים לספר בשבחה של האישה ודואגים למעמדה. מקוצר מקום נמנה אחדים מהם: "אין הברכה שרויה בבית אלא בזכות האישה". "האישה מכרת באורחים יותר מן האיש". "חייב אדם לאהוב את אשתו כגופו, ולכבדה יותר מגופו". "בינה יתירה ניתנה לאישה". כלומר, גם לגבי הכמות האישה נתברכה בבינה יותר מהאיש, וגם לגבי הזמן - האישה מתבגרת ושכלה מבשיל מוקדם מן האיש. ולכן האישה מתחייבת במצוות כבר בגיל 12, מוקדם מהאיש שרק בגיל 13 מתחייב במצוות.
שווים אבל שונים
השוני העצום בין גישת התורה לבין התרבות המערבית ביחס לאישה הוא בכך: בעוד שהתרבות המערבית משווה בין המינים לגמרי, כביכול אין שום הבדל בניהם, תוך זלזול מחפיר ב"תכונות הנשיות" וב"תפקידים הנשיים", קובעת היהדות כי האישה אכן שווה במעמדה לגבר, אלא שלאישה מיועד תפקיד שונה משל הגבר, תפקיד המותאם לאופייה ומהותה. על פי היהדות מיותר לחלוטין לתת לנשים תכונות ותפקידים גבריים, מאחר והתכונות הנשיות והתפקידים הנשיים שווים כמו של הגברים. לדעת היהדות, "עקרת בית" חשובה בדיוק כמו משרת "נשיא ארצות הברית", ואף יותר מכך.
עמדת היהדות מפוכחת וריאלית ותואמת למציאות, שכשם שישנם הבדלים פיזיים בין גבר לאישה כך ישנם הבדלים נפשיים בניהם. ואכן, מחקרים מתקדמים מגלים דבר זה, נצטט אחד מהם: "שינוי קל הופך שני יצורים לשני מינים נפרדים... הוא נעשה באמצעות כרומוזום אחד מתוך 46 הכרומוזומים שיש לנו בכל תא... שבונים מערכות פיזיולוגיות ועצביות שונות, נבדלות לזכר ולנקבה, ובכך יוצרים נטיות התנהגות ונטיות פסיכולוגיות שונות לזכר ונקבה". ("מסילות אל האמונה", ח"ג עמוד 254).
אנו חייבים להודות, שישנם דברים ביהדות אשר נראים על פניהם כזלזול ח"ו באישה, אך לאחר התבוננות מעמיקה אנו מגלים כי דווקא שבח הוא לאישה. לפניכם דוגמא חשובה:
האישה פטורה מלימוד התורה, ומחלק נכבד ממצוות התורה, ואילו הגבר חייב בלימוד התורה ובכל המצוות כולן. לכאורה יש כאן "הדרת נשים" מבתי המדרש ומאוצרות הרוח והחכמה של עם ישראל. לצערנו, ישנן קבוצות שבגלל ההבנה המוטעית הזו הקימו ישיבות לנשים, או שגם נשים מניחות תפילין וכדומה. כמו כן, הברכה שמברכים הגברים בכל יום "שלא עשני אישה", מקוממת רבים, והם רואים בברכה זו התנשאות של הגבר על האישה.
אך בואו ונתבונן! נאמר בגמרא (ברכות יז,א): "גדולה הבטחה שהבטיחן הקב"ה לנשים יותר מן האנשים". כלומר, שכרה של האישה גדול משל האיש. והנה, הגמרא שם מסבירה בהמשך ששכרה ניתן לה עבור עזרתה לבעלה ולבניה ללמוד תורה. והדבר תמוה, מאחר והאישה רק מסייעת בלימוד התורה, ואילו הגבר עמל ויגע בתורה, מדוע ששכרה של האישה רב מהאיש?
מבאר המהר"ל (דרוש על התורה), האישה נבראה בטבעה רוחנית יותר מהאיש, נפשה ונשמתה של האישה מותאמת וקרובה לעולם הבא יותר מהאיש. זו הסיבה בעצם שאישה פטורה מלימוד תורה. מאחר והתורה נועדה לזכך את האדם וליישר את מידותיו, לכן רק האיש שנולד מגושם ועם מידות רעות (הרס ותאוות), זקוק לעמל ויגיעה בתורה ובמצוות לזככו ולעדנו, משא"כ האישה שנולדה רוחנית ועדינה, אין לה צורך בלימוד תורה וקיום כל המצוות. (ישנן נשים יותר מגברים במדינת ישראל, ואילו לנשים יש רק בית כלא אחד, "כלא תירצה", בתפוסה חלקית).
מעתה מובן הטעם ששכרן של הנשים גדול מן האנשים: מאחר והנשים מוכנות וקרובות לעולם הבא יותר מן האיש, לכן בעבודה קלה הן כבר זוכות למקום גבוה יותר בעולם הבא. משל למה הדבר דומה, ראובן רחוק מפסגת ההר 613 מדרגות, ואילו שמעון מרוחק רק 100 מדרגות מפסגת ההר. והנה, כאשר שמעון יעלה 200 מדרגות, הוא יגיע למקום גבוה יותר מאשר ראובן, אפילו אם ראובן יעלה 613 מדרגות. כי ראובן יגיע רק לפסגת ההר, ואילו שמעון יעקוף את פסגת ההר ב-100 מדרגות. כך הנשים, למרות שהן מקיימות פחות מצוות, ופחות יגעות בתורה מהאיש, עדיין שכרן רב משל האיש.
כעת אנו מבינים שהדרת הנשים מלימוד התורה, אינו פחיתות עבורן, אלא תעודת הצטיינות להן, שאינן צריכות ליטול תרופות לרפאות מחלותיהן.
שלא עשני איש
נמצאנו למדים, כי ישנה לאיש מעלה על האישה בכך שהוא מקיים בפועל את כל מצוות התורה ועוסק ועמל בתורה. ומאידך, האישה עדיפה על הגבר בעצם מהותה, שהיא רוחנית וקרובה לה' יותר מהגבר, וכנ"ל.
לאור האמור לעיל אנו נבין את הברכות שמברכים הגבר והאישה בכל יום. הגבר מברך "שלא עשני אישה" - הוא מודה לה' על כך שהוא חייב במצוות רבות יותר מהאישה. לעומת זאת, האישה מברכת "שעשני כרצונו", שזה במילים אחרות "שלא עשני איש", והיא מודה לה' שעשה אותה אישה דווקא, שהיא מהות נעלה יותר מהגבר.
ואם תשאלו, אם כן מדוע האישה איננה מברכת באותו נוסח של האיש, "שלא עשני איש"? להבנת העניין נקדים משל, מלך אחד היה לו עבד נאמן, המשרתו בכל צרכיו וענייניו. וגם היה לו עבד הממונה על כל ענייני הממלכה, נקרא לו "ראש הממשלה". אין ספק, ש"ראש הממשלה" מכובד באופן אישי יותר מהעבד. מצד שני, העבד זוכה להיות במחיצת המלך בקביעות בכל יום, יותר מראש הממשלה הרואה פני המלך רק לעיתים רחוקות יותר. והנה, העבד יכול להודות למלך בנוסח כזה: "תודה שלא מינית אותי בתפקיד ראש הממשלה, כי זכות גדולה היא לי להיות תדיר במחיצתך". לעומת זאת, ראש הממשלה אינו יכול להודות למלך על כך שלא מינה אותו לתפקיד עבד, כי יש בכך נימת זלזול במלך, שהוא אינו מחשיב את המעלה לשרת את המלך. הוא חייב להודות בצורה חיובית, "תודה שמינית אותי לראש הממשלה".
הנמשל מובן מאליו, הגברים יכולים להודות לה' בברכת "שלא עשני אישה", כי אנו מראים כמה אנו מוקירים את מצוות ה', ואנו מודים לה' שאנו משרתים אותו בקביעות רבה, ע"י מצוות רבות. לעומת זאת, אם האישה תברך "שלא עשני איש", יתפרש הדבר כזלזול במצוות ה', שהיא שמחה שהיא פטורה ממצוות ה', לכן היא חייבת להודות בצורה חיובית, תודה לך ה' שעשית אותי אישה במהות נעלה.
ממליצה לקרוא הכל!
הכי מפורט שיכול להיות
ממליצה לקרוא הכל!
בתנ"ך ובדברי חז"ל יש יחס של כבוד והערכה רבה לאישה. אפשר לראות את הנשים המופיעות בתנ"ך ובחז"ל, ולגלות את הערך הגדול של הנשים בעיני התורה: מבואר בתורה ובחז"ל ששרה אימנו הייתה גדולה מאברהם אבינו ברוח הקודש. וכן רבקה ראתה אל נכון יותר מיצחק במעשי יעקב ועשו. ולעתיד לבא הקב"ה לא ייעתר לתפילת האבות בבקשה לגאול את עם ישראל מלבד לתפילת רחל. ישראל נגאלו ממצרים בזכות נשים צדקניות. והנשים היו אלו שסירבו להשתתף בחטא העגל ובחטא המרגלים. ויש לנו גם את השופטת דבורה הנביאה, רות המואבייה, ואסתר המלכה. בתלמוד מסופר על גדלותה בתורה של ברוריה אשת רבי מאיר בעל הנס, ועל שניצחה את תלמידי בית המדרש בויכוחים תורניים.
חז"ל מרבים לספר בשבחה של האישה ודואגים למעמדה. מקוצר מקום נמנה אחדים מהם: "אין הברכה שרויה בבית אלא בזכות האישה". "האישה מכרת באורחים יותר מן האיש". "חייב אדם לאהוב את אשתו כגופו, ולכבדה יותר מגופו". "בינה יתירה ניתנה לאישה". כלומר, גם לגבי הכמות האישה נתברכה בבינה יותר מהאיש, וגם לגבי הזמן - האישה מתבגרת ושכלה מבשיל מוקדם מן האיש. ולכן האישה מתחייבת במצוות כבר בגיל 12, מוקדם מהאיש שרק בגיל 13 מתחייב במצוות.
שווים אבל שונים
השוני העצום בין גישת התורה לבין התרבות המערבית ביחס לאישה הוא בכך: בעוד שהתרבות המערבית משווה בין המינים לגמרי, כביכול אין שום הבדל בניהם, תוך זלזול מחפיר ב"תכונות הנשיות" וב"תפקידים הנשיים", קובעת היהדות כי האישה אכן שווה במעמדה לגבר, אלא שלאישה מיועד תפקיד שונה משל הגבר, תפקיד המותאם לאופייה ומהותה. על פי היהדות מיותר לחלוטין לתת לנשים תכונות ותפקידים גבריים, מאחר והתכונות הנשיות והתפקידים הנשיים שווים כמו של הגברים. לדעת היהדות, "עקרת בית" חשובה בדיוק כמו משרת "נשיא ארצות הברית", ואף יותר מכך.
עמדת היהדות מפוכחת וריאלית ותואמת למציאות, שכשם שישנם הבדלים פיזיים בין גבר לאישה כך ישנם הבדלים נפשיים בניהם. ואכן, מחקרים מתקדמים מגלים דבר זה, נצטט אחד מהם: "שינוי קל הופך שני יצורים לשני מינים נפרדים... הוא נעשה באמצעות כרומוזום אחד מתוך 46 הכרומוזומים שיש לנו בכל תא... שבונים מערכות פיזיולוגיות ועצביות שונות, נבדלות לזכר ולנקבה, ובכך יוצרים נטיות התנהגות ונטיות פסיכולוגיות שונות לזכר ונקבה". ("מסילות אל האמונה", ח"ג עמוד 254).
אנו חייבים להודות, שישנם דברים ביהדות אשר נראים על פניהם כזלזול ח"ו באישה, אך לאחר התבוננות מעמיקה אנו מגלים כי דווקא שבח הוא לאישה. לפניכם דוגמא חשובה:
האישה פטורה מלימוד התורה, ומחלק נכבד ממצוות התורה, ואילו הגבר חייב בלימוד התורה ובכל המצוות כולן. לכאורה יש כאן "הדרת נשים" מבתי המדרש ומאוצרות הרוח והחכמה של עם ישראל. לצערנו, ישנן קבוצות שבגלל ההבנה המוטעית הזו הקימו ישיבות לנשים, או שגם נשים מניחות תפילין וכדומה. כמו כן, הברכה שמברכים הגברים בכל יום "שלא עשני אישה", מקוממת רבים, והם רואים בברכה זו התנשאות של הגבר על האישה.
אך בואו ונתבונן! נאמר בגמרא (ברכות יז,א): "גדולה הבטחה שהבטיחן הקב"ה לנשים יותר מן האנשים". כלומר, שכרה של האישה גדול משל האיש. והנה, הגמרא שם מסבירה בהמשך ששכרה ניתן לה עבור עזרתה לבעלה ולבניה ללמוד תורה. והדבר תמוה, מאחר והאישה רק מסייעת בלימוד התורה, ואילו הגבר עמל ויגע בתורה, מדוע ששכרה של האישה רב מהאיש?
מבאר המהר"ל (דרוש על התורה), האישה נבראה בטבעה רוחנית יותר מהאיש, נפשה ונשמתה של האישה מותאמת וקרובה לעולם הבא יותר מהאיש. זו הסיבה בעצם שאישה פטורה מלימוד תורה. מאחר והתורה נועדה לזכך את האדם וליישר את מידותיו, לכן רק האיש שנולד מגושם ועם מידות רעות (הרס ותאוות), זקוק לעמל ויגיעה בתורה ובמצוות לזככו ולעדנו, משא"כ האישה שנולדה רוחנית ועדינה, אין לה צורך בלימוד תורה וקיום כל המצוות. (ישנן נשים יותר מגברים במדינת ישראל, ואילו לנשים יש רק בית כלא אחד, "כלא תירצה", בתפוסה חלקית).
מעתה מובן הטעם ששכרן של הנשים גדול מן האנשים: מאחר והנשים מוכנות וקרובות לעולם הבא יותר מן האיש, לכן בעבודה קלה הן כבר זוכות למקום גבוה יותר בעולם הבא. משל למה הדבר דומה, ראובן רחוק מפסגת ההר 613 מדרגות, ואילו שמעון מרוחק רק 100 מדרגות מפסגת ההר. והנה, כאשר שמעון יעלה 200 מדרגות, הוא יגיע למקום גבוה יותר מאשר ראובן, אפילו אם ראובן יעלה 613 מדרגות. כי ראובן יגיע רק לפסגת ההר, ואילו שמעון יעקוף את פסגת ההר ב-100 מדרגות. כך הנשים, למרות שהן מקיימות פחות מצוות, ופחות יגעות בתורה מהאיש, עדיין שכרן רב משל האיש.
כעת אנו מבינים שהדרת הנשים מלימוד התורה, אינו פחיתות עבורן, אלא תעודת הצטיינות להן, שאינן צריכות ליטול תרופות לרפאות מחלותיהן.
שלא עשני איש
נמצאנו למדים, כי ישנה לאיש מעלה על האישה בכך שהוא מקיים בפועל את כל מצוות התורה ועוסק ועמל בתורה. ומאידך, האישה עדיפה על הגבר בעצם מהותה, שהיא רוחנית וקרובה לה' יותר מהגבר, וכנ"ל.
לאור האמור לעיל אנו נבין את הברכות שמברכים הגבר והאישה בכל יום. הגבר מברך "שלא עשני אישה" - הוא מודה לה' על כך שהוא חייב במצוות רבות יותר מהאישה. לעומת זאת, האישה מברכת "שעשני כרצונו", שזה במילים אחרות "שלא עשני איש", והיא מודה לה' שעשה אותה אישה דווקא, שהיא מהות נעלה יותר מהגבר.
ואם תשאלו, אם כן מדוע האישה איננה מברכת באותו נוסח של האיש, "שלא עשני איש"? להבנת העניין נקדים משל, מלך אחד היה לו עבד נאמן, המשרתו בכל צרכיו וענייניו. וגם היה לו עבד הממונה על כל ענייני הממלכה, נקרא לו "ראש הממשלה". אין ספק, ש"ראש הממשלה" מכובד באופן אישי יותר מהעבד. מצד שני, העבד זוכה להיות במחיצת המלך בקביעות בכל יום, יותר מראש הממשלה הרואה פני המלך רק לעיתים רחוקות יותר. והנה, העבד יכול להודות למלך בנוסח כזה: "תודה שלא מינית אותי בתפקיד ראש הממשלה, כי זכות גדולה היא לי להיות תדיר במחיצתך". לעומת זאת, ראש הממשלה אינו יכול להודות למלך על כך שלא מינה אותו לתפקיד עבד, כי יש בכך נימת זלזול במלך, שהוא אינו מחשיב את המעלה לשרת את המלך. הוא חייב להודות בצורה חיובית, "תודה שמינית אותי לראש הממשלה".
הנמשל מובן מאליו, הגברים יכולים להודות לה' בברכת "שלא עשני אישה", כי אנו מראים כמה אנו מוקירים את מצוות ה', ואנו מודים לה' שאנו משרתים אותו בקביעות רבה, ע"י מצוות רבות. לעומת זאת, אם האישה תברך "שלא עשני איש", יתפרש הדבר כזלזול במצוות ה', שהיא שמחה שהיא פטורה ממצוות ה', לכן היא חייבת להודות בצורה חיובית, תודה לך ה' שעשית אותי אישה במהות נעלה.
ממליצה לקרוא הכל!
היה כלפיהן יחס ממש שוביניסטי, אני לא יודע על מה אתם מדברים
ביהדות אישה היא בת של מלך.
מעמד של מלכה ❤
אין לי כרגע זמן לפרט, אז אכתוב בקצרה.
כל הלכות צניעות והגדרים, זה לא מתוך חוסר כבוד חס וחלילה, אלא מתוך הערכה ושמירה על אוצרות הרגש והנפש המדהימים שיש בנו, ולהבין מהי האשה ❤
"מדת האהבה והידידות, בכל הסימנים והדבורים הנוחים, היה ראוי להיות שוה בין המינים, אבל מפני יקרת ערך הצניעות נדחית מדת דרך-ארץ ממקומה עד שלא לשאול בשלום אשה.
הצנוע מכיר, כי לא מפני שנאה על המין הוא מתרחק ועושה גדרים כי-אם מפני התכלית הכללי היפה."
(מידות הראי"ה צניעות)
אין לי כרגע זמן לפרט, אז אכתוב בקצרה.
כל הלכות צניעות והגדרים, זה לא מתוך חוסר כבוד חס וחלילה, אלא מתוך הערכה ושמירה על אוצרות הרגש והנפש המדהימים שיש בנו, ולהבין מהי האשה ❤
"מדת האהבה והידידות, בכל הסימנים והדבורים הנוחים, היה ראוי להיות שוה בין המינים, אבל מפני יקרת ערך הצניעות נדחית מדת דרך-ארץ ממקומה עד שלא לשאול בשלום אשה.
הצנוע מכיר, כי לא מפני שנאה על המין הוא מתרחק ועושה גדרים כי-אם מפני התכלית הכללי היפה."
(מידות הראי"ה צניעות)
לגבי זה שהכתובה נועדה להגן עליה - זה נכון אבל לא נכון. זה לא בא להגן על נחיתות משפטית, כי אין הבדל משפטי ביהדות בין גבר ואישה לעניינים כאלה בכלל. לא באים לומר לי שמותר לגנוב או לשקר לאישה.
זה כן בא להגן עליה כך שהגבר יחשוב פעמיים לפני שמגרש אותה, כי אם הוא מגרש אותה הוא צריך לשלם לה כתובה. כך שלא יגרש אותה סתם כי הוא התעצבן עליה והיא תיזרק לרחוב. זה המקור לזה באמת.
זה כן בא להגן עליה כך שהגבר יחשוב פעמיים לפני שמגרש אותה, כי אם הוא מגרש אותה הוא צריך לשלם לה כתובה. כך שלא יגרש אותה סתם כי הוא התעצבן עליה והיא תיזרק לרחוב. זה המקור לזה באמת.
גבוה ועצוב שיש כאלה שחושבים שלא
היא זו שמחזיקה את הבית
היא הלב של הבית
היא הלב של הבית
בתכלס לפי התנך האישה פיתתה את הגבר ובגלל זה דאגו שהיא תתלבש צנוע והורידן מהערך שלה (הגברים) למשל, חווה פיתתה את אדם לאכול מהתפוח. מעמד האישה ביהדות תמיד היה כבוד והכל.אבל גם תמיד דאגו להחליש אותה, אני משארת שזה מפחד שהיא תעלה על הגבר.
אנונימית
השפכה והמשרתת של הגבר
אנונימית
כתוב בתנך שנשים למטבח
אנונימי
אני לא יודעת מה מעמדה במדויק אבל אני חושבת שהרבה פעמים רואים באישה כמכונת תינוקות בי י י י י י י (בהצלחה עם המינוסים)
מבחינת היהדות האישה נחשבת נשמה טהורה יותר מהגבר
אומנם יש קיצוניים שממש לא מכבדים נשים וזה מיעוט וזה לא בסדר מבחינת היהדות
אומנם יש קיצוניים שממש לא מכבדים נשים וזה מיעוט וזה לא בסדר מבחינת היהדות
לא מעריכים לא כלום, מזלזלים כולם, עולם חרא באמא שלי בלאט
כפרה שאמר שהאישה היא שפחה של הגבר, פתח תנ''ך דיני עבדות. גבר יכול להיות עבד עולם, אישה לא יכולה להיות שפחה אחרי שהתחילה להתבגר יעני סביבות גיל 12-16 :)
אדם יכול למכור את ביתו לשפחה ובו בעת כתוב את מה שאני אמרתי אני אחפש את המקור, זה מסתמך על כך שגבר יכול לרצוע את אוזנו והדין מתייחס רק לגבר.
זה מויקיפדיה אמה עבריה-
"האב יכול למכור את בתו כל זמן שהיא קטנה, אך כאשר הבת מגיעה לגיל נערות פוקעת מהאב אפשרות המכירה באופן מוחלט."
וכן היא משתחררת אני יכולה לחפש גם ציטוט לזה.
הנה- ברגע שהיא מגיעה לגיל בגרות על פי ההלכה - היא משתחררת מידית[10].
"האב יכול למכור את בתו כל זמן שהיא קטנה, אך כאשר הבת מגיעה לגיל נערות פוקעת מהאב אפשרות המכירה באופן מוחלט."
וכן היא משתחררת אני יכולה לחפש גם ציטוט לזה.
הנה- ברגע שהיא מגיעה לגיל בגרות על פי ההלכה - היא משתחררת מידית[10].
הכי גבוה! <3
לא מתוך חוסר כבוד לגברים אלא אני מעלה לגברות.
הקטע של הצניעות שאומרים שצריך להתכסות וללבוש בגדים צנועים זה לא מחוסר כבוד או חשיבה שהאישה מלוכלכת ואסור שהיא תחשוף את הגוף שלה.
אלא אם יש משהו יקר לליבכם אתם לא תשימו אותו ככה סתם על השולחן חשוף לפגיעה.
אתם תכסו אותו ותשימו אותו בתוך קופסא שלא יקרה לו כלום.
כמו ספר התורה שמכסים אותו, זה לא מתוך חוסר כבוד אלא הפוך!!
לא מתוך חוסר כבוד לגברים אלא אני מעלה לגברות.
הקטע של הצניעות שאומרים שצריך להתכסות וללבוש בגדים צנועים זה לא מחוסר כבוד או חשיבה שהאישה מלוכלכת ואסור שהיא תחשוף את הגוף שלה.
אלא אם יש משהו יקר לליבכם אתם לא תשימו אותו ככה סתם על השולחן חשוף לפגיעה.
אתם תכסו אותו ותשימו אותו בתוך קופסא שלא יקרה לו כלום.
כמו ספר התורה שמכסים אותו, זה לא מתוך חוסר כבוד אלא הפוך!!
מעמד מלשון עמוד? סליחה אני כיתת מבר לא הבנתי
אנונימית
^^ למדתי את הגמרא הזאת אם אני לא טועה בקידושין לפני שמתים (לא זוכר איזה דף אבל אני כמעט בטוח שזה בפרק הראשון)
אם האישה שווה ככה ביהדות למה אסור לבנים לשמוע אותה שרה?
אנונימי
לא לחשוב עליה דברים אסורים עכב כולה הערב
בגלל שנאמר בתנ"ך קול באישה ערווה או משהו כזה, זה לא צנוע וכמו שאר דיני צניעות
אני אומנם באמת לא מבינה את זה עד כדי כך אבל אין פה קטע שוביניסטי בגלל שבדיוק כמו שהסבירו בין התגובות שלי את דיני צניעות
אני אומנם באמת לא מבינה את זה עד כדי כך אבל אין פה קטע שוביניסטי בגלל שבדיוק כמו שהסבירו בין התגובות שלי את דיני צניעות
אז שבנים ישלטו על עצמם זה לא כמו בגד שאיכשהו מכבד אותה, זה סתם שהיא אוהבת לשיר ואתם לא נותנים לה
אנונימי
היא יכולה לשיר ליד המשפחה שלה וליד בנות אחרות הבעיה זה עם בנים אבל אם לא יודעים איך היא נראת אז גם לבנים מותר לשמוע אותה
אבל למה שהיא לא תשיר ליד בנים, זה לא משפיל אותה ולא כלום ושהם ישלטו בעצמם וזהו. ומיקי מאוס אני ראיתי הלכה שאסור לשמוע סתם שירה של בנות.
אנונימי
בעבר הרחוק נשים נחשבו (בכל המובנים) על פי התורה אישה יותר קדושה מגבר לכן פטורה מחלק מהמצוות.
כיום אני חושבת שיש שוביניזם הרבה יותר אנשים התרחקו מהדת, העולם התקדם, בתור אישה אני יודעת שיש שוביניזם, ללא הקורונה כשיצא לפגוש יותר אנשים ראיתי את זה בכל יום.
בכל מקרה אי אפשר לשפוט את החיים פעם על פי קריטריונים של היום (אני מאמינה שהרוב יסכים איתי) . זה לא אותו דבר. זה כמו להציב במשוואה y במקום x.
פעם היו מקובלים דברים אחרים ונהגו אחרת לכן לשפוט על פי היום זה פסול.
מה שכן בעידן של היום דברים צריכים להשתנות...
כיום אני חושבת שיש שוביניזם הרבה יותר אנשים התרחקו מהדת, העולם התקדם, בתור אישה אני יודעת שיש שוביניזם, ללא הקורונה כשיצא לפגוש יותר אנשים ראיתי את זה בכל יום.
בכל מקרה אי אפשר לשפוט את החיים פעם על פי קריטריונים של היום (אני מאמינה שהרוב יסכים איתי) . זה לא אותו דבר. זה כמו להציב במשוואה y במקום x.
פעם היו מקובלים דברים אחרים ונהגו אחרת לכן לשפוט על פי היום זה פסול.
מה שכן בעידן של היום דברים צריכים להשתנות...
נקרא לזה איפה היא נמצאת מבחינת הכבוד אם מכבדים אותה אם היא שיפחה אם היא לא יודע מה
המעמד שלה גבוה
המעמד שלה גבוה
שוביניזם לא התפתח בגלל היהדות, יש תקופות שהגישה פשוט הייתה בעולם מקובלת. זה נגע גם ליהדות אבל עד גבול מסויים ולכן דווקא ביהדות בתקופות שוביניסטיות עתיקות הקב"ה קבע הגבלות עד כמה אפשר להכיל שוביניזם ואיזה זכויות אסור בשום פנים באופן לבטל לאישה. כל עשרת הדיברות גם על הנשים וגם על הגברים. כבד את אביך ואת אימך! לא שכחו את האישה בשום שלב.
בימינו יש שוביניזם בכמויות שונות בחברות שונות בלי קשר ליהדות עצמה, אחרת כל היהודים היו אותו הדבר מהבחינה הזאת.
בימינו יש שוביניזם בכמויות שונות בחברות שונות בלי קשר ליהדות עצמה, אחרת כל היהודים היו אותו הדבר מהבחינה הזאת.