10 תשובות
2

באמת כדאי שתלמדי את החומר, או שתפרשי ממגמת כימיה. מה היה קורה אם היית במבחן רגיל?
כי חומר טהור הוא חומר שבין האטומים שלו קיים קשר כימי, בין אטומים של יסוד ובין אטומים של תרכובת קיים קשר כימי, ובין אטומים של תערובת לא קיים קשר כימי
shisoy^ היא לא החליטה להיות בזה, היא כיתה י' זה מבוא לכימיה כנראה
אוי, חשבתי על יסוד.

זה בכלל 3 - תערובת אחידה. כלומר, חומר שלא משנה איזה חלק ממנו תקחי, ההרכב הכימי יהיה זהה.

מוזמנת לבדוק.

עריכה: כתבתי 3 במקום 4.

עריכה 2: האמת, אני לא בטוח ב-100%. אני חושב שזה כן 3 בכל זאת.
שואל השאלה:
בטוחה?
100%, 4. חומר טהור הוא תערובת שההרכב הכימי שלה בכל איזור זהה. ההרכב הכימי יכול להיות יסוד או תרכובת. ככה שלמשל, o2 טהור יהיה חומר טהור, מכיוון שבכל איזור שלו הוא יהיה מורכז מאותו הרכב כימי, o2. אבל, אוויר לא, בגלל שהוא מורכב ממספר תרכובות ויסודות שונים (חנקן, חמצן, אורגון, פד"ח, מימן ועוד)
זה בדיוק למה את אמורה ללמוד את ההגדרות לפני המבחן, ולא בזמן המבחן
שואל השאלה:
תודה!