9 תשובות
אצלי ספציפית הוא לא
אבל הוא מתקשר לנו לגיהנום, שאוטומטית מייצג אצלנו דבר שלילי אז אנחנו רואים גם את השטן בתור דבר שלילי
אבל הוא מתקשר לנו לגיהנום, שאוטומטית מייצג אצלנו דבר שלילי אז אנחנו רואים גם את השטן בתור דבר שלילי
אנחנו מציירים אותו ככה, פשוט בשביל לשמות שהוא רע ושהוא כוויכול יישות שלילית ואדום גם הוא מסמן צבע אזהרה.
המלאך הכי יפה הוא השטן ומלאכים מראים כמו שאנחנו מדמיינים את השדים ואת השטן כי המלאכים אמורים להפחיד את השדים ולהבריח אותם
ביהדות אין לשטן דמות פיזית או מראה. גם אין לו אישיות פרטית או בחירה. מציירים אותו לילדים כמו שדון אדום כי זה כאילו מפחיד, וגם לא עושה לילדים סיוטים...
על פי היהדות הרציונלית השטן הוא פשוט הצד התאוותני שבאדם (שתאווה היא שורש כל העבירות כולן)
אך על פי היהדות היותר קבליסטית השטן הוא כינויו של המלאך ס"מ (יש איסור להזכיר את שמו המפורש) אשר הוא אחד משבעת עריצי עולם ושליט של אחד הרקיעים (לא זוכר איזה) ובנוסף על פי פרקי דרבי אלעזר הס"מ הוא המלאך השומר של עשו (בדיוק מחר נקרא על ה"קרב" שלו עם יעקב), הנחש שפיתה את חווה ואביו של קין ממנה, המלאך שניסה לעצור את אברהם ממעשה העקידה, בעלה של לי.., קטגור על ישראל והעולם (גם את שמה אסור לשאת על פי הקבלה) ובנוסף בימינו הוא "שר" הנצרות
לס"מ אין צורה פיזית אלא רק מטאפיזית כמו לכל המלאכים (כך שאין מהם יפה ואין מכוער כי אלו מושגים פיזיים) אבל כמו שאמרתי ידועה לנו על צורת התגלות אחת שלו כנחש ויש עוד מספר הופעות שלו ששכחתי את צורתו בהן..
השטן מצוייר כרשע לא משום שתפקידו הוא הענשת החוטאים (על פי היהדות זה בכלל לא בתפקידיו) אלא בגלל שהוא המקטרג על העולם שמנסה להחטיא את בני האדם ולהביא אותם לדרך רעה-הצורה שהזכרת היא כביכול אמורה להיות התגלמות של רשע שלא יכול להיות מבוטא בצורה יפה אך על פי האמונה היהודית והנוצרית כאחד לא כך הוא נראה זו פשוט סתם צורה לצורך ביטוי
אני אישית מאמין במעין שילוב של השטן הקבליסטי והרציונלי אך זה כבר יותר מסובך ולא בזה השאלה עוסקת
אך על פי היהדות היותר קבליסטית השטן הוא כינויו של המלאך ס"מ (יש איסור להזכיר את שמו המפורש) אשר הוא אחד משבעת עריצי עולם ושליט של אחד הרקיעים (לא זוכר איזה) ובנוסף על פי פרקי דרבי אלעזר הס"מ הוא המלאך השומר של עשו (בדיוק מחר נקרא על ה"קרב" שלו עם יעקב), הנחש שפיתה את חווה ואביו של קין ממנה, המלאך שניסה לעצור את אברהם ממעשה העקידה, בעלה של לי.., קטגור על ישראל והעולם (גם את שמה אסור לשאת על פי הקבלה) ובנוסף בימינו הוא "שר" הנצרות
לס"מ אין צורה פיזית אלא רק מטאפיזית כמו לכל המלאכים (כך שאין מהם יפה ואין מכוער כי אלו מושגים פיזיים) אבל כמו שאמרתי ידועה לנו על צורת התגלות אחת שלו כנחש ויש עוד מספר הופעות שלו ששכחתי את צורתו בהן..
השטן מצוייר כרשע לא משום שתפקידו הוא הענשת החוטאים (על פי היהדות זה בכלל לא בתפקידיו) אלא בגלל שהוא המקטרג על העולם שמנסה להחטיא את בני האדם ולהביא אותם לדרך רעה-הצורה שהזכרת היא כביכול אמורה להיות התגלמות של רשע שלא יכול להיות מבוטא בצורה יפה אך על פי האמונה היהודית והנוצרית כאחד לא כך הוא נראה זו פשוט סתם צורה לצורך ביטוי
אני אישית מאמין במעין שילוב של השטן הקבליסטי והרציונלי אך זה כבר יותר מסובך ולא בזה השאלה עוסקת
ביהדות לא מגדירים את המראה שלו ומהאמונה הנוצרית ממש לא אכפת לי, בגלל שהוא קשור לרוע ולחטאים אז מציירים אותו מכוער ואדום.
המראה שלו למעשה משתנה מתיאור לתיאור, בספר איוב הוא מופיע לראשונה כישות (המילה שטן לפני כן שימשה בכדי לתאר מכשול, יריב, מרשיע או שנאה לסכסוך; ואכן באיוב הוא נקרא שטן על היותו מרשיע ומכשיל) שם הוא אחד ממלאכי האלוהים, הוא אינו מתנגד לאל אלא תפקידו הוא להרשיע ולהאשים את בני האדם בפני האל ואף לנסות להכשילם.
בספר איוב לא מופיע תיאור של מראהו כלל.
באסלאם השטן, איבליס, מרד באל ועל כן נענש שבאחרית הימים ימחק מעל האדמה ויחדול להתקיים, אך הותר לו לנסות להכשיל את בני האדם. ברם, באסלאם אין שטן אחד, יש מספר שטנים, השטנים הם כל תומכיו של איבליס והוא ראש השטנים. הוא מתואר לראשונה כשד (ג'ין) אך במקומות מסויימים כמלאך, והוא בדרך כלל לא נחשב יפה במיוחד כשהוא מוצג באמנות.
בנצרות על אף פי שהשטן היה מלאך נבחר ומרשים, לאחר נפילתו הוא תואר בדרך כלל כמכוער ומרתיע, ככל הנראה עונש מאלוהים על מרידתו בשמיים.
התיאור של השטן כיפה תואר מתחיל מאוחר יותר, אחד מהתיאורים המוקדמים שלו כיפה תואר לאחר נפילתו משמיים היא בספר "גן העדן האבוד" שבו השטן הוא הדמות הראשית והספר עוקב אחרי מזימתו להשיל את האדם מגן עדן כנקמה על שליחתו לגיהנם.
בספר איוב לא מופיע תיאור של מראהו כלל.
באסלאם השטן, איבליס, מרד באל ועל כן נענש שבאחרית הימים ימחק מעל האדמה ויחדול להתקיים, אך הותר לו לנסות להכשיל את בני האדם. ברם, באסלאם אין שטן אחד, יש מספר שטנים, השטנים הם כל תומכיו של איבליס והוא ראש השטנים. הוא מתואר לראשונה כשד (ג'ין) אך במקומות מסויימים כמלאך, והוא בדרך כלל לא נחשב יפה במיוחד כשהוא מוצג באמנות.
בנצרות על אף פי שהשטן היה מלאך נבחר ומרשים, לאחר נפילתו הוא תואר בדרך כלל כמכוער ומרתיע, ככל הנראה עונש מאלוהים על מרידתו בשמיים.
התיאור של השטן כיפה תואר מתחיל מאוחר יותר, אחד מהתיאורים המוקדמים שלו כיפה תואר לאחר נפילתו משמיים היא בספר "גן העדן האבוד" שבו השטן הוא הדמות הראשית והספר עוקב אחרי מזימתו להשיל את האדם מגן עדן כנקמה על שליחתו לגיהנם.
מישהו ראה יותר מידי לוציפר
שואל השאלה:
כן זה השם שלו ^
כן זה השם שלו ^