6 תשובות
שואל השאלה:
אבל זה לא עונה לי על השאלה
מה זה
שואל השאלה:
שכאילו אתה בן ואתה מרגיש בן ולא טרנס שאתה בן אבל מרגיש בת.
נראה לי, אם הייתי יודע בבירור לא הייתי שואל
בדקתי מה זה וזה הוא מונח המתאר מצב בו אדם חש התאמה בין זהותו המגדרית לבין המגדר או המין הביולוגי שיוחס לו בלידה.[1] זאת בניגוד לאדם טרנסג'נדר, שאינו מזדהה עם המגדר שיוחס לו בלידה.
אז אני מניח שכן
סיסגנדר כמו אדם שמזדהה עם המין שהוא נולד איתו, טראנסגנדר הוא אדם שלא מזדהה עם המין שהוא נולד איתו. אז כן, אפשר להגיד שזה הפוך פחות או יותר.
ולגבי האם רוב העולם סיסגנדרים- מבחינת הגיון כן. אפילו שחוץ מטראנסים יש גם נונביינרים ועוד זהויות מגדריות שאני לא בקיאה בהן.
טרנס זה אומר מעבר או מחוץ בלטינית, וסיס אומר בתוך או חלק, כמו שכשאומרים גוף טרנס נפטוני מתכוונים לגוף הנמצא אחרי נפטון במערכת השמש.
טרנסג'נדר זה מי שאינו תואם את המגדר שיוחס לו בלידה (בתוך המגדר המיוחס לו), בהתאם לזוויגו בדרך כלל.
סיסג'נדר הוא מי שתואם את המגדר שיוחס לו בלידה (מחוץ למגדר המיוחס לו), בהתאם לזוויגו בדרך כלל.
רוב העולם הוא סיסג'נדר, אם כי קשה לקבל נתונים מדויקים כי הרבה טרנסים נמצאים בארון.
אגב, ג'נדרקוויר נחשבים טרנסים שהרי הם לא תואמים את המגדר שיוחס להם בלידה.