5 תשובות
כן
והרצון להיות רזה נובע מאידיאל היופי ומאיך שהחברה שלנו מתייחסת לאידיאל היופי וכל הדברים האלה(אם תרצי אני יכולה לפרט)
שואל השאלה:
^ אשמח
אנונימית
תחושה עצמית ירודה, ריקנות, צורך בשליטה, פרפקציונסטיות , דיכאון, פיצוי על רגשות רעים, חסכים, תסכולים
יש הרבה גורמים חברתיים-תרבותיים שמשפיעים על התפתחות של הפרעות אכילה, גורם גדול הוא האובססיה של התרבות המערבית לרזון והופעה חיצונית. והסטיגמות השליליות שנלוות להשמנה מה שגורם להרבה אנשים לפחד מהשמנה מהפחד שיחשבו שהן עצלניות אי לא בריאות וזה הופך את הרזון למצב המושלם. מאז ומתמיד לבני האדם הייתה אובססיה להגיע למה שהכי קשה או לא אפשרי וזה התחיל להתבטאות ברזון, בגלל שהחברה שלנו מייחסת כל כך הרבה חשיבות למראה ולרזון אנשים מפחדים מהשמנה ומרגישים לא יפים ולא נאהבים אם הם מעל המשקל הממוצע
אנשים נהיים אובססיבים להגיע למראה הבלטי אפשרי הזה שבו הם כביכול יהיו מושלמים

והרשתות החברתיות לא עוזרות בזה,בגלל איך שרשתות חברתיות בנויות הרבה אנשים יעשו פוטושופ לתמונות שלהם ויגרמו לעצמם להראות רזים יותר מה שגורם לכך שכשמישהו פותח את האינסטגרם הוא רואה רק אנשים עם מבנה גוף מסויים וזה גורם לו לחשוב שככה כולם כשבפועל אין הרבה אנשים שנראים ככה

בחברה שלנו ליופי יש כל על הרבה השפעה על החיי יום יום שזה גורם לאנשים להקריב את חייהם למען המטרה הזו
למען להרזות
למען להיות הכי קטנים,כי אז אתה הכי יפה וכשאתה הכי יפה יש לך הכל
לא בדיוק. הרצון להיות רזה הוא רק התוצאה של הסיבה.
הפרעות אכילה נובעות מקושי נפשי כלשהו, למשל הערכה עצמית נמוכה, פרפקציוניזם, דיכאון, טראומה. ההערכה העצמית הנמוכה והפרפקציוניזם מגיעים הרבה פעמים מזה שהחברה של היום תופסת מראה רזה מאוד חוסר פגמים (למשל הדוגמניות ממש חלקות ועם פנים חלקים ללא רבב) כיפה ותופסת צורת גוף ממוצעת פלוס או יותר מזה המכוערת, ובכללי אנחנו בחברה מאוד פרפקציוניסטית.