8 תשובות
מסכימה עם מה שכתבת
לפי דעתי טיפה הגזימו בלהפוך את הסדרה לכמה שיותר מגעילה ומזעזעת לדוגמא בסצנה שמכינים שיש קבב מהשדים או בסצנה שאקירה גומר על הפאקינג תקרה
אני בדילי ממש אבל תצפי בסרטוני הסבר
אני לא יודעת להסביר טוב כלכך אבל אני אנסה להסביר קצת
אחד הדברים שרואים בדווילמן זה איך שאנשים חושבים שהשדים הם רעים ורוצים להיפטר מהשדים הרעים אבל הם מאבדים את האנושיות שלהם בעצמם, כיאילו האנשים מתנהגים יותר גרוע משדים. ודווקא אקירה, שהוא חצי שד, התנהג בצורה הרבה יותר אנושית משאר בני האדם.
ההתנהגות של בני האדם הייתה מחרידה ומזעזעת, הם היו מוכנים לרצוח כל אחד, גברים נשים וילדים, אם היה להם חשד קטנטן שהם שדים.
ובקשר לריו-
אני אוהבת את ריו, והסוף ממש עצוב. אלוהים גירש אותו מגן עדן אחרי שהוא התמרד בו או משהו כזה והחליט להעניש אותו.
ריו לא רע, התת מודע שלו גרם לו לפעול איך שהוא פעל עד שהוא הבין באיזשהו שלב שהוא השטן.
אנחנו רואים בסדרה שריו לא מאמין שיש דבר כזה אהבה ולכן אין עצב. כשהם היו קטנים אקירה אמר לריו שגם הוא בוכה, וריו לא הבין, הוא לא הבין למה שהוא יבכה.
בסוף הסדרה, אחרי שהאנושות הושמדה ובקרב של ריו ואקירה ריו פצע את אקירה ממש קשה ובקיצור לאקירה לא נשאר פלג גוף תחתון והוא גסס ומת. בזמן הזה ריו דיבר עם אקירה ואז שם לב שאקירה לא עונה לו (לא הבנתי מה זה הדילי הזה. אקירה שוכב שם מת בלי פלג גוף תחתון וריו כיאילו לא שם לב) וקולט שהוא מת. ברגעים האלה ריו מרגיש תחושה ומבקש מאקירה להסביר לו מה זאת ההרגשה הזו אבל אקירה כבר מת כמובן, אני לא זןכרת אם ריו בכה, אבל מה שבטוח הוא היה בעצב וכאב עצום. בקיצור, כל החיים שלו ריו היה בטוח שאין דבר כזה אהבה ועצב. והעונש שהזכרתי מקודם, היה שריו הבין שהוא אוהב את אקירה רק אחרי שהוא מת. אחרי זה רואים שהעולם הולך להיות מושמד, ואלוהים יברא מחדש את העולם ויגרום לריו לעבור את כל המסע הזה מחדש. שוב שוב הוא יהרוס את האנושות ויבין מה זאת אהבה רק אחרי שאקירה מת.
אגב יש תיאוריה שמעציבה אותי עוד יותר. בסוף ריו שוב אומר "אהבה לא קיימת, אין דבר כזה. אי לכך, אין גם עצב. זה לפחות מה שחשבתי.." (לא בטוחה שזה הציטוט המדוייק אבל זה משהו כזה) התיאוריה אומרת שאקירה שמע רק את הקטע של "אין דבר כזה אהבה ולכן אין גם עצב" ואז מת. במחשבה שריו מעולם לא אהב אותו ולא מרגיש עצב על זה שהוא מת
אחד הדברים שרואים בדווילמן זה איך שאנשים חושבים שהשדים הם רעים ורוצים להיפטר מהשדים הרעים אבל הם מאבדים את האנושיות שלהם בעצמם, כיאילו האנשים מתנהגים יותר גרוע משדים. ודווקא אקירה, שהוא חצי שד, התנהג בצורה הרבה יותר אנושית משאר בני האדם.
ההתנהגות של בני האדם הייתה מחרידה ומזעזעת, הם היו מוכנים לרצוח כל אחד, גברים נשים וילדים, אם היה להם חשד קטנטן שהם שדים.
ובקשר לריו-
אני אוהבת את ריו, והסוף ממש עצוב. אלוהים גירש אותו מגן עדן אחרי שהוא התמרד בו או משהו כזה והחליט להעניש אותו.
ריו לא רע, התת מודע שלו גרם לו לפעול איך שהוא פעל עד שהוא הבין באיזשהו שלב שהוא השטן.
אנחנו רואים בסדרה שריו לא מאמין שיש דבר כזה אהבה ולכן אין עצב. כשהם היו קטנים אקירה אמר לריו שגם הוא בוכה, וריו לא הבין, הוא לא הבין למה שהוא יבכה.
בסוף הסדרה, אחרי שהאנושות הושמדה ובקרב של ריו ואקירה ריו פצע את אקירה ממש קשה ובקיצור לאקירה לא נשאר פלג גוף תחתון והוא גסס ומת. בזמן הזה ריו דיבר עם אקירה ואז שם לב שאקירה לא עונה לו (לא הבנתי מה זה הדילי הזה. אקירה שוכב שם מת בלי פלג גוף תחתון וריו כיאילו לא שם לב) וקולט שהוא מת. ברגעים האלה ריו מרגיש תחושה ומבקש מאקירה להסביר לו מה זאת ההרגשה הזו אבל אקירה כבר מת כמובן, אני לא זןכרת אם ריו בכה, אבל מה שבטוח הוא היה בעצב וכאב עצום. בקיצור, כל החיים שלו ריו היה בטוח שאין דבר כזה אהבה ועצב. והעונש שהזכרתי מקודם, היה שריו הבין שהוא אוהב את אקירה רק אחרי שהוא מת. אחרי זה רואים שהעולם הולך להיות מושמד, ואלוהים יברא מחדש את העולם ויגרום לריו לעבור את כל המסע הזה מחדש. שוב שוב הוא יהרוס את האנושות ויבין מה זאת אהבה רק אחרי שאקירה מת.
אגב יש תיאוריה שמעציבה אותי עוד יותר. בסוף ריו שוב אומר "אהבה לא קיימת, אין דבר כזה. אי לכך, אין גם עצב. זה לפחות מה שחשבתי.." (לא בטוחה שזה הציטוט המדוייק אבל זה משהו כזה) התיאוריה אומרת שאקירה שמע רק את הקטע של "אין דבר כזה אהבה ולכן אין גם עצב" ואז מת. במחשבה שריו מעולם לא אהב אותו ולא מרגיש עצב על זה שהוא מת
אני חייבת לציין שהיא באמת מזעזעת מבחינת האלימות והעירום והמין אבל המסר והפואנטה שלה חשובים ושווים את הצפייה לדעתי.
בפעם הראשונה שצפיתי בפרק הראשון לפני איזה שנה וחצי הייתי בשוק. ממש. אחרי כמה חודשים החלטתי להמשיך לראות וסיימתי אותה, לא ככ הבנתי מה ראיתי ולמה היא נחשבת אנימה ככ טובה. ניסיתי לקרוא עליה והבנתי את המסר שלה ואת הפואנטה. ולפני כמה זמן גם ראיתי שני סרטונים שמישהי הסבירה את הסוף של הסדרה ואת הסדרה עצמה וזה עשה לי חשק לראות את הסדרה שוב כי הבנתי למה היא נחשבת טובה כלכך. אז עכשיו אני בדיוק צופה בה מחדש, עם ההבנה שיש לי עליה אני בטוחה שיהיה לי יותר מובן ויותר מהנה (לא בטוחה ש"מהנה" זו המילה הנכונה בשביל הסדרה הזאת אבל הבנת אותי) לצפות בסדרה כי עכשיו אני אבין מה אני רואה ולמה אני רואה את זה.
אז אם הבנת את ההסבר שלי וגם אם לא כדי לך גם לראות סרטוני הסברה של אנשים אחרים ואז לראות את הסדרה מחדש אפילו עם כל האלימות ועירום שיש בה כי זה שווה את זה לדעתי
בפעם הראשונה שצפיתי בפרק הראשון לפני איזה שנה וחצי הייתי בשוק. ממש. אחרי כמה חודשים החלטתי להמשיך לראות וסיימתי אותה, לא ככ הבנתי מה ראיתי ולמה היא נחשבת אנימה ככ טובה. ניסיתי לקרוא עליה והבנתי את המסר שלה ואת הפואנטה. ולפני כמה זמן גם ראיתי שני סרטונים שמישהי הסבירה את הסוף של הסדרה ואת הסדרה עצמה וזה עשה לי חשק לראות את הסדרה שוב כי הבנתי למה היא נחשבת טובה כלכך. אז עכשיו אני בדיוק צופה בה מחדש, עם ההבנה שיש לי עליה אני בטוחה שיהיה לי יותר מובן ויותר מהנה (לא בטוחה ש"מהנה" זו המילה הנכונה בשביל הסדרה הזאת אבל הבנת אותי) לצפות בסדרה כי עכשיו אני אבין מה אני רואה ולמה אני רואה את זה.
אז אם הבנת את ההסבר שלי וגם אם לא כדי לך גם לראות סרטוני הסברה של אנשים אחרים ואז לראות את הסדרה מחדש אפילו עם כל האלימות ועירום שיש בה כי זה שווה את זה לדעתי
ומצטערת שיצאו לי תשובות ארוכות מידי באמת רציתי לכתוב בקצרה וזה יצא ארוך
אגב, בקשר לזה שרשמת שעיצבן אותך שריו הוא השטן אבל במראה שלו הוא נראה כמו מלאך, זה לא במקרה
אם אני לא טועה מישהו פה בסטיפס אמר שעיצבו אותו כמו מלאך כי הוא לא איזה שד כמו שכולם חושבים כשמדברים על השטן, אלא שהוא פשוט השמיד את האנושות בגלל החטאים שלה.
כמו בתנך, אלוהים משמיד את סדום ועמורה בגלל החטאים שלהם וכמו בסיפור המבול שאלוהים סוגשל "איפס" את העולם כדי שהאנשים שחטאו יעלמו ויתחיל עולם חדש. קצת דומה לזה שבסוף הסדרה רואים שכדור הארץ הולך להיות מושמד כי אלוהים פשוט מאפס את זה רק שבסדרה הוא מאפס את העולם כדי לגרום לריו לעבור את כל זה שוב ושוב ושוב.
אם אני לא טועה מישהו פה בסטיפס אמר שעיצבו אותו כמו מלאך כי הוא לא איזה שד כמו שכולם חושבים כשמדברים על השטן, אלא שהוא פשוט השמיד את האנושות בגלל החטאים שלה.
כמו בתנך, אלוהים משמיד את סדום ועמורה בגלל החטאים שלהם וכמו בסיפור המבול שאלוהים סוגשל "איפס" את העולם כדי שהאנשים שחטאו יעלמו ויתחיל עולם חדש. קצת דומה לזה שבסוף הסדרה רואים שכדור הארץ הולך להיות מושמד כי אלוהים פשוט מאפס את זה רק שבסדרה הוא מאפס את העולם כדי לגרום לריו לעבור את כל זה שוב ושוב ושוב.
לא זה סדרה מצוינת ללא ספק אבל לא היו חייבים להכניס את השפיך של אקירה לכל הסיפור לפי דעתי