37 תשובות
מה לא
לא.
מכבדת את הדעה שלהם.
כועסת כשהם לא מכבדים את שלי..
מכבדת את הדעה שלהם.
כועסת כשהם לא מכבדים את שלי..
אנונימית
לא דתייה, אבל חייבת להגיד שיש לי המון חברים דתיים ואתאיסטים וכולנו חברים מאוד טובים אחד של השני
השנאה מגיעה כאשר צד אחד מתחיל לא לכבד דעה של השני
השנאה מגיעה כאשר צד אחד מתחיל לא לכבד דעה של השני
לא. כאלו יש לי חברים מכל הסוגים ואני לא רואה סיבה לשנוא אותם כל אחד והחירות שלו
אני לא שונאת אף בן אדם אני מכבדת כל אדם ואת האמונה שלו , אבל אם מישהו לא יכבד את האמונה שלי ויזלזל בזה שאני מאמינה בה' ובדת או שיזלזל בה' זה כן יעצבן אותי מאוד ואני אכעס ואולי אפילו יצא עליו אבל לשנוא אני לא שונאת אני פשוט יגיע לשלב שגם לא יכבד אותו אבל זה לא אומר שאני שונאת אותו
בגדול אני לא שונא אתאיסטים אבל רוב האתאיסטים שפגשתי לא היו אנשים ממש נחמדים
לא, אני פשוט לא מסכים עם הדעה שלהם ומתנגד אליה
לא אתאיסטית
אבל אני מכירה הרבה והם מאוד מכבדים את הדעה שלכם.
אני אגוניסיטית ואני גם מכבדת את הדעה שלכם .
אבל אני מכירה הרבה והם מאוד מכבדים את הדעה שלכם.
אני אגוניסיטית ואני גם מכבדת את הדעה שלכם .
לא שונאת לא אתיאסטים ולא גייז ולא גויים ולא אף אחד שיש לו דעה שונה משלי.
מאוד שונא. יותר חזק מכל רוע אחר (רוצחים, אנסים). שנאה שלא יודעת גרם של אהבה וחמלה כלפי אותם אנשים.
"הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ, ה', אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ - אֶתְקוֹטָט? תַּכְלִית שִׂנְאָה שְׂנֵאתִים - לְאוֹיְבִים הָיוּ לִי" (תהילים קלט, כא- כב).
"תכלית" - הכוונה "מלא", "עד הסוף".
"הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ, ה', אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ - אֶתְקוֹטָט? תַּכְלִית שִׂנְאָה שְׂנֵאתִים - לְאוֹיְבִים הָיוּ לִי" (תהילים קלט, כא- כב).
"תכלית" - הכוונה "מלא", "עד הסוף".
אנונימי
לא שונא אף אחד, אוהב כל יהודי ואדם.
אני כן יכול לשנוא את הרע שיש באנשים,
אבל הרע שיש באנשים הוא לא הם,
לכן אין מה לשנוא אדם על הרע שקיים בו.
אנונימי מעלי, דוד המלך אמר את זה על אנשים אפיקורסים, דבר שלא קיים היום, וראה מסכת שבת תחילת פרק ט''ז, שגם אותם הוא שנא בגלל שהם גורמים לשנאה בתוך עם ישראל.
אז טול קורה מבין עיניך.
ממליץ לך גם ללמוד לקוטי אמרים פרק ל''ב.
אני כן יכול לשנוא את הרע שיש באנשים,
אבל הרע שיש באנשים הוא לא הם,
לכן אין מה לשנוא אדם על הרע שקיים בו.
אנונימי מעלי, דוד המלך אמר את זה על אנשים אפיקורסים, דבר שלא קיים היום, וראה מסכת שבת תחילת פרק ט''ז, שגם אותם הוא שנא בגלל שהם גורמים לשנאה בתוך עם ישראל.
אז טול קורה מבין עיניך.
ממליץ לך גם ללמוד לקוטי אמרים פרק ל''ב.
"דוד המלך אמר את זה על אנשים אפיקורסים, דבר שלא קיים היום"
- לא קיים? זה נעלם? דווק אבדור הזאת יש נאשים *המון* אפיקורסות, כפי שניבאו לנו על התקופה הזאת (סוטה מט ע"ב).
אתאיזם - זאת אפיקורסות בדרגה הכי גבוהה אשר קיימת, כי זה להתכחש לאלוקים לגמרי. זה יותר גרוע מעבודה זרה (תוצאה של טעות).
- לא קיים? זה נעלם? דווק אבדור הזאת יש נאשים *המון* אפיקורסות, כפי שניבאו לנו על התקופה הזאת (סוטה מט ע"ב).
אתאיזם - זאת אפיקורסות בדרגה הכי גבוהה אשר קיימת, כי זה להתכחש לאלוקים לגמרי. זה יותר גרוע מעבודה זרה (תוצאה של טעות).
אנונימי
דתיים לא שונעאים אטאיסטים, אטאיסטים שונאים דתיים
שונאים
ביף המסניף, אל תדבר בשם כל הדתיים (מה שנעשה שהרוב, הוא לא?).
אני שונא את האתאיסטים בכל לבי. יותר מכל דבר אחר... שנאה גמורה, לא שנאה רק כלפי הדעות שלהם, שנאה כלפי אותם אנשים בעצמם...
אני שונא את האתאיסטים בכל לבי. יותר מכל דבר אחר... שנאה גמורה, לא שנאה רק כלפי הדעות שלהם, שנאה כלפי אותם אנשים בעצמם...
אנונימי
צודק סליחה
מקבל את סליחתך.
לפחות אתה נותן לי לדבר, בניוגד לאלה שלא.
אתה לא חושב שמי ששונא את האתאיסטים (ובצדק!) שצריך לסתם לו תא הפה, נכון?
רק למי שלא שונא אותם (כמה חבל!) מותר לדבר?
לפחות אתה נותן לי לדבר, בניוגד לאלה שלא.
אתה לא חושב שמי ששונא את האתאיסטים (ובצדק!) שצריך לסתם לו תא הפה, נכון?
רק למי שלא שונא אותם (כמה חבל!) מותר לדבר?
אנונימי
יש לך טעות בהבנה של המושג אפיקורסות.
בית חב"ד סטיפס, ממש לא. ראיתי הרבה פירושים בפרק "חלק", בראש השנה יז ע"א, במשנה תורה, הלכות תשובה, פרק ג, הלכות ז-ח, וועד מקורות רבים...
אתה רוצה שאני אביא את זה לכאן? במקרה כזה, אתה מתבדה...
אתה רוצה שאני אביא את זה לכאן? במקרה כזה, אתה מתבדה...
אנונימי
אנונימי^^
תקשיב
אתה לא יכול להגיד שאתה שונא מישהו בגלל הדעות והאמונות שלו.
תקשיב
אתה לא יכול להגיד שאתה שונא מישהו בגלל הדעות והאמונות שלו.
-אייקון-, בטח שאני יכול. אי אמונה באחד י"ג עיקרי האמונה - סיבה מספיק טובה בשביל לשנוא יהודי. זה יותר חמור מהליות רוצח, או כל דבר.
רוצה ראייה מדברי הרמב"ם איך איך להתייחס למי שכן מאמין בעיקיר האמונה, ואיך למי שלא (לא עלינו):
"וכאשר יאמין האדם אלה היסודות כולם, וְנִתְבָּרְרָה אמונתו בהם הוא נכנס בכלל ישראל. וּמִצְוָה לאהבו ולרחם עליו, וְלִנְהֹג עמו בכל מה שֶׁצִּוָּה השם יתברך איש לחבֵרו מן האהבה וְהָאַחֲוָה. ואפילו עשה מה שיכול מן העבירות מחמת הַתַּאֲוָה והתגברוּת הטבע הגרוע הוא נענש כפי חטאיו, אבל יש לו חלק לעולם הבא. והוא מפושעי ישראל.
וּכְשֶׁנִּתְקַלְקֵל לאדם יסוד מאלה היסודות הרי יָצָא מן הכלל וכפר בעיקר. ונקרא "מִין" וְ"אֶפִּיקוֹרוֹס" וְ"קוֹצֵץ בַּנְּטִיעוֹת". וּמִצְוָה לְשׂוֹנְאוֹ וּלְאַבְּדוֹ. ועליו נאמר (תהלים קלט כא): "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט" (הקדמת הרמב"ם לפרק "חלק").
רוצה להתווכח עם הרמב"ם שקבע שאי אמונה בי"ג עיקרי האמונה שכל יהודי חייב להאמין בהם - זאת סיבה לשנוא?
אם כבר, את זאת ששונאת אנשים שאין שום היתר לשנוא אותם (לפי הביו שלך): גזענים, הומופובים או שוביניסטים. איזה היתר יש לך לשנוא אותם? בגלל הדעות שלהם?
אז טלי קורה מבין עינך...
רוצה ראייה מדברי הרמב"ם איך איך להתייחס למי שכן מאמין בעיקיר האמונה, ואיך למי שלא (לא עלינו):
"וכאשר יאמין האדם אלה היסודות כולם, וְנִתְבָּרְרָה אמונתו בהם הוא נכנס בכלל ישראל. וּמִצְוָה לאהבו ולרחם עליו, וְלִנְהֹג עמו בכל מה שֶׁצִּוָּה השם יתברך איש לחבֵרו מן האהבה וְהָאַחֲוָה. ואפילו עשה מה שיכול מן העבירות מחמת הַתַּאֲוָה והתגברוּת הטבע הגרוע הוא נענש כפי חטאיו, אבל יש לו חלק לעולם הבא. והוא מפושעי ישראל.
וּכְשֶׁנִּתְקַלְקֵל לאדם יסוד מאלה היסודות הרי יָצָא מן הכלל וכפר בעיקר. ונקרא "מִין" וְ"אֶפִּיקוֹרוֹס" וְ"קוֹצֵץ בַּנְּטִיעוֹת". וּמִצְוָה לְשׂוֹנְאוֹ וּלְאַבְּדוֹ. ועליו נאמר (תהלים קלט כא): "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט" (הקדמת הרמב"ם לפרק "חלק").
רוצה להתווכח עם הרמב"ם שקבע שאי אמונה בי"ג עיקרי האמונה שכל יהודי חייב להאמין בהם - זאת סיבה לשנוא?
אם כבר, את זאת ששונאת אנשים שאין שום היתר לשנוא אותם (לפי הביו שלך): גזענים, הומופובים או שוביניסטים. איזה היתר יש לך לשנוא אותם? בגלל הדעות שלהם?
אז טלי קורה מבין עינך...
אנונימי
איך אתה יכול להגיד שבגלל שאני
לא מאמינה בתנך אני רעה?
אני מכבדת את כל מי שמאמין
וגם את מי שלא,
את כולם!
אתה לא יכול להגיד ש אתאיסטים
יותר גרועים מרוצחים
לא מאמינה בתנך אני רעה?
אני מכבדת את כל מי שמאמין
וגם את מי שלא,
את כולם!
אתה לא יכול להגיד ש אתאיסטים
יותר גרועים מרוצחים
כי לא להכיר טובה לבורא עולם - זה רע. זה כפיו טובה. גם לחלוק על מה שהוא נתן לנו - זה רע. מה, את יורת חכמה ממנו?
אנונימי
אני לא מאמינה בו
אז אני אישית לא חושבת שזה רע
זהו.
אז אני אישית לא חושבת שזה רע
זהו.
אם אתה רוצה אפשר להמשיך את השיחה בפרטי
ברור שאת לא רואה חובה לעצמך. כל אחד רוצה לראות את עצמו זכאי. זה עדיין לא הופך את זה לבסדר (מה זה הדבר הזה לא להאמין באלוקים?! זה לא ברור שלעולם המתוכנן אמור להיות בורא, כי לא כיול להדיו ישפך על הנייר באופו אקראי, ויצא מזה מכתב בעל תוכן חכם?). יש סיבה למה אין הצדקה לאתאיסטים (מי שלמד את הספר של הרב אלחנן ורסמן הי"ד "קובץ מאמרים ואגרות" - יודע אותה).
אבל גם גזענים, שוביניסטים והומופובים לא חושבים שיש להם דעת רעות. אז?
אבל גם גזענים, שוביניסטים והומופובים לא חושבים שיש להם דעת רעות. אז?
אנונימי
אמ אתה משווה אותי לגזענים הומופובים ושוביניסטים? זה באמת כבר מעליב.
^^ בשביל מה לדבר בפרטי? הרי אתם חסרי סבלנות. אתם רוצים שמי שחולק על הדעה הלא ליגיטימי שלעם שלא יהיה זכות דיבור. אתם מחפשיםפ איך לגרום לחסימתו (עי" דיווחי שווא ע להמשתשמ בפרטי עש שמורידים את הנקודות מתחת ל-20).
יש סיבה למה אני אנונימי: לא בגלל שאנ ימפחד מפניות בפרטי, קללות וזה (בעבר קיבלתי הרבה), אאל בגל שפשוט יחליטו שהם אני בעד השנראה לאתאיסטים - אז אין לי זכות להביע את זה באתר, וצריך לגרום לחסימתי אפילו בדרך לא חוקית.
את בעד דברים כאלה?
יש סיבה למה אני אנונימי: לא בגלל שאנ ימפחד מפניות בפרטי, קללות וזה (בעבר קיבלתי הרבה), אאל בגל שפשוט יחליטו שהם אני בעד השנראה לאתאיסטים - אז אין לי זכות להביע את זה באתר, וצריך לגרום לחסימתי אפילו בדרך לא חוקית.
את בעד דברים כאלה?
אנונימי
-אייקון-, אני לא משוה אותך לגזענים, הומופובים ולשוביניסטים, כי זה די מעליב אותם להשוות אותם לאתאיסטים, לא חושבת? מעדיף להימנע מלפגוע בהם.
הם, בניגוד אלייך, לא כופרים במי שברא אותך, ובתורתו הקדושה.
הם, בניגוד אלייך, לא כופרים במי שברא אותך, ובתורתו הקדושה.
אנונימי
"אתם"
אני אף פעם לא דיווחתי על משתמש אבל בסדר
אני לא הולכת לקלל אותך בפרטי אבל גם בסדר
אני אף פעם לא דיווחתי על משתמש אבל בסדר
אני לא הולכת לקלל אותך בפרטי אבל גם בסדר
סליחה? אתאיסטים יותר גרועים מהומופובים גזענים ושוביניסטים
וואו.
וואו.
^ ^אולי את לא, אבל מלא כמותך כן. הייתי קרבן שלהם... אז כדאי לי לקחת סיכון? שאת לא תספרי לאף אחד על המשתמש שלי... כי בעיקרון לי אין לי אמונה באתאיסטים...
וכן אתאיסטים, יותר גרועים מכל אלה שהזכרת...
וכן אתאיסטים, יותר גרועים מכל אלה שהזכרת...
אנונימי
אתה לא יודע מי אני
אני לא שונאת אנשים בלי סיבה
אני פשוט לא מאמינה במה שאתה מאמין
זהו.
אני לא שונאת אנשים בלי סיבה
אני פשוט לא מאמינה במה שאתה מאמין
זהו.
גם אני לא. דרך אגב, יש סיכוי שפנית אלי בעבר...
אנונימי
אני מסורתי והחבר הכי טוב שלי הוא אטאיסט (:
אני לא שונא אתאיסטים