46 תשובות
טובה
אני חושב שאם הוא קיים (וגם זה לא בטוח) הוא יישות ניטרלית בסך הכל, הוא רוצה איזון.
אם הוא היה קיים, גם רעה וגם טובה. אבל מכיוון שאלוהים אמור להיות השלמות של הטוב, אז הוא לא יכול להתקיים, לפחות לא בעולם הזה.
לא זה לא זה
אלוהים יא נשמה מה כבר יכול להיות רע
אני חושב שאין אצלו טוב ורע. אלה רק היגיון.
אנונימי
שואל השאלה:
לפי התנך הוא רצח 2000000 יהודים הוא מעודד רצח גנבה
לפי התנך הוא רצח 2000000 יהודים הוא מעודד רצח גנבה
הנשמה הכי טובה שיכולה להיות❤
רק לידע כללי, מתי בדיוק היו בתנ"ך *שני מליון* יהודים בשביל שהוא ירצח אותם?
שואל השאלה:
שהוא שרף אותם במדבר
שהוא שרף אותם במדבר
אתה מדבר על מדבר סיני? לא היו שני מליון יהודים במדבר סיני.
לא היו שני מליון אנשים במצרים כולה באותה תקופה.
לא היו שני מליון אנשים במצרים כולה באותה תקופה.
שואל השאלה:
היו
היו
שואל השאלה:
מצרים הייתה אימפריה ענקית פעם והם שלטו בחלקים ענקים
מצרים הייתה אימפריה ענקית פעם והם שלטו בחלקים ענקים
אם במדבר סיני היו 2 מליון יהודים שיכלו למות ואז עשורים בודדים לאחר מכן עדיין היו מספיק יהודים כדי לכבוש את הארץ ויישב אותה אז זה אומר שהיו שם לפחות 2 וחצי מליון יהודים, ואם זה היה סכום היהודים אז מסתבר שבמצרים לא היה אפילו אדם אחד-כי כולם הלכו עם היהודים לארץ כנען.
ענקית ככל שהייתה מצרים, היא לא הייתה האימפריה בתקופה שמתוארת בתנ"ך, וההוכחה לכך היא שהיא אפילו לא שולטת בכנען, ולכן היא הייתה מיושבת יחסית בדלילות.
ענקית ככל שהייתה מצרים, היא לא הייתה האימפריה בתקופה שמתוארת בתנ"ך, וההוכחה לכך היא שהיא אפילו לא שולטת בכנען, ולכן היא הייתה מיושבת יחסית בדלילות.
שואל השאלה:
אוקיי אז תענו לי על זה עם אלוהים שולט ועושה הכול זה אומר שהוא גם גרם לשואה
אוקיי אז תענו לי על זה עם אלוהים שולט ועושה הכול זה אומר שהוא גם גרם לשואה
שואל השאלה:
אז אלוהים הוא טוב בגלל שהוא רצח מלא אנשים בגלל סיבה שאנחנו לא יודעים?
אז אלוהים הוא טוב בגלל שהוא רצח מלא אנשים בגלל סיבה שאנחנו לא יודעים?
שואל השאלה:
אז עם אני רוצח מלא אנשים כדי להגיע למטרה מסוימת אני בן אדם טוב?
אז עם אני רוצח מלא אנשים כדי להגיע למטרה מסוימת אני בן אדם טוב?
שואל השאלה:
אז אסור לי לדעת למה הייתה שואה כי אלוהים לא רוצה לתת סיבה
אז אסור לי לדעת למה הייתה שואה כי אלוהים לא רוצה לתת סיבה
שואל השאלה:
אז אלוהים או לא טוב או רע כי אני לא מבין
אז אלוהים או לא טוב או רע כי אני לא מבין
תראה צריך איזון וה' כמעט ולא מתערב הוא נתן לאדם את היכולת להבדיל בין טוב ורע ואת הרצון החופשי ואנשים פועלים לפיהם
אנונימי
שואל השאלה:
זה סותר כי עם אתה אומר שהוא טוב ואנחנו לא יכולים להגדיר את אלוהים לפי מושגים של בני אדם אלוהים לא יכול להיות טוב. אבל אני מסתכל מנקודת מבעת של בן אדם עם בן אדם אחר היה עושה את האם הוא טוב או רע
זה סותר כי עם אתה אומר שהוא טוב ואנחנו לא יכולים להגדיר את אלוהים לפי מושגים של בני אדם אלוהים לא יכול להיות טוב. אבל אני מסתכל מנקודת מבעת של בן אדם עם בן אדם אחר היה עושה את האם הוא טוב או רע
שואל השאלה:
זה הדוגמא הכי מוזרה והכי לא קשורה שנתנו לי אי פעם
זה הדוגמא הכי מוזרה והכי לא קשורה שנתנו לי אי פעם
שואל השאלה:
אז לימודו אותך לא נכון
אז לימודו אותך לא נכון
אם הוא קיים אז
רעה.
מפיץ שנאת חינם (הומופוב)
וגם הוא רצח מלא אנשים
רעה.
מפיץ שנאת חינם (הומופוב)
וגם הוא רצח מלא אנשים
אנונימית
אמרת פה שאלוהים מועדד רצח וגנבה
אבל- בעשרת הדיברות רשום שאסור לרצוח לאסור לגנוב. זה חטאים ממש חמורים.
ואם אתה מדבר על העידוד רצח בכך שהיו מלחמות, אז זה לא נכון, מלחמות קרו כי היו לנו באותה תקופה הרבה אוייבים (גם עכשיו אבל עדיין)
ולגבי השואה, לכל דבר יש סיבה, אי אפשר לדעת מה הסיבה של ה' לעשות את השואה, וקרו דברים כאלו הרבה , חטאו בדברים ובום עונש- עכשיו אני לא יודעת למה קרה דבר כזה נורא כמו שואה, אבל בטוח יש סיבה, ואף אחד לא יודע אם זה רע או לא.
אבל אני גם לא רואה שום הגיון בזה שה' שיצר אותנו יעשה דברים כביכול רעים בלי סיבה :/
ובתכלס ה' הוא התגלמות הטוב, הוא נותן לנו דברים, לנו יש את הבחירה לעשות טוב ורע.
אבל- בעשרת הדיברות רשום שאסור לרצוח לאסור לגנוב. זה חטאים ממש חמורים.
ואם אתה מדבר על העידוד רצח בכך שהיו מלחמות, אז זה לא נכון, מלחמות קרו כי היו לנו באותה תקופה הרבה אוייבים (גם עכשיו אבל עדיין)
ולגבי השואה, לכל דבר יש סיבה, אי אפשר לדעת מה הסיבה של ה' לעשות את השואה, וקרו דברים כאלו הרבה , חטאו בדברים ובום עונש- עכשיו אני לא יודעת למה קרה דבר כזה נורא כמו שואה, אבל בטוח יש סיבה, ואף אחד לא יודע אם זה רע או לא.
אבל אני גם לא רואה שום הגיון בזה שה' שיצר אותנו יעשה דברים כביכול רעים בלי סיבה :/
ובתכלס ה' הוא התגלמות הטוב, הוא נותן לנו דברים, לנו יש את הבחירה לעשות טוב ורע.
א- איך אלוהים בדיוק הומופוב?!^
זה שאסור משכב זכר- כלומר זרע לבטלה , לא אומר שאסור שיהיו להטבים.
דוד המלך היה המאהב של יהונתן.
ותראו תראו דוד המלך אחד 'הפייבורטיס' של ה' ._.
זה שאסור משכב זכר- כלומר זרע לבטלה , לא אומר שאסור שיהיו להטבים.
דוד המלך היה המאהב של יהונתן.
ותראו תראו דוד המלך אחד 'הפייבורטיס' של ה' ._.
"וְנֶפֶשׁ יְהוֹנָתָן נִקְשְׁרָה בְּנֶפֶשׁ דָּוִד ויאהבו יְהוֹנָתָן כְּנַפְשׁוֹ"- זה הציטוט שאומר שהיה להם אהבה נפשית אבל!!!
"צַר לִי עָלֶיךָ אָחִי יְהוֹנָתָן נָעַמְתָּ לִּי מְאוד; נִפְלְאַתָה !אַהֲבָתְךָ לִי מֵאַהֲבַת נָשִׁים!" יש את זה. וזה ברור מאוד מה זה אומר.
וחוץ מזה יש מלא פרשנויות שאומרות שהם כן היו באהבה רומנטית .
(אבל תכלס פרשנויות. זה לא בהכרח נכון, אבל לפי הציטוט ....)
וחוץ מזה, לא קשור לזה עכשיו, ה' מעודד אהבת חינם , ולא שנאה, לפני התורה צריך קודם כל להיות בנאדם טוב, ואז השאר
^ הערכים האלו לא מעודדים שנאה.
"צַר לִי עָלֶיךָ אָחִי יְהוֹנָתָן נָעַמְתָּ לִּי מְאוד; נִפְלְאַתָה !אַהֲבָתְךָ לִי מֵאַהֲבַת נָשִׁים!" יש את זה. וזה ברור מאוד מה זה אומר.
וחוץ מזה יש מלא פרשנויות שאומרות שהם כן היו באהבה רומנטית .
(אבל תכלס פרשנויות. זה לא בהכרח נכון, אבל לפי הציטוט ....)
וחוץ מזה, לא קשור לזה עכשיו, ה' מעודד אהבת חינם , ולא שנאה, לפני התורה צריך קודם כל להיות בנאדם טוב, ואז השאר
^ הערכים האלו לא מעודדים שנאה.
אלוקים הוא טוב מוחלט
טוב מוחלט יכול גם להיות כלול בתוכו דברים שמוגדרים על פי בני באדם "רעים" כמו מה שאמרת על השואה.. יש פאזל גדול שאנחנו רק חתיכה ממנו וקצרה השואה ואנחנו לא יודעים למה, זה כביכול משהו רע, זה מזעזע, בתפיסה של בני האדם זה נוראי אבל אנחנו חא רואים את כל התמונה, את כל הפאזל ואלוקים מכוון דברים ומנהיג את העולם והיקום לטוב ורק לטוב שבתוכו כלולים דברים שהם רעים בתפיסה האנושית.
אתה מכיר את המשפט "אין טוב בלי רע"?
זה האיזון הזה, זאת ההנהגה של הקב"ה בעולם.
"הַעִידֹתִי בָכֶם הַיּוֹם אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ הַחַיִּים וְהַמָּוֶת נָתַתִּי לְפָנֶיךָ הַבְּרָכָה וְהַקְּלָלָה"
הוא נתן לנו גם וגם והכל זה חלק מההנגה שלו בעולם.
זה טוב אלוקי זה הטוב השלם זה משהו אחר
טוב מוחלט יכול גם להיות כלול בתוכו דברים שמוגדרים על פי בני באדם "רעים" כמו מה שאמרת על השואה.. יש פאזל גדול שאנחנו רק חתיכה ממנו וקצרה השואה ואנחנו לא יודעים למה, זה כביכול משהו רע, זה מזעזע, בתפיסה של בני האדם זה נוראי אבל אנחנו חא רואים את כל התמונה, את כל הפאזל ואלוקים מכוון דברים ומנהיג את העולם והיקום לטוב ורק לטוב שבתוכו כלולים דברים שהם רעים בתפיסה האנושית.
אתה מכיר את המשפט "אין טוב בלי רע"?
זה האיזון הזה, זאת ההנהגה של הקב"ה בעולם.
"הַעִידֹתִי בָכֶם הַיּוֹם אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ הַחַיִּים וְהַמָּוֶת נָתַתִּי לְפָנֶיךָ הַבְּרָכָה וְהַקְּלָלָה"
הוא נתן לנו גם וגם והכל זה חלק מההנגה שלו בעולם.
זה טוב אלוקי זה הטוב השלם זה משהו אחר
אנונימית
ברור שהוא טוב, הרי הוא לא צריך אותנו, ובכל זאת הוא ברא אותנו ונותן לנו את הכל.
אנונימי
לפי האמונה ה' הוא ישות שעשויה מאהבה. הוא סולח, הוא מקשיב, הוא עוזר. כל אחד והדרך שהוא בוחר להסתכל על זה
לגמרי רע הוא משחק בנו תראו איך הוא אוהב לסיים כל סיפור בתנך במוות של אנשים משה נזרק למדבר, קרח וחבריו נבלאו על ידי האדמה , המצרים סבלו ומתו במכה העשירית זה כבר בערך 1000 איש בשני סיפורים (בערך) וחלק מהם הם שלנו. וגם כמה חוצפן הוא שהוא נעלם פשוט ונותן לנו להתפלל ומות לראות אותו יום אחד אחרי כל המאמצים לא לגמור סתם, לפחד איפה אתה אוכל, לא לא לצאת לבלות בשבת? להתלבש חם תמיד ולהראות די מוזר ברחבות מסוימים...
אתם מבינים שהמצוות הן בשבילכם ולא בשביל אלוקים? אתם תהיו קדושים בזכות זה, אתם תקבלו על זה שכר.
אנונימי
זו שאלה דיי מסובכת, כי מצד אחת אלוקים רוצה בטובת עם ישראל ומצד שני יש הרבה מקרים שאלוקים "לא התערב" מה שנקרא גם כשהתוצאה היא רעה (השואה לדוגמא).
אני מניחה שכל דבר שאלוקים עושה הוא לטובה והוא נכון וכנראה שיש סיבה לכך, אני אקח לדוגמא את השואה: בשואה מתו כשישה מיליון יהודים שזה דבר רע אבל כשחושבים על זה יכול להיות שיש לזה משמעות וזה קרה כדי שנלמד לקח. ביום הזיכרון לשואה ולגבורה ניתן לראות את האחדות וניתן לראות עד כמה לכולם כואב והן משתתפים בצער ויכול להיות שזו הסיבה שאלוקים נתן לזה לקרות כדי להראות לנו עד כמה אנחנו מאוחדים וכמובן שיש עוד סיבות אבל לא אפרט.
בנוסף, הקדוש ברוך הוא יודע מה הולך לקרות ולמרות זאת לא מתערב כי הוא נותן לאדם לבחור באיזו דרך הוא רוצה לבחור, בדרך שתוביל אותו למקום טוב או ההפך.
צד נוסף שמראה עד כמה אלוקים בעדנו הוא מהתנ"ך:
וַיַּעֲבֹר ה' עַל פָּנָיו וַיִּקְרָא
ה' ה' אֵל רַחוּם וְחַנּוּן אֶרֶךְ אַפַּיִם וְרַב חֶסֶד וֶאֱמֶת:
נֹצֵר חֶסֶד לָאֲלָפִים נֹשֵׂא עָוֹן וָפֶשַׁע וְחַטָּאָה
וְנַקֵּה לֹא יְנַקֶּה - פֹּקֵד עֲוֹן אָבוֹת עַל בָּנִים וְעַל בְּנֵי בָנִים
עַל שִׁלֵּשִׁים וְעַל רִבֵּעִים.
(ספר שמות, פרק ל"ד, פסוקים ו'-ז')
לסיכום, אני חושבת שאלוקים הוא ישות טובה והוא סך הכל רוצה בטובת עמו ישראל.
אני מניחה שכל דבר שאלוקים עושה הוא לטובה והוא נכון וכנראה שיש סיבה לכך, אני אקח לדוגמא את השואה: בשואה מתו כשישה מיליון יהודים שזה דבר רע אבל כשחושבים על זה יכול להיות שיש לזה משמעות וזה קרה כדי שנלמד לקח. ביום הזיכרון לשואה ולגבורה ניתן לראות את האחדות וניתן לראות עד כמה לכולם כואב והן משתתפים בצער ויכול להיות שזו הסיבה שאלוקים נתן לזה לקרות כדי להראות לנו עד כמה אנחנו מאוחדים וכמובן שיש עוד סיבות אבל לא אפרט.
בנוסף, הקדוש ברוך הוא יודע מה הולך לקרות ולמרות זאת לא מתערב כי הוא נותן לאדם לבחור באיזו דרך הוא רוצה לבחור, בדרך שתוביל אותו למקום טוב או ההפך.
צד נוסף שמראה עד כמה אלוקים בעדנו הוא מהתנ"ך:
וַיַּעֲבֹר ה' עַל פָּנָיו וַיִּקְרָא
ה' ה' אֵל רַחוּם וְחַנּוּן אֶרֶךְ אַפַּיִם וְרַב חֶסֶד וֶאֱמֶת:
נֹצֵר חֶסֶד לָאֲלָפִים נֹשֵׂא עָוֹן וָפֶשַׁע וְחַטָּאָה
וְנַקֵּה לֹא יְנַקֶּה - פֹּקֵד עֲוֹן אָבוֹת עַל בָּנִים וְעַל בְּנֵי בָנִים
עַל שִׁלֵּשִׁים וְעַל רִבֵּעִים.
(ספר שמות, פרק ל"ד, פסוקים ו'-ז')
לסיכום, אני חושבת שאלוקים הוא ישות טובה והוא סך הכל רוצה בטובת עמו ישראל.
אם אתה רוצה לראות עד כמה טוב, ולקבל תשובות ולשאלות שבוודאי יש לך על ההנהגה, תקרא את הפרק הראשון בספר "דרך ה' " של הרמח"ל בו הוא עונה תשובות לכל השאלות ומסביר עד כמה שאנחנו יכולים במוחנו לקלוט, מי זה ה' ולמה בכלל נבראנו
קישור טוב למקום טוב שניתן לראות על מה מדובר בלי להצטרך לקנות את הספר
https://www.hidabroot.org/video/64371
אני לא מאמין אז אני לא יודע
אֵל רַחוּם וְחַנּוּן אֶרֶךְ אַפַּיִם וְרַב חֶסֶד וֶאֱמֶת. (שמות)
דעתי הצנועה היא שהוא לא בדיוק טוב או רע.
הוא ברא את הטוב והרע.
זה בערך כמו לשאול על נגר שייצר כסא,
האם הנגר הוא עץ או פלסטיק?
דעתי הצנועה היא שהוא לא בדיוק טוב או רע.
הוא ברא את הטוב והרע.
זה בערך כמו לשאול על נגר שייצר כסא,
האם הנגר הוא עץ או פלסטיק?
מסכימה עם התשובה השנייה, אין לי עוד מה להוסיף.
אנונימית
הוא לא חבר או אויב אם אתה מעצבן אותו אתה לא חוזר אה ו ה לא קיים\
הוא לא רע ולא טוב, הוא פשוט ישות
מה זה רע ומה זה טוב?
להרוג זה רע?
להרוג זה רע?
אם להרוג זה רע, ומישהו יבוא להרוג אתכם..
ואז תהרגו אותו.. עשיתם מעשה רע? לא.
ואם נתתם אוכל לאיש שרצח עכשיו ילד קטן חף מפשע, עשיתם מעשה טוב?
טוב ורע נימדד באיזון.. (כמו שאמרו פה אלהים הוא לא טוב ולא רע הוא איזון)
"אלהים צדיק וישר הוא אין עוול"
צדיק = מישהו שהולך בדרך צודקת.. מלשון "צודק"
וצודק זה איזון.. צדק זה איזון.. מישהו בה להרוג אותך זה צודק להרוג אותו.. הריגה זה לא מעשה רע.. זה חסר צורה.. השאלה אם אתה עושה את הפעולה בצדק, או בעוול.
עוול זה לעשות משהו שהוא לא צודק.. לקחת פעולה חסרת צורה, ולשים אותה במקום לא נכון..
לכן טוב ורע לא קשור לפעולה כלשהי, אלה איפה אתה ממקם אותה, בצדק או בעוול = מגיע לו או לא.
לכן כתוב: "אלהים צדיק וישר הוא אין עוול"
הטוב והרע הוא בצדק ובעוול. אין קשר לפעולות.
אז כשאומרים שביגלל שהוא הרג הוא רע.. זה שטויות..
ועוד דבר.. אנחנו בוחרים אם הוא טוב או ורע.. (אלינו) אם תהיה רע, תקבל רע, אם תהיה טוב, תקבל טוב.. אתה בוחר.. הוא נטרלי.. "אהיה אשר אהיה"
ואז תהרגו אותו.. עשיתם מעשה רע? לא.
ואם נתתם אוכל לאיש שרצח עכשיו ילד קטן חף מפשע, עשיתם מעשה טוב?
טוב ורע נימדד באיזון.. (כמו שאמרו פה אלהים הוא לא טוב ולא רע הוא איזון)
"אלהים צדיק וישר הוא אין עוול"
צדיק = מישהו שהולך בדרך צודקת.. מלשון "צודק"
וצודק זה איזון.. צדק זה איזון.. מישהו בה להרוג אותך זה צודק להרוג אותו.. הריגה זה לא מעשה רע.. זה חסר צורה.. השאלה אם אתה עושה את הפעולה בצדק, או בעוול.
עוול זה לעשות משהו שהוא לא צודק.. לקחת פעולה חסרת צורה, ולשים אותה במקום לא נכון..
לכן טוב ורע לא קשור לפעולה כלשהי, אלה איפה אתה ממקם אותה, בצדק או בעוול = מגיע לו או לא.
לכן כתוב: "אלהים צדיק וישר הוא אין עוול"
הטוב והרע הוא בצדק ובעוול. אין קשר לפעולות.
אז כשאומרים שביגלל שהוא הרג הוא רע.. זה שטויות..
ועוד דבר.. אנחנו בוחרים אם הוא טוב או ורע.. (אלינו) אם תהיה רע, תקבל רע, אם תהיה טוב, תקבל טוב.. אתה בוחר.. הוא נטרלי.. "אהיה אשר אהיה"
שולח אנשים לגיהנום כי הם לא עשו מה שהוא רוצה... תחליט את/ה
לא קיים
אני לא מאמין שהעולם מתחלק לטוב ורע.
הרי כל אחד הוא טוב בעייני עצמו.
הייתי אומר שאלוהים הוא יותר כמו אבא.
אדם שבסך הכל רוצה בטובתך,
גם אם הוא קצת מרוחק ממך.
הרי כל אחד הוא טוב בעייני עצמו.
הייתי אומר שאלוהים הוא יותר כמו אבא.
אדם שבסך הכל רוצה בטובתך,
גם אם הוא קצת מרוחק ממך.