3 תשובות
כל אטום שכמות הפרוטונים שווה או קטן לכמות הניוטרונים לא קשור למטען החשמלי של האטום.
היחס בין האלקטרונים לפרוטונים הוא מה שגורם למטען החשמלי, אם הכמות שווה המטען הוא ניטרלי.
שואל השאלה:
אבל אם אני צריכה לחשב כמה אלקטרונים יש על סמך פרוטונים וניוטרונים איך אני יודעת?
אנונימית
אם האטום ניטרלי אז כמות הפרוטונים שווה לכמות האלקטרונים.
אם הוא לא ניטרלי אז זה תלוי בהפרש בין הפרוטונים לאלקטרונים שזה המטען החשמלי.
נגיד ביון חמצן יש מטען של -2 אז זה אומר ההפרש בין כמות הפרוטונים לכמות האלקטרונים היא -2, ושיש שני אלקטרונים יותר מפרוטונים.
ובגלל שבחמצן יש 8 פרוטונים אז ביון החמצן הזה יהיו 10 אלקטרונים.