5 תשובות
אותו הדבר רק שמדב זה לגברים ופנטזיה זה לכוסיות
אנונימית
^מה הקשר? לא הבנתם עדיין שאין דבר כזה לבנים ודבר לבנות, הכל יכול להיות של כולם.
די לסקסיזם הזה
אנונימית
מדע בדיוני (לפחות לפי ההגדרה הכי יעילה שאני מכיר) היא ספרות שבה אין קסם, וכל הדברים שם מוסברים על פי חוקי המדע כמו שאנחנו מכירים (או שהכירו בתקופת כתיבת הספר) מלבד מהירות, כלומר שלא באמת אכפת לנו מה המהירות שאנחנו נעים-כל עוד זה בתחום ההיגיון.
נגיד מארק ואטני זה מד"ב, כי כל הדברים שם הם כמו שהם באמת (למרות שהמציאו שיש שם סופות, בזמן שהן ממש חלשות במאדים)ואין באמת קסם, הדבר המיוחד היחיד הוא שהם גרמו שהחללית תנוע מהר יותר, אבל זה עדיין בתחום ההיגיון.

בזמן שבפנטזיה יש דברים שנוגדים את חוקי המדע כמו שאנחנו מכירים אותם (או כמו שהם היו בתקופת כתיבת הספר).
מדע בידיוני יכול לקרות במציאות
פנטזיה זה יותר דברים שאין סיכוי שיקרו
בגדול מדע בדיוני זה מבוסס על מדע ופנטזיה זה מבוסס על קסם